"Du er veldig kjapp til å konkludere hva andre mener"?? Det står jo svart på hvitt hva du mener. Og hjelmen fra Biltema vant jo en test på høyest sikkerhet foran dyre hjelmer og da kan ikke du ha en annen oppfatning om det.simpson skrev:Du er veldig kjapp til å konkludere hva andre mener.jonnykr skrev:Da forutsetter du at den billige ikke er like bra. Er den det, så er det tvert i mot dumt å ikke kjøpe den.simpson skrev:Hvis du kjøper det leverandøren anbefaler slipper du valgets kvaler og bekymring om Biltema er godt nok.
Regn ut hvor mye penger du bruker på å kjøpe annerkjent olje og sammenlign med det billige merket og se om det virkelig er bryet verdt å kjøpe billig.
Jeg gidder ikke å spare noen få hundrelapper på billig olje når det er ett skift i året.
Det er andre plasser du kan spare penger på istedet.
Jeg mener at hvis du er i tvil, kjøper du ikke ett produkt du tviler på, ren logikk mener nå jeg.
Og kjøpe hjelm til 699 kr og tro at den er super og like god som en til 5000 kr? Vel jeg deler ikke den oppfatningen, for min del kjøper jeg aldri noe på Biltema fordi at jeg ikke trenger å kjøpe noe der.
Akkurat samme med Ikea.
Du får alt de har der andre steder også

For meg er "best" den som har høyest sikkerhet. Og det er jo hovedpoenget med en hjelm, sikkerhet. I hvertfall var det det sist jeg sjekket. Så da får man jo prioritere hva man vil legge vekt på, en sikker hjelm til kr 699.- men med dårligere komfort, eller en høykomfort hjelm til kr 5000.- men med dårligere sikkerhet.
Hvis jeg er i tvil, så sjekker jeg på noe som heter Internett. Der finner man det meste, innkludert MC forum hvor dette tas opp. Og når man aldri har hørt noe negativt om Biltemas olje og samtidig kan tilegne seg andres erfaringer helt gratis, folk som har kjørt på denne oljen i årevis uten noen problemer i det hele tatt, så velger i hvertfall jeg å høre på det.

Og det handler ikke om å "trenge" å kjøpe noe der. Men hvorfor i all verden skal jeg kaste bort penger på dyre merker HVIS og jeg gjentar HVIS jeg kan handle det samme billigere på Biltema. En tryning på grusen det, så er penga rett i dass. Man kan jo kjøpe 3 veskesett hos Biltema til prisen av ett det står Givi på. Og tankveska mi f.eks. har tålt masse juling men er like hel og den kostet ca 300.- spenn.
Jeg handler mye på nett fordi det er billigere. MC dekk f.eks. handler jeg på nett. Hvorfor i svarte skal jeg gå i en butikk og kjøpe de samme dekka til dobbel pris? Jeg "trenger" ikke å gjøre det, jeg VELGER å gjøre det.
Men, det betyr ikke at jeg handler alt på Biltema.