Voodoodoo's 2hjulsverdag
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Eksos, nå med lyd!
Aldri!
Memento mori
Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Eksos, nå med lyd!
Der sa du aldriVoodoodoo skrev:Aldri!
Memento mori

- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Eksos, nå med lyd!
ZZR-Erling skrev:Der sa du aldriVoodoodoo skrev:Aldri!
Memento mori...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Eksos, nå med lyd!
Siste nytt, ubekreftede målinger sier 178rwhp/9000rpm hvilket er 10hk mer enn zzr14 07 hadde. Er visst mer å hente, mer offisielle tall kommer etterhvert 

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Uoffisielle målinger
Da lå slangene til oljekjøler'n på coop-en og sykkelen hentes mandag. Noen hyggestunder i garasjen å så er sesongen i gang.... Dvs, hvis det jævla været snur da :[-o<
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Eksos, nå med lyd!
Må værra no feil herVoodoodoo skrev:Siste nytt, ubekreftede målinger sier 178rwhp/9000rpm hvilket er 10hk mer enn zzr14 07 hadde. Er visst mer å hente, mer offisielle tall kommer etterhvert

- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Uoffisielle målinger
Da var sykkelen tilbake i "stallen". Gjenstående jobb før frislipp består i å skifte bremsevæske og klosser samt montere kåper.
Siste måling lød på 175,1/140,9HK/NM. momentet er på maks helt nede på 6750rpm.
Det skal være noen fler hester å hente på topp men da trengs det mer dynotid osv. Skal inn til ekstratimer iløpet av vår og sommer men trur det blir greit skyv i den nå. Er uansett mer hk og moment enn jeg hadde på ZZR'n
Siste måling lød på 175,1/140,9HK/NM. momentet er på maks helt nede på 6750rpm.
Det skal være noen fler hester å hente på topp men da trengs det mer dynotid osv. Skal inn til ekstratimer iløpet av vår og sommer men trur det blir greit skyv i den nå. Er uansett mer hk og moment enn jeg hadde på ZZR'n

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Uoffisielle målinger
I helsiken da!!! Ikke gale tall det der :-)
Tid det var du skulle nedover? 25?

Tid det var du skulle nedover? 25?
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Uoffisielle målinger
Tja, det er jo greie tall for en maskin som er ti år eldre enn din... en S1000rr med pcv og helanlegg ligger tett oppunder 200hk på hjulet....LordShaft skrev:I helsiken da!!! Ikke gale tall det der :-)![]()
Tid det var du skulle nedover? 25?
Stikker på Kielferga om ei drøy uke ja, den 25. er jo bluescruise nedover å greier.... Blir iallefall litt mindre lilla permanent på pasqasjerene enn en vanlig torsdag.
Kan tru jeg gleder meg

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - offisielle målinger på papir
Dynomålinger:
Std. Haya med VH 4-2 headers og Yoshi R77 slipon samt moddet luftfilterboks og BMC race filter. PcV montert men ikke justert.
Før tuning:

Etter tuning:

Sammenlikning:

Nå skal sykkelen brukes noen mnd. Før jeg skal flashe ECU og justere tenningsmap.
Avreise Nordschleife om 6 dager
Std. Haya med VH 4-2 headers og Yoshi R77 slipon samt moddet luftfilterboks og BMC race filter. PcV montert men ikke justert.
Før tuning:

Etter tuning:

Sammenlikning:

Nå skal sykkelen brukes noen mnd. Før jeg skal flashe ECU og justere tenningsmap.
Avreise Nordschleife om 6 dager

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - offisielle målinger på papir

kan ikke skjønne at du gleder deg til tur :-P
Hørte Erling nevnte noe om at du kjørte ganske friskt på ringen med S/T dekk.... hvilke kjører du med i år? Har du planer om å lage noe videosnutt av kjøringen på ringen?
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - offisielle målinger på papir
Jeg kjører kun touring i goretextempo så i år er det Pilot Road 3 som gjelder.
Et dekk som hadde overlegne egenskaper på vått for 2 år siden men som i forrige test jeg leste var så dårlig at det nesten var farlig.
Synes styreegenskapene var så som så men jeg er usikker på om det er dekket eller overgang til ny sykkel det kom av.
I dag er det bremsevask, nye klosser og lufting av bremser som står på programmet. Garasjen lokker
Memento mori
Et dekk som hadde overlegne egenskaper på vått for 2 år siden men som i forrige test jeg leste var så dårlig at det nesten var farlig.
Synes styreegenskapene var så som så men jeg er usikker på om det er dekket eller overgang til ny sykkel det kom av.
I dag er det bremsevask, nye klosser og lufting av bremser som står på programmet. Garasjen lokker
Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - offisielle målinger på papir
Da har jeg omsider fått "kledd på" Haya.
Det var ikke akkurat plug&play å få 08+ eksosen til å passe, godt jeg har lang erfaring med div modellbygging
.
Måtte lage det midtre opphenget til eksos under sykkelen. Eksosbandasje, rustfritt patentbånd gjorde susen så nå er det betryggende skrudd fast i org gummiopphengt feste.
Videre lå grenrør an mot begge røra til oljekjøleren samt at selve kjøleren lå veldig nær grenrør. Løsningen ble å flytte hele kjøleren frem ca 1,5cm ved å lage shims i innfesting.
Neste trøbbelpunkt var nedre del av sidekåpene, måtte shimse ut ca 0,5 cm på de fremre festene innunder buken for å få tilstrekkelig med luft mellom kåpe og eksos. Har også brukt eksosbandasje så ikke varmestråling skal få kåpe til å smelte.
Fabrikerte også et feste til underkåpe bak da org festet måtte fjernes for å få plass til eksos. Her måtte jeg også kappe av ei flis på kåpedelen så den ikke skulle ta i eksosen. Skal skru av og pusse delen samt foliere den med karbonfolie iløpet av sommeren så om det ser litt uferdig ut nå er det ikke så fali.
Etter montering ble sykkelen varmet opp i garasjen og tatt med på en liten testtur.
Dæven for et drag.
Løfter på gassen på de to første samt med av/påslag på tredje.
Litt rusten med kun 5 kjørte km i år så det ble ikke noe mer tullkjøring.
Sålangt lukter det iallefall ikke svidd plast og tempen uttapå kåpene var helt ok. Oljekjøler funker nok ok, om det ikke har blitt for varmt etter å ha svidd av 25l bensin i benken så blir det ikke det på landeveien heller.
Skifta til sbs sinter klosser framme og bytta bremsevæske i samma slengen. Har jævlig svampete hendel men har satt det under trykk fra i går så skal prøve å lufte mer i dag.
Er faktisk i rute til Nurburgring :-)å
Ja dvs. Batteriet mitt er kaputt så jeg må skaffe meg et nytt. Satser på det er hyllevare hos louis eller polo i Tyskland.
Det var ikke akkurat plug&play å få 08+ eksosen til å passe, godt jeg har lang erfaring med div modellbygging

