jhn skrev:Hvis du leser det som står i oppslaget som SuperMorten linket ti, så står det:Crinos skrev:Så lenge de er UNDER øvelse, så er jo slikt OK. Men i dette tilfellet var jo øvelsen avsluttet.
Det at de frifinnes fordi bilene de bruker er tilpasset forholdet, og sjåførene er trente..
Vell.. Jeg tør å påstå at begge BMW'nene mine er bedre egnet for den slags kjøring enn de crappy bilene UP farter rundt med.
Sjåførtrening.. vell... R lisens burde vell holde som bevis på at man kan kjøre teknisk og fort ?
Med andre ord, setter man opp en kvass bil, burde man få fri hastighet.. Ettersom Polities UP folk blir frikjent, må vell en dyktigere sjåfør, med en bedre bil I ALLE FALL bli frikjent..
Dog... Tviler sterkt på at min fremtid hadde vert noe annet enn pallesnekrnig om jeg hadde blitt stoppet i den slags hastighet.
"Av medieoppslagene kan det se ut som Spesialenheten har lagt vekt på at bilene som politiet brukte under øvelseskjøringen var særskilt egnet for kjøring i høy hastighet. Dette er ikke riktig."
Det du sier om dine biler og RR-lisens osv blir jo bare tåpelig.
Og det at øvelsen var avsluttet er jo bare en formell/administrativ/papir-sak ... det var de samme sjåførene, de samme instruktørene og de samme bilene ... forskjellen er at kjøringen foregikk noen minutter etter at øvelsen var formellt avsluttet.
Det står også i artikkelen:
"Ved vurderingen i denne saken la Spesialenheten til grunn at det var lite trafikk på tidspunktet da fartsmålingen ble gjort. Sjåførene foretok vurderinger av trafikksikkerheten i forhold til fart og de momentene det skulle øves på."
Dette burde de være i stand til å gjøre ... gi de litt tillit
Men misforstå meg rett ... jeg mener ikke at politiet skal få kjøre som de vil, når de vil ... det må være forhold for slik kjøring, og det formelle må være i orden ...altså en planlagt øvelse.
Men statister under en øvelse på offentlig vei, er vel ikke nødvendig, og heller ikke helt vanlig i forhold til de øvelsene jeg vet om i allefall
Der vi er uenige.. Jeg VET jeg har bedre biler enn UP sine, og jeg er NOKSÅ sikker på at jeg er en bedre sjåfør.. (joda. Håvmod står for fall er det noe som heter)...
Muligens 7 serien blir for tung, men 3 serien med justerbart understell vil jeg tørre å påstå er bedre en standard UP oppsett.
Dog.. Dynamic Drive forbløffer meg mer og mer... Føles ikke som en 2 tonn bil