Vrod eiere Oslo/Akershus/Østfold

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
tor2502
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited

Vrod eiere Oslo/Akershus/Østfold

Legg inn av tor2502 »

Finnes det vrod eiere her ?

Jeg er eier av en HD vrod screamin eagle cvo 2006, som jeg i sin tid importerte fra statene, dette er en sykkel det er både vanskelig å
få tak på i Norge og europa forøvrig, for ikke snakke om å få godkjent, det hele handler om å ha bekjentskaper med de rette kontaktene.
Etterhvert som man skrur litt og oppdaterer seg på diverse forum rundt omkring er det utrolig hva man plukker opp etterhvert.
I norge har jeg inntrykk av at det er relativt tynt med kompetanse på revolution motoren som ble bygd av Porsche, det meste må man ofte finne ut av selv, derfor er jeg ofte inne på http://www.1130cc.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tanken er et nettverk der man kan utveksle erfaringer/tips o.l. , få nye venner etc etc
Mitt utgangspunkt er at det er alltid noen som kan mer enn meg.

Event. arrangere fellesturer/kaffetreff/treffturer eller lignende.

Har laget en egen FB for vrod http://www.facebook.com/vrodcvo" onclick="window.open(this.href);return false; , der er det lagt inn litt info hentet både her og der.

evntuelt send meg en mail tor2502@me.com

For moro skyld så legger jeg ved et bilde av sykklen.

Akkurat nå ligger alt i tusen biter i garasjen, har brukt vinteren til å få utført litt mods og skiftet ut noen krom deler som ikke var
opp til min standard.
Sykkelen skal være i showroom condition men til daglig bruk, den er ikke kjøpt for å være en utstillingsdukke.
Pr. idag venter jeg på noen deler, så snart de er her skal den på veien.

Bilde

Bilde

Bilde
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Vrod eiere Oslo/Akershus/Østfold

Legg inn av AJ »

Morten...:

http://www.mcsiden.no/memberlist.php?mo ... ile&u=1245" onclick="window.open(this.href);return false;

En stund siden han har vært innpå her, men... :-k

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Har sett litt på bildene dine. Må jo si den så meget flott ur den HD Vrod’en.
Du er over middels interessert også, plukket den helt ned. Ser nesten til forveksling ut like den lille i bakgrunnen på det ene bilde :D .
Gleder meg til flere bilder av denne sykkelen :yeyeye . Slikt er moro å lese om :thumleft .

Brukeravatar
tor2502

Legg inn av tor2502 »

Busa Trond skrev::vs
Har sett litt på bildene dine. Må jo si den så meget flott ur den HD Vrod’en.
Du er over middels interessert også, plukket den helt ned. Ser nesten til forveksling ut like den lille i bakgrunnen på det ene bilde :D .
Gleder meg til flere bilder av denne sykkelen :yeyeye . Slikt er moro å lese om :thumleft .
Hyggelig det Busa Trond.

Joda plukka ned hele sykkelen i vinter , div krom deler var ikke helt opp til min standard, siden motor skulle ut måtte alt plukkes ned.
planen er å ha sykkelen i showroom condition ,men en sykkel som er i daglig bruk.
Den er en headturner uten tvil, får mange hendvendelser av folk som ser sykkelen når jeg er ute å kjører, den morsomste historien er
ifra sist sommer når jeg var ute å kjørte , møtte en motgående bil , jeg var på vei til et kaffetreff 3-4 km lengre nedover i veien, han snudde på veien og kjørte etter meg for å få tatt sykkelen i nærmere øyesyn. Mange har spurt om sykkelen er tilsalgs.

i løpet av vinteren har jeg gjort div mods , bla skiftet til større bensintank (fra 3.8gal til 5gal.) for å få større rekkevidde,
oppgraderte i samme slengern bensinpumpa til 5bar(fra 3.3bar) og 5bar fuelpressure regulator, fuelhose(5bar), kaftigere el.kabler.

Kraftverket i sykkelen er en motor bygget av Porsche, turtallsvillig sak, på 123hk, og det er ved enkle grep ingen problemer å få den opp
i 140+ , det skal ikke så mye til, men en annen side er hva skal man med det det er bare 100km/t på motorveien og dette er en sykkel du ikke kjører i 180
med, du får alt vindtrykket rett i brystkassa. Eks Vmax 1700ccm på 200hk , armene kan jo bli 2m lange, eller så må du ha treningskort
på studio som brukes aktivt, LOL.

Akkurat nå så klør det inn i hel... , vil ut å kjøre men men men det får vente til alt er klart. Må inn på Lazyboys å hente noen deler som er bestilt , bla diverse pakninger, org holder til Garmin zumo 660, Holderen er et org HD tilbehør så det ser ut som det er org til sykkelen.

igår etter at barna hadde lagt seg var det tid for garasjetid igjen, felgene på sykkelen er kromfelger så de fikk en runde med autosol og eterpå med krompolish, egentlig en drittjobb men resultatet ble superb, får litt kjeft av dama at jeg tilbringer for mye tid i garasjen, men hun er nå snill som kommer ut med kaffe.....

Har en bekjent i Puerto Rico (ikke på Grand Canaria), har har bygd om motoren og satt NOS på itillegg, jeg spurte hva som var vitsen egentlig, fikk til svar :
The goal is to get as fast as possible to the grocery store.
Han har på bakhjulet over 200hk det vil si at du mister ca 15% fra motor til bakhjulet , det er også er kar i Finnland som har 260hRWHK den er også oppborret
til 1487 og med Garrett turbo. Så motoren har et stort potensial hvis man vil, jeg sier nå bare "Hva er vitsen?" jeg ser ikke noe poeng i det.

