Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

L-NA skrev:
jhn skrev:Tror ikke det er så mange fartsdumper i Dubai
Å jo da, der er fartsdumper, Jeg er ombord nå, og båndbredden er for liten til å gå på Youtube, men ta et søk der du skriver (tror det var)lamborghini jump dubai......He,he.. :D :D
Har kjørt "stripa"i Dubai, og har aldri sett større samling av raske biler. Er ikke sikker på om Lambo'en er rask nok. På et kvarter passerte to Bugatti Veyron... :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:- Norske bilavgifter er ulovlige. ESA mener reglene bryter med EØS-avtalen, noe som kan få store konsekvenser.

Det er jo lov å håpe, men jeg tror nok at vi får stengte grenser tilsvarende et nytt Nord Korea før Jens og Sigbjørn setter ned bilavgiftene.. :-k

http://www.nettavisen.no/motor/article3605734.ece
Dette hadde jo vært gull om de fikk gjort noe med. Tenk så mye bruktbiler de måtte betalt tilbake avgiften på. Får jo ikke solgt bruktbiler lengre :lol

Men som du sier, det blir vel aldri gjort noe som reduserer inntekten til staten, heller motsatt :-)

Sendt med Note2

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:
L-NA skrev:
jhn skrev:Tror ikke det er så mange fartsdumper i Dubai
Å jo da, der er fartsdumper, Jeg er ombord nå, og båndbredden er for liten til å gå på Youtube, men ta et søk der du skriver (tror det var)lamborghini jump dubai......He,he.. :D :D
Har kjørt "stripa"i Dubai, og har aldri sett større samling av raske biler. Er ikke sikker på om Lambo'en er rask nok. På et kvarter passerte to Bugatti Veyron... :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jeg har aldri vært der selv, men i følge en kompis som bodde der et par tre år, så stemmer dine observasjoner godt.

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jarodden »

jhn skrev:Tror ikke det er så mange fartsdumper i Dubai
Å jo det er det.

Ikke så fryktelig mange på vanlig vei (motorvei), men den styggeste jeg har sett, var på veien fra Dubai til Oman (ett eller annet sted midt i ørkenen), der var det plutselig noen handelsboder på hver side av veien - mener å huske ca 50 på hver side, og av disse 50 var det 2-3 stykker som solgte dekk og felger.

Okke som, det var fartshump i hver ende av "handelsområdet :-) En betongklump på 5-6 cm. høyde og som var 5-6 cm. lang. Disse strakte seg tvers over veien, og du MÅTTE bremse ellers mistet du både hjul og understell. Samme fartshumper har de inn mot kjøpesentre etc. Og:

DE VIRKER!

Som det skrives over her; ja, det er sinnsvakt mange fine biler i UAE - men har noen sett motorsykler der? Hver gang jeg er der har jeg sett etter det, men ser bare sånne "mopeder" som kjører ut mat etc. De fastboende sier at de som kjører MC i Dubai har et alvorlig dødsønske!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Boxer skrev:
jhn skrev:Tror ikke det er så mange fartsdumper i Dubai
Å jo det er det.

Ikke så fryktelig mange på vanlig vei (motorvei), men den styggeste jeg har sett, var på veien fra Dubai til Oman (ett eller annet sted midt i ørkenen), der var det plutselig noen handelsboder på hver side av veien - mener å huske ca 50 på hver side, og av disse 50 var det 2-3 stykker som solgte dekk og felger.

Okke som, det var fartshump i hver ende av "handelsområdet :-) En betongklump på 5-6 cm. høyde og som var 5-6 cm. lang. Disse strakte seg tvers over veien, og du MÅTTE bremse ellers mistet du både hjul og understell. Samme fartshumper har de inn mot kjøpesentre etc. Og:

DE VIRKER!

