19 år (20 til sommeren), bor 30 minutter fra Lillestrøm
Jeg blir ny for mellomtung/tung MC i år. Min eneste sykkelerfaring var i moped-perioden, men det begynner å bli en liten stund siden, da jeg solgte den når jeg ble 18.
Sykkelen jeg kommer til å kjøre er en KTM Duke 390, som er bestilt og forhåpentligvis hos meg i Juni tidene circa.
Idag har jeg handlet meg fullt MC-utstyr (ingen tilfeldighet at det skjedde på selveste lønningsdagen). Jeg gikk inn med innstillingen om at det ikke er noe vits i å spare på pengene når det gjelder sikkerhetsutstyr og klær. Bedre å betale en god slant én gang, enn å kjøpe mye billig uten å bli fornøyd.
Resultatet:
Hjelm: Schubert S3 Pro - Matte Black 4600,- (fikk en bra pris ny :))
Hansker: Dainese Guanto 4-Stroke 1436,-
Jakke:KTM Sports Jacket (tynn lettvekter, som jeg tenkte jeg kan bruke til butikken etc) 1020,-
Jakke: KTM HQ Adventure Jacket 5971,- (VELDIG praktisk, mtp på at det kan fjernes 2 lag med "jakker" for å tilpasse jakken til temperatur etc)
Bukse: Dainese P.Tomsk D Dry 1691,-
Sko: TCX X-Move 1595,-
Ryggskinne: Alpinestars Bionic 990,- (Ble litt usikker på om jeg trenger denne, da jakken jeg kjøpte ser ut til å ha en innebygd "mykere" plate på ryggen som kan byttes ut i f.eks sas-tec material skinne etc.

Begynner på kjøretimer den 16. April : )