Hvilken sykkel har du og hvorfor?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvorfor har du den MC du har?
@Bjønnavind: Var det denne du tenkte på
http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3282" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3282" onclick="window.open(this.href);return false;
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Sted: Holmestrand
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Er så fornøyd som det går an å bli, det gikk faktisk et program på national geo. i megafactory serien et lite innblikk i HD vrod fabrikken iL-NA skrev:tor2502 skrev:
Fantastisk fin sykkel
kansas city,Missouri , der bla denne utgaven av vrod bygges.
Det ligger 2 videoer ute på nettet den ene fra dranne fabrikken og en som heter "The birth of vrod" den er litt vanskeligere å finne men den er der. For inntresserte er det bare å ta kontakt.
Nå skal jeg ikke skrive så mye om dette men det inntressange er at denne utgaven bygges ikke på samlebåndet men av en mekaniker alene
som etterpå signerer sykkelen, pinstripingen er håndgjort, lakkeringen er spesiell siden gullflakene ligger i klarlakken, motoren er bygd av Porsche etc etc.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Det var det råeste jeg hadde sett, og forelskelsen var voldsom. En sånn SKAL jeg ha på ett eller annet tidspunkt!
Jeg var fornøyd med min TDM850, men dette beistet gjorde noe med meg...
Når tiden var moden, reiste jeg til Sverige og fant meg et bra eksemplar.
Sverige, fordi det er mye større utvalg der. I Norge er det solgt 33 stykker av denne, og jeg hadde ikke tid til å vente til en av dem kom på markedet.
Og jeg har ikke angret et sekund. Dreimoment på 150 Nm, 1700ccm (i utgangspunktet samme motoren som i Yamaha's Warrior, med noen modifikasjoner), lettkjørt i sving http://www.youtube.com/watch?v=1_QbYOcoALM , med full rulle slipper den ikke bak. Løfter seg ikke foran, men bare drar i vei noe jævlig. (sett med øynene til en mann i 50-åra) :-)å
Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. Skal på sesongåpning på Smia MC i Svelvik.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Har du gjort noe med denne sykkelen? Du vet at den spjeldene på den ikke åpner mer en 45grader (fra fabrikk) men du kan åpne de slik at de åpner 90grader :-) Mange som melder at de har gjort dette på nettet. Blir en HELT ny sykkeltomsnes skrev:Så en stå og riste på tomgang utenfor Speed Motorshop i Sandefjord, og tenkte: HVA I HEL... ER DETTE?
Det var det råeste jeg hadde sett, og forelskelsen var voldsom. En sånn SKAL jeg ha på ett eller annet tidspunkt!
Jeg var fornøyd med min TDM850, men dette beistet gjorde noe med meg...
Når tiden var moden, reiste jeg til Sverige og fant meg et bra eksemplar.
Sverige, fordi det er mye større utvalg der. I Norge er det solgt 33 stykker av denne, og jeg hadde ikke tid til å vente til en av dem kom på markedet.
Og jeg har ikke angret et sekund. Dreimoment på 150 Nm, 1700ccm (i utgangspunktet samme motoren som i Yamaha's Warrior, med noen modifikasjoner), lettkjørt i sving http://www.youtube.com/watch?v=1_QbYOcoALM , med full rulle slipper den ikke bak. Løfter seg ikke foran, men bare drar i vei noe jævlig. (sett med øynene til en mann i 50-åra) :-)å
Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. Skal på sesongåpning på Smia MC i Svelvik.
Design messig ser den skam fet ut
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Har ikke du en sykkel "over there"..?ArcticTiger skrev:@Bjønnavind: Var det denne du tenkte på
http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3282" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Joa, fordi...., øhhhh, fordi ....den har så flotte, errigerte syllindre ut i fartsvinden :-# :SuperMorten skrev:Har ikke du en sykkel "over there"..?ArcticTiger skrev:@Bjønnavind: Var det denne du tenkte på
http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3282" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Hei LordShaft.LordShaft skrev:Har du gjort noe med denne sykkelen? Du vet at den spjeldene på den ikke åpner mer en 45grader (fra fabrikk) men du kan åpne de slik at de åpner 90grader :-) Mange som melder at de har gjort dette på nettet. Blir en HELT ny sykkeltomsnes skrev:Så en stå og riste på tomgang utenfor Speed Motorshop i Sandefjord, og tenkte: HVA I HEL... ER DETTE?
Det var det råeste jeg hadde sett, og forelskelsen var voldsom. En sånn SKAL jeg ha på ett eller annet tidspunkt!
Jeg var fornøyd med min TDM850, men dette beistet gjorde noe med meg...
Når tiden var moden, reiste jeg til Sverige og fant meg et bra eksemplar.
Sverige, fordi det er mye større utvalg der. I Norge er det solgt 33 stykker av denne, og jeg hadde ikke tid til å vente til en av dem kom på markedet.
Og jeg har ikke angret et sekund. Dreimoment på 150 Nm, 1700ccm (i utgangspunktet samme motoren som i Yamaha's Warrior, med noen modifikasjoner), lettkjørt i sving http://www.youtube.com/watch?v=1_QbYOcoALM , med full rulle slipper den ikke bak. Løfter seg ikke foran, men bare drar i vei noe jævlig. (sett med øynene til en mann i 50-åra) :-)å
Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. Skal på sesongåpning på Smia MC i Svelvik.
Design messig ser den skam fet ut
Har ikke gjort noe annet enn en det detaljer på utseendet, og et par slip-on fra Raask i Sverige. Send meg gjerne en link, så jeg får lest meg opp på det med spjeldene, da det er ukjent for meg.
Har for øvrig hatt sykkelen på dyno, og den gir omtrent det den skal etter boka.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Hvorfor har du den MC du har?