Som det skrives over her; ja, det er sinnsvakt mange fine biler i UAE - men har noen sett motorsykler der? Hver gang jeg er der har jeg sett etter det, men ser bare sånne "mopeder" som kjører ut mat etc. De fastboende sier at de som kjører MC i Dubai har et alvorlig dødsønske!
Jeg bare tippet ang. fartsdumper ... som tilleggsinformasjon kan jeg si at jeg ikke er lottomillionær. :knegg
Denne kompisen min i Dubai er jo en motorsyklist, men ikke i Dubai ... kun hjemme i Norge. Han sier han tør ikke

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev: Jeg bare tippet ang. fartsdumper ... som tilleggsinformasjon kan jeg si at jeg ikke er lottomillionær. :knegg
Denne kompisen min i Dubai er jo en motorsyklist, men ikke i Dubai ... kun hjemme i Norge. Han sier han tør ikke
Jeg hadde ikke tatt sjansen. Var der for et par år siden. Leste meg litt opp på forhånd, og ble frarådet å kjøre selv. Taxi er heller ikke helt trygt. Det går fort, veldig fort. T-bane er det tryggeste... :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av L-NA »

Boxer skrev:
jhn skrev:Tror ikke det er så mange fartsdumper i Dubai
Å jo det er det.
DE VIRKER!
Som det skrives over her; ja, det er sinnsvakt mange fine biler i UAE - men har noen sett motorsykler der? Hver gang jeg er der har jeg sett etter det, men ser bare sånne "mopeder" som kjører ut mat etc. De fastboende sier at de som kjører MC i Dubai har et alvorlig dødsønske!
Jo da Motorsykler finnes nok en del av, men ikke sikkerhets utstyr. Kjenner en Normann som kjørte BMW GS der nede.Tror han var en vel eneste som brukte fullt sikkerhets utstyr. Heldigvis var det ikke så otte, men plastracketer på Motorveien i langt over 200. Med hjelm, T-skjorte, og dongeri bukse. Og nede på Jumeira street om kveldene så kommer Harley'ne frem, og da selvfølgelig uten hjelm...og eller MC førere i Shorts og T-Skjorter.....Nei, jeg har kjørt Bil der nede, men sykkel hadde jeg rett og slett ikke tort. Og så er det jo så mye, mye, finere natur og MC veier her hjemme :-) Borte godt men.... :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

Jeg ser det er fortsatt god grunn til å ta MC-Lappen i Oslo-området... i overskuelig framtid... så har man ihvertfall en grei løsning for sommeren...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10109077
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av poulet_cavalier »

RuneMC skrev:Jeg ser det er fortsatt god grunn til å ta MC-Lappen i Oslo-området... i overskuelig framtid... så har man ihvertfall en grei løsning for sommeren...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10109077
Det frekkeste er nå at staten "bevilger" 2,2 milliarder til kollektivfelt mellom Lysaker og Billingstad med bompengene som allerede er samlet inn av Bærumsbommen.. i praksis blir alt 100% bompengefinansiert.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

Korrekt, når de skryter av alle ekstrabevilgningene så er det meste av dette dekket inn gjennom stadig mer bompenger - m.a.o. ikke penger som Staten bør skryte av å ha bevilget.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Moby »

råning på høyt nivå

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... WnSJrVjtBk" onclick="window.open(this.href);return false;
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Carpa »

Litt action hos Dagzzr jo :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av dag-zzr »

Kulturmønstring :sk? Bare synd at jeg er i Sandefjord :mk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

Har derfor skrinlagt alle planer om årets ferie.. :lol :banansplit :rofl:

Saudi-Arabia deporterte tre menn fordi de var «uimotståelige for kvinner»
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Busa Trond »

SuperMorten skrev:Har derfor skrinlagt alle planer om årets ferie.. :lol :banansplit :rofl:

Saudi-Arabia deporterte tre menn fordi de var «uimotståelige for kvinner»
Ja jeg tenkte på deg i dag når jeg hørte det på radion, i det landet kommer SuperMorten ikke inn :knegg

Svar