Litt kjedelig for henne å ikke få prøvd den nye sykkelen enda, men men....
Det er ikke noe steder å fylle på vann.. er vel et slikt gel batteri da...DrGreve skrev:Hvis du ikke har gjort det, så kan du sjekke om det er nok væske på alle cellene. Hvis ikke, så fyll opp til strekene på hver celle og prøv å se om det kommer seg med litt mer lading.
Gjør det ikke det, så kast :)
Er enig i ovenstående.DrGreve skrev:Hvis du ikke har gjort det, så kan du sjekke om det er nok væske på alle cellene. Hvis ikke, så fyll opp til strekene på hver celle og prøv å se om det kommer seg med litt mer lading.
Hvis det er ett gelbatteri og ikke ett konvensjonelt syrebatteri, så er det nok dødens, ja. Siste muligheten du da kan ha flaks med er at det ikke har blitt ladet nok. Uansett, hvis det tappes med en gang du drar i gang starteren, så er det utenfor all recovery :)Carpa skrev:Det er ikke noe steder å fylle på vann.. er vel et slikt gel batteri da...DrGreve skrev:Hvis du ikke har gjort det, så kan du sjekke om det er nok væske på alle cellene. Hvis ikke, så fyll opp til strekene på hver celle og prøv å se om det kommer seg med litt mer lading.
Jeg får gå over en gang til så snart jeg har kjørt den varm da.LordShaft skrev:Jeg har brukt yamaluben, syns dessverre den skvetter for mye. blir mye gris.
Får du tak i Motul sin, er den helt klart beste jeg har brukt.
Når det kommer til å smøre kjede er det helt klart en fordel at kjedet er varmt. Da trekker kjedesprayen "inn" i kjedet. Smører du når det er kaldt vil det bare bli liggende utenpå (liten vits)
Eller det hjelper mot overflaterust
Synes sykkelen ser møkkete ut jeg Carpa.Carpa skrev:Nå har jeg vært ute i garasjen og pleiet kawaen. Smurt kjede med Yamaha sin kjedespray for det var enklest å få tak i :-) også måtte jeg jo sjekke at den fortsatt starter da...
Fikk forresten råd om at det er best å smøre kjedet når det er varmt og sykkelen skal parkeres. Det får jeg gjøre heretter.
Nå er jeg klar for sesongstart med egen sykkel men ser at dekkene har litt tynt mønster på toppen...
Carpas Crap a talk
Ja hadde jeg enda kunnet unne meg den luksusen å kjøre på egenhånd til forhandler så ville jeg vurdert det nå. Har jo en kompis som skal gjøre dette for meg men han er så himla treg. Jeg får vel holde meg til svingete veier enn så lenge da.....RuneMC skrev:Yamalube'n er sikkert grei nok - forbruksvare. Du får forøvrig kjøpt Shell Advance Chain Ultra på Shell-stasjonene - den er ganske så bra. Hadde det ikke vært for at jeg kjører grusvei, ville den vært helt fin, men fester seg fort sand i den ved sånn kjøring. På asfalt - null problem.
Ah, ad dekk, ja når det begynner å bli nedslitt på midten, så er det på tide å bestille nytt dekk eller ringe forhandler og høre om ledig tid - slitasjen pleier alltid å gå overraskende fort på slutten. Luksusvarianten er å dra innom en MC-forhandler og kjøpe nye dekk ferdig montert på sykkel. Koster mer, men har tatt den varianten selv et par ganger - suverent kjappeste og minst arbeidskrevende. Slapp av med en kaffe mens gutta på verkstedet jobber :-)