Drar du forbi Tusenfryd, må du bare slå på tråden hadde vært koselig det.

legger ut litt flere bilder.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Tor2502
-15 Honda CBF

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

V-rod er den eneste av syklene i dette segmentet som jeg finner noenlunde tiltalende og jeg aksepterer at andre har en annen mening om disse tohjulingene.
Men jeg må si at din er ett eksepsjonelt vakkert eksemplar av arten. I`m impressed :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

tor2502 skrev:Drar du forbi Tusenfryd, må du bare slå på tråden hadde vært koselig det.
Takker for det, skal jeg den veien så skal jeg svinge innom.

Brukeravatar
tor2502

Legg inn av tor2502 »

DrGreve skrev:V-rod er den eneste av syklene i dette segmentet som jeg finner noenlunde tiltalende og jeg aksepterer at andre har en annen mening om disse tohjulingene.
Men jeg må si at din er ett eksepsjonelt vakkert eksemplar av arten. I`m impressed :)
Hyggelig at du liker sykkelen, jeg er av den formening at det er
Ikke syklende som forteller hvem vi er , sykkel har med følelser
Å gjøre, jeg falt helt for denne sykkelen, var også i segmentet
For en mer oppreist stilling enn du får på racing sykler
Har hatt det for lenge .
Tor2502
-15 Honda CBF

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Du har helt rett tor2502, sykkelen forteller ikke hvem du er :-k
Sykkelen forteller hvem du vil være :prf
Kan bare si meg enig med andre her, morro å se et sånt strøkent
eksemplar av arten V-Rod :yeyeye
HD traff bulls-eye når de lanserte denne sykkelen, som smaksmessig
treffer mange også ikkeHDintresserte :-k :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
tor2502

Legg inn av tor2502 »

ojda skrev:Du har helt rett tor2502, sykkelen forteller ikke hvem du er :-k
Sykkelen forteller hvem du vil være :prf
Kan bare si meg enig med andre her, morro å se et sånt strøkent
eksemplar av arten V-Rod :yeyeye
HD traff bulls-eye når de lanserte denne sykkelen, som smaksmessig
treffer mange også ikkeHDintresserte :-k :prf
Veldig hyggelig ojda, jeg synes at HD har skapt et masterpice når de utviklet denne sykkelen
Spesielt Screamin Egle utgaven, det har ingenting med at jeg tilfeldig har en slik selv , ville synes det samme om jeg fremdeles hadde hatt honda'en som jeg hadde før.

Jeg hadde håpet at denne tråden skulle få frem noen av de som kjører vrod, men det ser dessverre ut til at de er ikketilstede-værende.

Jeg tror personlig at når Porsche utviklet denne vannavkjølte motoren for HD kommer dette til å bli en motor HD kommer til å benytte i flere av sine modeller gjerne i en litt nedtunet utgave.
HD har lagt enorme summer i utviklingen, men for HD generelt tar det litt tid før det sprer seg utover.
HD har alltid vært luftavkjølte motorer og det sitter nok dypt vil jeg tro.
Men som nevnt tidligere jeg liker at det er strøkent, og polering og krom polering koser jeg meg med i garasjen.
Tor2502
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Tomgsx-r
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000

Legg inn av Tomgsx-r »

Denne var også tøff :-) Jeg har sansen for HD, skulle hatt en av hver, men kjerringa hadde drept meg om jeg hadde nevnt 2 stykker.... =;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40937462" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tor2502

Legg inn av tor2502 »

Tomgsx-r skrev:Denne var også tøff :-) Jeg har sansen for HD, skulle hatt en av hver, men kjerringa hadde drept meg om jeg hadde nevnt 2 stykker.... =;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40937462" onclick="window.open(this.href);return false;
Muscle er lekker.... Kompisen min i puerto rico, har en egen oppskrift på stealth mode som han kaller det når han bestilte NOS til vrod'n. Det blir litt verre med en hel sykkel.
Enden på visa var at kjerringa hans fant ut av det til slutt, som han sa skilsmissen var bare centimeter unna.
Tor2502
-15 Honda CBF

Brukeravatar
tor2502

Re: Vrod eiere Oslo/Akershus/Østfold Oppdatering

Legg inn av tor2502 »

Oppdatering

Liten tur ut i garasjen igjen idag siden det er Søndag
Fikk polert opp toppdekslene, litt forsiktig først med Autosol så en skikkelig omgang med krompolish
Godt fornøyd med resultatet.

Bilde
Bilde
Tor2502
-15 Honda CBF

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Pent resultat, det må jeg si! :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
tor2502

Legg inn av tor2502 »

TheHaughom skrev:Pent resultat, det må jeg si! :thumleft
Utrulig hva man får til med litt polish og litt jobbing, autosol er en god venn å ha, bør brukes med forsiktighet på krom-deler.
En annen sak er at jeg liker at der er strøkent.

krom deler som ikke holdes vedlike, da blir kromen ødelagt, den begynner å nuppe seg og til slutt begynner å flasse.

Da er løpet kjørt og delen må enten skiftes ut eller kromes opp, begge deler er kostbart.
Tor2502
-15 Honda CBF

Svar