mc import

Forum for fulleffekt tung-MC
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: mc import

Legg inn av gbruaset »

Det er mulig jeg har gjort feil, men når jeg bruker regnekalkulator, blir en billig sykkel fra Tyskland likevel ganske så dyr, etter norske avgifter er lagt til. Såg for eksempel en Africa Twin i Tyskland til 2500 Euro, dvs ca 20000 NOK. Etter div utgifter kommer sykkelen på rundt 40000 Nok.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: mc import

Legg inn av gorbys »

Kan nok stemme det.
40k er ikke så voldsomt dyrt for en AT om den er i bra stand.

Staten skal ha sitt ;-)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: mc import

Legg inn av tor2502 »

Det er veldig(les:veldig) mange fallgruver å gå i når man skal imoprtere mc/bil/båt eller hva det nå skal være.
Jeg har gjort det med 3 biler , 2 motorsykkler, cluet er å ha folk rundt seg til å være behjelpelig.

1. Finn objektet, på forskjellige nettsider eks.www.cycletrader.com , det var der jeg fant vrod'n
2. Ta kontakt med personer som skal være behj. med importen/frakt etc
3. vent vent vent
4. står i gården med nr. på , og moroa begynner!

Jeg hentet min fra USA, siden dollar er lav er det gunstig, jeg hadde en kontaktperson som var å så på sykkelen, selv om man tror det beste om folk så
kan bilder og annen dok. ikke stoles på.
sykklen ble shippet fra usa til norge av en normann som bor der, og jeg hadde en her i nærområdet som var behjelpelig med resten av prosessen
uten den siste i lenken hadde dette aldri gått.

Jeg kan formidle kontakt dersom det er av interesse.

åja en ting til , dersom det imp. fra USA ofr å gjøre det enklere pass på at sykkel er regga før 17/6-2003, min var 2006 og det gjorde veien lengre krokete
men det går, alfa og omega er at du har personer som kan hjelpe deg og disse MÅ ha de rette kontaktene.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar