Kanskje Castrol bare er dritt også?

Ja, skjerpings mann! Dette er ikke bra.EasyRider skrev: Problemet med gjenger og olje-tapp plugg er vel ikke noe nytt. Folk bruker for høyt moment.
Eller som meg når jeg var 16år og ung og dum..skrudde feil vei..på mopeden og tok gjengene... Men en lærer av sine feil. Ups bitte litt offtopic igjen.
![]()
Andre Biltemaprodukter kommer jo opp her som en naturlig forlengelse av det å diskutere kvaliteten på produkter fra Biltema, så jeg skjønner ikke at du mener dette er utenfor topic. Hva slags tråd trådstarter ønsker er vel ikke så relevant i grunnen, og han har jo fått svar her på spørsmålene uansett. En tråd hvor folk svarer med kun ja/nei er jo ikke spesielt interessant, den inneholder ingen begrunnelser og får ingen underholdningsverdi.EasyRider skrev:Men jeg kan liksom ikke se hva dekkspaker, MC vesker osv. har med biltema olje å gjøre?? og når trådstarter ønsket ja/nei svar... så har vel vi gått på en smell her?
Yepp, vi kjører på!EasyRider skrev: Mener nå ihverfall at mange av innleggene hadde passet fint i denne tråden:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=4225" onclick="window.open(this.href);return false;
Men for all del, jeg skal ikke legge noe mer skår i gleden.
Kjøra på!!
Hvilke andre opplysninger om oljen er det du vil ha, foruten om det som står på flaska?TheHaughom skrev:Nei, man vet den oppfyller et krav, ikke at den er like god som andre oljer.
Jeg vet mer om RP olja jeg kjører, enn om Biltema sin, fordi det er utført en haug av tester på den av eksterne, profesjonelle firma (som jeg skrev over).
Vel, skal jeg være helt ærlig med deg så hadd jeg valgt Castrol oljen.yam1100 skrev:Tja..si det.ett fett..har brukt mye olje fra BT..på båter opp igjennom årene..andre oljer og for den sagt skyld..har vel alldri hatt ett havari som skyldes olje..bank i bordet :-) Kan stille spm. tilbake..hvem av disse oljene ville du valgt hvis de var gratis?EasyRider skrev:Et lite spørsmål.
Hvis vi tar bort prisen og en kunne få gratis 4 liter olje.
Valget var mellom biltema helsyntetisk MC olje 10W-40 eller castrol power 1 racing 10w-40(eller et annet merke kjent merke for den saken skyld)
Hvilken olje hadde du valgt å ta med deg hjem?
http://www.eurofritid.no/ViewFile.aspx?itemID=27607" onclick="window.open(this.href);return false;
Det går bra, jeg sitter og ler meg skakkEasyRider skrev:Ikke for å avbryte kreative innlegg, men burde vi ikke holde oss til trådstarters innlegg.
Nok en tråd, ruinert av vel mye OFFTOPIC prat![]()
![]()
![]()
Forrige eier brukte grisedyr olje ;PArcticTiger skrev:Hmmm, er du ikke litt vel streng nå, EasyReidar, trådstarter har jo trossallt fått den innfoen han trengte til å avgjøre at biltema-olja er god nok til Mottor-sykkern hans![]()
Så hadde det ikke vært for at gjengene til olje-tappe-pluggen hans var ruinerte (kanskje tidligere eier hadde brukt biltema-olje og :-)å ), så hadde jo allt vært fryd og gammen
Viskositet etter X antall kjørte km?jhn skrev:Hvilke andre opplysninger om oljen er det du vil ha, foruten om det som står på flaska?TheHaughom skrev:Nei, man vet den oppfyller et krav, ikke at den er like god som andre oljer.
Jeg vet mer om RP olja jeg kjører, enn om Biltema sin, fordi det er utført en haug av tester på den av eksterne, profesjonelle firma (som jeg skrev over).
Hva vet du om oljen du bruker, som ikke står på flaska?
Har du studert testresultatet? Hva fant de ut på den testen.
Biltemaoljen er jo ikke "biltemaolje" ... den er jo en "merke-olje", som mest sannsynlig er testet også, og oppfyller de krav som motorolje skal ha.
