Virker som om diskusjonen har nådd fase 2.
Dvs man har konstatert at ingen vet konkret verken eller, så da diskuterer vi hva de andre har ment og ikke ment.
Skal prøve å skrive litt til om fase 1 (om produktet, ikke skribenten).
Forbruksdeler for MC (og bil ) koster gjerne mer om man kjøper delene med produsentens logo enn fra tredjepart,
selv om olje er vel av forbruksmatriellet som benyttes på kryss av merkene. Høyere pris skyldes flere faktorer, men å tro at man utelukkende betaler for logo blir heller snevert.
Biltema hører til blandt dem som selger forbruksdeler til både bil og MC.
Som tidligere nevnt tilhører undertegnede skaren som handler der i blant.
Desverre har jeg ikke samme dyktighet som enkelte av mine meddebatanter, og således greier jeg ikke å finne diamantene skjult i steinrøysa.
Jeg vet ingen ting om olja til BT utover det som står på embalasjen. Men jeg tenker som så: Siden nesten alt jeg ellers kjøper der har mangler med hensyn til ønsket kvalitet (siden jeg ikke er så flink å lete), hva tilsier at jeg da plutselig skulle finne en olje uten kvalitetsanmerkninger?
Så for å slippe å finne ut feks at jeg om noen år kanskje må skifte kamakslinger fordi oljefilmen ikke tålte trykket på min høykomprimerte motor med sine stramme fjærer så betaler jeg heller noen kroner ekstra, for sikkerhets skyld. På samme måte som jeg har forsikring på mc, i tilfellet noe skulle gå galt.
Hva andre bruker på sin sykkel er meg revnende likegyldig.
Jeg bruker mine surt erhvervede penger som jeg selv vil (ok, madammen har ofte et ord med i laget

), og jeg kan leve med at andre gør det samme (med sine penger).
Alle gjør sine valg. En kamaksling feks koster nesten det samme som en oljebrønn så for min del er valget enkelt.