TakkLordShaft skrev:Her er en som liker å stelle med tingene sine slik som jeg gjør :=D> :=D> :=D>Bringisen skrev:Det er som å banne i kirken på detailers forumet når de hører dette , men Turtle Super vask er faktisk knakande god. Jeg bruker det som vintervask på bilen med meget godt resultat. Noen ivrige sjeler mener at produktet fjerner voksen som man eventuelt har lagt på siden produktet inneholder terpentin/parafin (du kjenner det på lukten). Men min erfaring er at om man velger en holdbar voks om vinteren som f.eks Collinite eller SW Shield , så er i allefall voksen intakt gjennom en vestlandsvinter. Supervask inneholder også en god del voks og i kombinasjon med terpentinen så preller vannet og skitten ganske godt av. Hvis man er redd for at en dyr voks som SW Shield skal renses bort av Supervasken så har jeg veldig god erfaring med Collinite 476 som er en rimelig men knallgod voks og har holdt gjennom denne vinteren. Blir ikke like fin glød som av sommervoksene til SW men om vinteren er beskyttelsen viktigst.LordShaft skrev:Jeg er ikke beskjeden, har heller ingen problemer med å innrømme at jeg er stor en liten posør. Sykkelen skal heller vaskes en gang for mye, enn for lite! Kjører dere fine sykler, ja så skal det skinne! Tar ikke så mye tid.![]()
![]()
Er det noen av dere som har prøvd dette produktet?
Dette tar enkelt rester etter kjedespray både på hugger og bakfelg! Utrolig effektivt, for ikke å snakke om skånsomt. Bruker dette til å vaske hele sykkelen med. Prøv dette middelet på grønske/groe som typisk setter seg på plastikk hagemøbler![]()
Men jeg skulle gjerne hatt et tips på hva jeg kan dusje på sykkelen min før jeg spyler den. Som tar et meste av svevestøv osv. Før jeg går løs med svamp. Vil ikke ha unødvendige roser i lakken
Når det gjelder spylevask før skikkelig vask så har jeg en slik såpedispenser fra Scandicshine som jeg fester på høytrykkspyleren. Beholderen fyller jeg med en blanding av mild såpe , skumfoam og vann. Når jeg spyler dette på sykkelen eller bilen blir den dekket av et tykt såpeskum som løser støv og slikt. Da renner dette av ved lett spyling eller høytrykks spyling. Genialt og skånsomt.
Skum.
Spyleutstyr.
Slik ser det ut.
Hvor får jeg tak i det skummet? Jeg skulle hatt en mulighet for å sprøyte det på uten å bruke høytrykk.... jeg har ikke mulighet for å få vann ut på dette her jeg bor. Ja jeg bor i borettslag.
Men jeg har en veldig god brannslange som henger rett ved siden av min spot :-D
Dette skummet i en vanlig sprayflaske må jo også være gull? eller må du mikse det med vann?

Her kan man kjøpe dette . http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=397" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan det er i en sprayflaske vet jeg dessverre ikke , men den foamlanceren blander stoffene og sprer det utover med trykk. Blandingen gjør man alt etter som. Man kan også ha i avfetting om vinteren. Om sommeren har jeg flasken 1/3 med skum , 1/3 med såpe og resten med vann. Dette er etter min mening en grei blanding.
Det er jo bare og forsøke med løsningen din og brannslange , mulig det fungerer