Jeg tror ikke et oljeselskap produserer en egen olje av lavere kvalitet til biltema ... det er mere sannsynlig at biltema har fått kvantumsrabatt på den samme oljen som oljeselskapet selger som sin egen høykvalitets merkeolje
Det ser i allefall sånn ut når vi ser på den "statoil-oljen" de solgte i 2007
Ettersom man å er i det usaklige hjørnet:EasyRider skrev: Men etter å ha googlet litt så har jeg ikke funnet noen som sier at de har hatt motorhavari med biltema oljen.
hahaha, vet ikke hva som er latterligt.knutk skrev:Ettersom man å er i det usaklige hjørnet:EasyRider skrev: Men etter å ha googlet litt så har jeg ikke funnet noen som sier at de har hatt motorhavari med biltema oljen.
Siden vi har blitt eksponert for diverse bilder er det jo greit å forstå at kriteria for hva som er akseptabelt å kjøre rundt med er høyst varierende, og det samme gjelder nok hva vi spiser, drikker, og heller på motorn for den saks skyld.
Google som sannhets-vitne er nok et tve-egget sverd.
Har også Googla litt. Leita etter eksempel på tilfeller hvor folk har drukna etter å ha benytta redningsvest av betong.
Har funnet litt om sement-støvler- de kan ikke anbefales. Men ingen negativ omtale om betong-redningsvest, så da er nok det greit.
Er det usakelig å google? Å gjøre noen søk for å finne svar og argumenter i en diskusjon trodde jeg var en bra ting.knutk skrev:Ettersom man å er i det usaklige hjørnet:EasyRider skrev: Men etter å ha googlet litt så har jeg ikke funnet noen som sier at de har hatt motorhavari med biltema oljen.
Siden vi har blitt eksponert for diverse bilder er det jo greit å forstå at kriteria for hva som er akseptabelt å kjøre rundt med er høyst varierende, og det samme gjelder nok hva vi spiser, drikker, og heller på motorn for den saks skyld.
Har også Googla litt. Leita etter eksempel på tilfeller hvor folk har drukna etter å ha benytta redningsvest av betong.
Har funnet litt om sement-støvler- de kan ikke anbefales. Men ingen negativ omtale om betong-redningsvest, så da er nok det greit.
HaHa og jeg som bare fleipet.ArcticTiger skrev:@jonny: Du nevner sand i ollja, det har jeg faktisk opplevd å kjøpe en gang!
Det er mange år sida, jeg hadde en -74 Datsun 220 C (diesel), ei gammal Dråsje, og den brukte endel ollje for å si det slik, folk som kjørte bak meg sa det røyk like mye av veivhusventilasjonen (som gikk ut i friluft på disse) som av eksosrøret.
Så det lå alltid ei 5-literskanne eller 2 med ollje i det digre bagasjerommet for nødvendig etterfyll. Skifta aldri ojllje på den, fyllte kun etter![]()
En gang hadde jeg kjøpt en 5-litring på Shell, og da kanna var tom, la jeg merke til at det lå en svart ring i fordypningen i bunnen av kanna.
Hvaerdettafornoeatenkte jeg, og skar opp kanna for å undersøke
.
Det var SAND![]()
Siden har jeg ALDRI kjøpt ollje på Shell![]()
Det samme gjør jeg og både Google og Internett er gull verdt for å finne info om det meste.EasyRider skrev:Er det usakelig å google? Å gjøre noen søk for å finne svar og argumenter i en diskusjon trodde jeg var en bra ting.knutk skrev:Ettersom man å er i det usaklige hjørnet:EasyRider skrev: Men etter å ha googlet litt så har jeg ikke funnet noen som sier at de har hatt motorhavari med biltema oljen.
Så dette må du forklare for meg.![]()
At en ikke skal tro alt en leser verken på internett eller andre media har jeg fått med meg.
Men hvis det var noen som hadde fått havari på grunn av biltema olje, så tipper jeg du hadde funnet noe om det på internett ihverfall. Også får en vel gjøre en vudering av troverdighet eller ikke.
Jeg personlig bruker google og internet MYE når jeg skal finne ut av ting.
Det gjør jo du også ser jeg, men har litt andre interesser en meg.
God turjonnykr skrev:For øvrig, i morra går turen til Finnskogen på Gullet mitt. Jeg er veldig spent og litt nervøs, for med Biltema olje på min kjære, Biltema varmeholker, Biltema side og toppvesker (et nytt sett de har fått) og Biltema tankveske, så kan vel detta aldri i væla gå bra vel?![]()
Men, jeg er F... meg gæærn altså og prøver nå likkavæl jeg da, så får vi se åssen det går.