Bringisen skrev:Dette kan fort begynne å ligne på en viss annen tråd

Men nok off topic, får holde oss til alle disse sylindrene vi "må" ha.

Bringisen skrev:Dette kan fort begynne å ligne på en viss annen tråd
En periode hadde jeg denne tanken selvPAULUS skrev:Til Simpson: For meg er verken båten eller motorsykkelen nyttekjøretøy, men hobby- og rekreasjonskjøretøy. Så da blir vel som du sier alle motorsykkler jålete, iflg. "Gerhardsen-filosofien". Jeg vil vokte meg vel for å overprøve andres valg. Men jeg tillater meg å undres over hvorfor folk gjør som de gjør. Før jeg bytter en 650 med en 1100 kubikker, ville jeg heller hatt to 650'er; en gatesykkel og en mer off-roadpreget. Har man to kan man jo ta den "litt mere ut", siden den som bare har en maskin ofte må gjøre mange kompromisser. Jeg har nå 34 hk på min og har hatt stor glede av den på både Rudksogen og på (øde) landeveier. Men etter ett år skal jeg fjerne plomben å få de originale 47 hestekreftene. Det er et fint tall for både sykkel og fører. Men hva man skal med 4 ganger så mye er for meg en gåte, om man ikke er svært ivrig på R-skogen eller Autobahn.
Hehe , ser at våren er i anmarsj , mensen har gitt seg og hukommelses tapene er fremtreden, men der er jo bare herligZZR-Erling skrev:Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon.
Yeah, whateverBringisen skrev:Hehe , ser at våren er i anmarsj , mensen har gitt seg og hukommelses tapene er fremtreden, men der er jo bare herligZZR-Erling skrev:Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon.
ZZR-Erling skrev:Yeah, whateverBringisen skrev:Hehe , ser at våren er i anmarsj , mensen har gitt seg og hukommelses tapene er fremtreden, men der er jo bare herligZZR-Erling skrev:Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon.
Ser spesielt engelske testere liker den, og andre Triumpher, veldig godt, føler av og til det blir litt som Top Gear og Bentley/Aston/Noble osv mot resten....ZZR-Erling skrev:3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet.
Nei, det var nok ingen som hadde sett en RR-maskin med 65 hk for en generasjon, ca 20 år siden.PAULUS skrev:Men hvis man kjøper en Suki SV 650 med to sylindre og 65 hk og setter på en kåpe, så har man en RR-maskin få hadde sett maken til for en generasjon siden. Så mitt spørsmål: Er det reelle behov for dobbelt så mange kubikk, sylindre og tre ganger så mange hestekrefter? Eller er det "jåleri" (ikke noe negativt normativt med det ordet altså)
Nja, jeg tviler ikke på at britene bikker oftere mot noe som er laget hos de selv, selv om det kanskje ikke er tilfellet.Alas skrev:Ser spesielt engelske testere liker den, og andre Triumpher, veldig godt, føler av og til det blir litt som Top Gear og Bentley/Aston/Noble osv mot resten....ZZR-Erling skrev:3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet.
Nei, den kommentaren om "briter som bikker mot "egne merker", holder ikke vann.erlend_cbr skrev:Nja, jeg tviler ikke på at britene bikker oftere mot noe som er laget hos de selv, selv om det kanskje ikke er tilfellet.Alas skrev:Ser spesielt engelske testere liker den, og andre Triumpher, veldig godt, føler av og til det blir litt som Top Gear og Bentley/Aston/Noble osv mot resten....ZZR-Erling skrev:3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet.
På den andre siden, så var det faktisk bl.a denne testen jeg tenker på, og de er yanks:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=V_VhUYakVqk[/video]
I flere tester jeg har sett på youtube, så kommer 675R Daytona bedre ut enn MV Augusta F3.L-NA skrev:Når man først snakker om 3 sylindrer.......
http://www.mvagusta.it/en/f3" onclick="window.open(this.href);return false;
Imponerende![]()