Jeg er 26 år, kommer fra Nittedal og bor nå utenfor Lillestøm. Hadde som 17-åring (kom sent i gang) A1 lappen i lomma, og kjøpte en Honda Shadow 125. Far nektet meg en Aprilia RS125 som egentlig var drømmen dengang, men det var visstnok bare å glemme det. Litt hyklerisk, for far hadde i sin tid på 50-tallet en Tempo, og jeg kan banne på at den gikk bedre enn Shadow'en. Fikk iallefall solgt den med 5000 i profitt.
Ettter et par år i Forsvaret og nå i nyere tid en del sivile jobber, så gikk motorsykkel litt i glemmeboka - desverre. Bikkje, bolig, kjærring og alt det der sa en stopper for annet en bil. Samboerforholdet gikk etterhvert på trynet, men da neste frøken meldte sin ankomst, så viste det seg at både hun og de nye svigers var aktive motorsykklister. Interessen blusset plutselig opp igjen.
Etter noe research sent i 2011 fant jeg ut at Honda hadde relansert sin 600 F samme året, som de fleste vet takket forgjengeren for seg i 2004 med F4'ern. Sportslig utseende og oppførsel, grei sittestilling, hyggelig pris og en veldig bra forsikringsdeal førte til at jeg løp til banken og fikk kjøpt doningen. Hadde opprinnelig lyst på en sort utgave, men på Billingstad var det en hvit og rød en som var til salgs for 20k under nypris. Hadde hatt en kvinnelig eier som hadde kjørt hele 3000 km med den, så den var i essensen ny. Garanti var det også, gitt.
Så nå er jeg en hel sesong eldre, og jeg ser veldig fram til hvor herlig året kanskje kan bli. I fjor ble det bl.a. Mjøsa rundt, Randsfjorden rundt, en hel haug med turer til Tyrigrava og Hurdal.
Fremover så blir det å pimpe litt på sykkelen. Akrapovic carbon slip on og baksetedeksel ble montert rett før vinterlagring. I år skal gullfarget DID drivkjede og ny original rød hugger på bakhjulet installeres, samt skal jeg våge meg ut på å klistre på pinstripes på felgene. Kjekt.
Har meldt meg på kjøreutvikling på Vålerbanen i regi av Senior MC i juni, som jeg gleder meg veldig til. Planerer også å få med meg alle kompiser på 2 hjul rundt Mjøsa 1. mai, men vi kjører nok mot strømmen av folk, ellers går det hakket for sakte. Noen tur til Isle of Man får jeg nok ikke til i år, men håper på en pakketur i 2014.
Ser fram til å prates med dere alle her på forumet, og så hilses vi helt sikkert på veien.
//Erlend