Du er inne på noe vesentlig her. Ducati er jo mestvinnende i superbike og har flere titteler enn alle de andre tilsammen.L-NA skrev:Synes i grunn denne var testen var særdeles interessant. Er nok forskjellig hvordan leserne her ønsker å oppfatte denne informasjonen, men slik jeg ser det med Ducati i bunn, så viser dette at toppeffekten nok er overlegen med R4, noe som vel ikke er noe nytt, men i SBK sammenheng så hevder Ducati seg likevel helt i toppen grunnet annen dreiemoment kurve. Det blir feil å bare se på Max talene, men må også se på - Hvor i registeret du både trenger, og har effekten.knutk skrev:Siden det snakkes om effekt:
Her er en link av interesse for de som kjører på vei uten svinger.
http://www.superstreetbike.com/features ... ewall.html
Om man leser grafene virker det som om måling på bakhjulet er ca 20 hk ned i forhold til oppgitte fabrikkdata, som jo måler motor, og det er vel i tråd med tidligere erfaringer.
I fjor vant Aprillia, heller ikke den mest effektsterke sykkelen det heller.