Måtte lage det midtre opphenget til eksos under sykkelen. Eksosbandasje, rustfritt patentbånd gjorde susen så nå er det betryggende skrudd fast i org gummiopphengt feste.
Videre lå grenrør an mot begge røra til oljekjøleren samt at selve kjøleren lå veldig nær grenrør. Løsningen ble å flytte hele kjøleren frem ca 1,5cm ved å lage shims i innfesting.
Neste trøbbelpunkt var nedre del av sidekåpene, måtte shimse ut ca 0,5 cm på de fremre festene innunder buken for å få tilstrekkelig med luft mellom kåpe og eksos. Har også brukt eksosbandasje så ikke varmestråling skal få kåpe til å smelte.
Fabrikerte også et feste til underkåpe bak da org festet måtte fjernes for å få plass til eksos. Her måtte jeg også kappe av ei flis på kåpedelen så den ikke skulle ta i eksosen. Skal skru av og pusse delen samt foliere den med karbonfolie iløpet av sommeren så om det ser litt uferdig ut nå er det ikke så fali.
Etter montering ble sykkelen varmet opp i garasjen og tatt med på en liten testtur.
Dæven for et drag.

Løfter på gassen på de to første samt med av/påslag på tredje.
Litt rusten med kun 5 kjørte km i år så det ble ikke noe mer tullkjøring.
Sålangt lukter det iallefall ikke svidd plast og tempen uttapå kåpene var helt ok. Oljekjøler funker nok ok, om det ikke har blitt for varmt etter å ha svidd av 25l bensin i benken så blir det ikke det på landeveien heller.
Skifta til sbs sinter klosser framme og bytta bremsevæske i samma slengen. Har jævlig svampete hendel men har satt det under trykk fra i går så skal prøve å lufte mer i dag.
Er faktisk i rute til Nurburgring :-)å
Ja dvs. Batteriet mitt er kaputt så jeg må skaffe meg et nytt. Satser på det er hyllevare hos louis eller polo i Tyskland.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - offisielle målinger på papir
Her går det unna ser jeg! Pene tall - 7 mere enn meg på bakhjulet - dette kan jeg ikke like - får håpe jeg henter meg litt mer innpå når jeg åpner luftboksen og tar noen runder på rulla i sommer 
Hvor dødt er batteriet da? Kjipt å måtte rulle igang busaen .. dvs .. det tror jeg du får problemer med


Hvor dødt er batteriet da? Kjipt å måtte rulle igang busaen .. dvs .. det tror jeg du får problemer med


- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - offisielle målinger på papir
Batteriet selvutlader men ikke værre enn at det kan stå 5 dager uten lading. Har akkurat nok power til å få sykkelen til å svive. Er lav spenning på det, ser det slår inn på frontlykt når jeg klemmer inn bremsehendel.
En kan ikke sammenlikne 2 forskjellige dynobenker. Skal en få reell sammenlikning må en kjøre syklene i samme benk samme dag med lik temp i luft og på bensin.
Faen å jeg sliter med å få god følelse i bremsehendel, har pumpa gjennom en halvliter bremsevæske men den luftjævel'n sitter inni der et sted.
Angrer på at jeg ikke kjøpte stålspundne slanger i vinter.
Får spare pæng til et slikt kit fra Verholen som du har på din TB.
Kjørte ei mil i dag og ting funker som det skal, skifta klosser bak også, de var helt på stålet gitt.
Avreise Nurburgring noen få dager unna. Liker ikke helt værmeldinga på Yr men yr har meldt feil før.
Memento mori
En kan ikke sammenlikne 2 forskjellige dynobenker. Skal en få reell sammenlikning må en kjøre syklene i samme benk samme dag med lik temp i luft og på bensin.
Faen å jeg sliter med å få god følelse i bremsehendel, har pumpa gjennom en halvliter bremsevæske men den luftjævel'n sitter inni der et sted.
Angrer på at jeg ikke kjøpte stålspundne slanger i vinter.
Får spare pæng til et slikt kit fra Verholen som du har på din TB.
Kjørte ei mil i dag og ting funker som det skal, skifta klosser bak også, de var helt på stålet gitt.
Avreise Nurburgring noen få dager unna. Liker ikke helt værmeldinga på Yr men yr har meldt feil før.
Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity