Min erfaring er at det er omvendt, dersom vi snakker om å bli sliten i motsetning til å kjede seg.TheHaughom skrev:Jeg antar at mer aktiv kjøring gjør at man holder ut lenger, kontra det å sitte som en "potetsekk" på sykkelen rett frem.
[TaSK]
Min erfaring er at det er omvendt, dersom vi snakker om å bli sliten i motsetning til å kjede seg.TheHaughom skrev:Jeg antar at mer aktiv kjøring gjør at man holder ut lenger, kontra det å sitte som en "potetsekk" på sykkelen rett frem.
Når jeg skal ha lange dagsetapper, bruker jeg å ta en 5 min pause sånn ca hver 1,5 time for.TheHaughom skrev:Var vel ikke været jeg lurte på, sånn egentlig. Det venter jeg og ser an. Men mer det om det "normalt" er isfrie veier over fjellet i Mai.
Sykkelen tror jeg ikke har noe problemer med distansen, og de 3-4 timene jeg har kjørt sammenhengende tidligere har ikke gitt noen indikasjon på at fører blir sliten osv. Kan jo hende jeg ser det anderledes etter 10 timer i 80km/t og fartsvinden som oppstår på nakne sykler.
Lordshaft sitt alternativ er absolutt fristende, da med en garantert overnatting rundtom Førde/Stryn, evt. Ålesund.
"Problemet" da er at jeg får én kveld og morgen i Trondheim før jeg må returnere, skulle gjerne hatt lenger tid... Men om veien blir såppass mye bedre (kontra E6), er det jo også verdt det. Jeg antar at mer aktiv kjøring gjør at man holder ut lenger, kontra det å sitte som en "potetsekk" på sykkelen rett frem.
Tenkte mest på sliten som i trøtt og søvnig. Blir det når jeg kjører langt i bil på strake veier. Hvordan fartsvind og kroppen oppfører seg etter noen timer er jeg usikker på... Men som sagt, er jo litt for å pushe mine egne grenser også...tagesk skrev:Min erfaring er at det er omvendt, dersom vi snakker om å bli sliten i motsetning til å kjede seg.TheHaughom skrev:Jeg antar at mer aktiv kjøring gjør at man holder ut lenger, kontra det å sitte som en "potetsekk" på sykkelen rett frem.
[TaSK]
Yup, vil komme så langt som mulig første dagen, for å ha mest mulig tid i Trondheim. Håper egentlig å komme noe lenger enn Førde.OMAAS skrev: Når jeg skal ha lange dagsetapper, bruker jeg å ta en 5 min pause sånn ca hver 1,5 time for.
Dette for å hindre at man får "tresmak" i kroppen.
Viss du tar overnatting i Førde og kjører over Strynefjellet til Trondheim vil du få ca 9,5 og 5.5 timer splitt.