Håper det henger bedre enn det som blir skrevet om andre sportsdekk...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ja, jeg ser poenget med at S/T dekk varmes fortere opp, og således er "tryggere" for veibruk.LordShaft skrev:Hahaha, draps-gummi faktisk![]()
Det kan jo være at S/T dekk faktisk sitter bedre enn de nye dekkene dine til vanlig gatebruk. Ikke vet jeg![]()
Uansett, så syns jeg trådmønsteret i dekkene ser veldig bra ut.
Så greit slitt ut, det dekket ditt der. Rå dimensjon på det nye, forresten! Hvor stort er det?Jarle skrev:Nytt vs gammelt :-)
Se der ja! Like bra bremselengde på vått som på tørtLordShaft skrev: Kan se ut som du har gjort et veldig fornuftig valg![]()
Rykende fersk test fra gutta i MCN
Jeg fikk ikke prøvd F800R-en, hadde ikke tid til det. Jeg skal prøve å få testet den på Søndag, og komme med et lite review av den da.ega16 skrev:Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.
Hos Stahlen MC (Kawasaki-ene) måtte man betale det man ødela, man var selv ansvarlig for skade påført sykkelen.Elolz skrev:Artige omtalerEn ting jeg har lurt på med tanke på slike roadshows er jo at når såpass mange motorsyklister med vidt forskjellige holdninger skal prøvekjøre en helt ukjent sykkel og alt skal testes relativt hardt på kort tid uten skikkelig tilvenning til sykkelen, så er det jo nesten dømt til å skje ulykker før eller senere. Hva skjer egentlig med forsikring osv? Er en blakk om en velter, er det noen egenandel, eller er det f.eks Kawasaki/deres forsikring som tar støyten økonomisk? Mener å ha lest om en jente som veltet i første sving ut fra forhandleren da hun skulle teste en mye tyngre sykkel enn hun var vant med, og fikk en heftig egenandel på 20-25 tusen å betale. Men om det er noe sannhet i det aner jeg ikke
Aha, ja gjør det :) Litt daff motor har jeg faktisk lest i flere omtaler, så da ligger det nok litt i det. Jeg endte opp med en hypermotard 796 :)TheHaughom skrev:Jeg fikk ikke prøvd F800R-en, hadde ikke tid til det. Jeg skal prøve å få testet den på Søndag, og komme med et lite review av den da.ega16 skrev:Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.Det så ut som en artig sykkel å kjøre, men han mente motoren var litt daff. Han har dog funnet ut at han skal selge ZX6Ren han har, og kjøpe en streetfighter a-la F800R/690 Duke osv... Hvilken sykkel endte du opp med?
Er veldig fornøyd! Utrolig morsom rampete sykkel med karakter som er morsom å kaste rundt i svinger og farten føles! Det negative er at den ikke har ABS, fronten har en tendens til å dykke litt ved hard oppbremsing og litt dårlig snu radius på styret (har kun noe å ved parkering etc) og liten tank (12.5L) . Skal jeg sammenligne med med Duke 690en så mener jeg å huske å synes den føltes kanskje enda litt lettere å manøvrere enn hypern men hadde ikke samme sparket i motoren.TheHaughom skrev:Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Nudaen er litt i dyreste laget, ja... Men virker som å være en heftig motor i den!ega16 skrev:Er veldig fornøyd! Utrolig morsom rampete sykkel med karakter som er morsom å kaste rundt i svinger og farten føles! Det negative er at den ikke har ABS, fronten har en tendens til å dykke litt ved hard oppbremsing og litt dårlig snu radius på styret (har kun noe å ved parkering etc) og liten tank (12.5L) . Skal jeg sammenligne med med Duke 690en så mener jeg å huske å synes den føltes kanskje enda litt lettere å manøvrere enn hypern men hadde ikke samme sparket i motoren.TheHaughom skrev:Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Nudaen siklet jeg også på, men var litt for dyr :) Motoren i den er faktisk basert på samme som i F800Ren men de har tydeligvis gjort endel med den for den er visst langt råere.
Denne sykkelen har jeg hatt veldig lyst å prøve selv. Nå har det seg slik at Roadshow med kawa kommer hit til Bergen i morgen. Fordelen er at det er meldt flom varsel og opp i 8mm nedbørTheHaughom skrev: Kawasaki Z1000SX
Da jeg kom tilbake til Stahlen MC med Z800 ble jeg møtt av hr. Stahlen himself. Nærmest viftet nøklene til Z1000SX foran visiret mitt.
Jeg var jo ikke vanskelig å be, noe jeg nesten angrer litt på. For en sykkel! Ble ærlig talt litt betatt... Motormessig har den herlig karakter, går klokkereint, mykt og fint.
Vrir du på rulla er det nok av punch, wheelies var no problemo! Ikke det at jeg er noe wheelie ekspert, men lufta hjulet et par ganger.
Rimelig sikker når jeg sier: Dette blir min neste sykkel!![]()
Jeg forstår hvorfor brukerne her inne skryter av denne sykkelen, for å si det slik.
Dette var en kjempeskuffelse å leseTheHaughom skrev:
Triumph Explorer 1200
Jeg til venstre på Triumph'en, og en kompis til høyre på en BMW F800R demosykkel
Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...