I 1979, da var jeg 25 år. Var på ferie et sted i Vestfold, der kom en sølvgrå Honda cbx 1000 trillende. Tenkte ... sånn skal jeg ha, men prisen var 53000.-
25 år senere kjøpte jeg en cbx 1000 79 mod, noe av det fineste Honda har lagd.
25 år senere kjøpte jeg en cbx 1000 79 mod, noe av det fineste Honda har lagd.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Ja en -79 CBX1000 er nok mat for.....Mons tenker jeg Velkommen hit Mons
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38170
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Og her er sykker'n til mons, som jeg har vært heldig å fått kjørt på den svingete veien langs Randsfjorden. En riktig flott sykkel, dette!:ArcticTiger skrev: Ja en -79 CBX1000 er nok mat for.....Mons tenker jeg Velkommen hit Mons
Og her reportasjen om den og flere artsfrender i avisa i fjor... :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hvorfor har du den MC du har?
mmm!!!AJ skrev:Og her er sykker'n til mons, som jeg har vært heldig å fått kjørt på den svingete veien langs Randsfjorden. En riktig flott sykkel, dette!:ArcticTiger skrev: Ja en -79 CBX1000 er nok mat for.....Mons tenker jeg Velkommen hit Mons
Og her reportasjen om den og flere artsfrender i avisa i fjor... :
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Og i dagen koster den 85.000 kr ifølge finn.nomons skrev:I 1979, da var jeg 25 år. Var på ferie et sted i Vestfold, der kom en sølvgrå Honda cbx 1000 trillende. Tenkte ... sånn skal jeg ha, men prisen var 53000.-
25 år senere kjøpte jeg en cbx 1000 79 mod, noe av det fineste Honda har lagd.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40788193
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Sted: Andebu
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Ja det var den jeg tenkte på ja! Det er jo den tøffeste av de alle!ArcticTiger skrev:@Bjønnavind: Var det denne du tenkte på
http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3282" onclick="window.open(this.href);return false;
Guzzi på andre siden av fjorden har du også! Hehe..
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Jeg har hatt lappen siden 2004, men pga studenttilværelse og økonomi fikk jeg ikke kjøpt min egen før ifjor vår.
Jeg så etter en sykkel som passet til langtur med passasjer og oppakning. Viktige egenskaper var derfor dreiemoment og komfort for fører og passasjer. Den måtte også være morsom å kjøre når jeg tok meg en tur alene. Ville også ha en sykkel som sto hos forhandler. Lyd var viktigere enn utseende, ser jo ikke på sykkelen når man kjører!
Valget falt på en Ducati Multistrada 1000DS fra 2006. Denne oppfylte alle kriteriene mine. Dama ble også fornøyd og klaget ikke selv etter 8-10 timers dager på Italiaturen vi var på ifjor! Det blir garantert flere ferieturer med denne.
Ankepunkter til denne er vindstøy i hastigheter 100+ pga oppreist sittestilling, noe som vel ikke er å komme utenom dersom man ikke får en vindskjerm ala BMW R1200RT. Litt høyt bensinforbruk blir det også .
Jeg så etter en sykkel som passet til langtur med passasjer og oppakning. Viktige egenskaper var derfor dreiemoment og komfort for fører og passasjer. Den måtte også være morsom å kjøre når jeg tok meg en tur alene. Ville også ha en sykkel som sto hos forhandler. Lyd var viktigere enn utseende, ser jo ikke på sykkelen når man kjører!
Valget falt på en Ducati Multistrada 1000DS fra 2006. Denne oppfylte alle kriteriene mine. Dama ble også fornøyd og klaget ikke selv etter 8-10 timers dager på Italiaturen vi var på ifjor! Det blir garantert flere ferieturer med denne.
Ankepunkter til denne er vindstøy i hastigheter 100+ pga oppreist sittestilling, noe som vel ikke er å komme utenom dersom man ikke får en vindskjerm ala BMW R1200RT. Litt høyt bensinforbruk blir det også .
-
- Innlegg: 31
- Registrert: 20 feb 2012, 16:53
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA
- Sted: Svelvik
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Etter en tempo som 14 åring, RS 100 som 15 åring og RD 350 som 17 åring, på slutten av 70-tallet, ble det en GS 1000G på 80 tallet. Tok med samboeren til Jugoslavia på den. Etter 2 stk FJ 1200, ble det stopp en stund. Tenkte jeg skulle ha en veteran som jeg skulle kjøre litt med, ville ikke ha kjøreegenskapene til GS 1000. Fant tilfeldigvis en CB1100R på Finn, ble en til i Sverige. Fikk litt sans for de syklene jeg ikke hadde råd til å kjøpe på 80 tallet, så det ble en VF1000R også. Kjøpte en TL 1000S fra en kompis, den var bygd om til streetfighter, det er visst inn. Fant meg ikke helt til rette på den. Vil helst ha 4 sylindre og litt foroverbøyd kjørestilling. Leide en GS1200 i Sør Africa, ble ikke overbegeistret for den (hvorfor skal man ha 3 brytere til blinklys når det holder med 1)?
Solgte TL og den ene CB1100R og kjøpte ZZR1400 i vår. Har prøvd den et par turer nå og er veldig fornøyd, liker nok litt raske sporttourer. Trur jeg kan ha den noen år før den blir avlegs, kroppen blir nok avlegs før den.
Solgte TL og den ene CB1100R og kjøpte ZZR1400 i vår. Har prøvd den et par turer nå og er veldig fornøyd, liker nok litt raske sporttourer. Trur jeg kan ha den noen år før den blir avlegs, kroppen blir nok avlegs før den.