Skal du ha noe som kan ligne på god lyd, må du skifte til helanlegg, da original anlegget er helsveist.
Dette er i utgangspunktet ikke noe big deal i seg selv. Det største problemet var om hvor vidt motoren ville komme til å gå for magert med bytting av eksosen. Noe jeg nå er kommet fram til at det ikke skal være noe problem. Sykkelen selv justerer seg (om jeg kan si det på den måten)
For å få mest mulig ut av anlegget du har kjøpt, er det dog anbefalt å gå til innkjøp av powercomander V og gjerne auto tuning kit. Men dette koster også en del penger.
Mitt hovedmål med å skifte eksosen er først og fremst lyden og det estetiske. Den katalysatoren som er på sykkelen orginalt er helt katastrofe, så behovet for PCV er ikke så viktig, jeg føler jeg har mer en nok power i biken. Det jeg har vært mest redd for er om at sykkelen vil få for magert med bare bytting av anlegg.
Valget har endelig falt på Akrapovic
Som en også ser på instruksjonene som følger med til dette anlegget.
http://az79640.vo.msecnd.net/akrapovicb ... b19b96.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Blir servo kablene tatt helt vekk. dette er vel for å unngå eventuelt feilmeldinger.
Er det noen som kan komme med kloke ord. Gjør jeg ting riktig her? Er det noen som har erfaring med denne sykkelen? Gjort noe lignende på andre sykler?
Og sist og ikke minst, hvor bør jeg bestille?
Ser at Non-Stop.no har dette anlegget liggende ute for den nette sum av 10450,- som må sies å være ålreit pris (eller?)
Sier takk for alle kloke ord, og ikke minst anbefalinger.
På forhånd takk :-)