GS650GT # Bad Medicine #
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Her er det jeg har anskaffet for å lage setet.
Brun bøffel skai fra stoff og Stil
En velbrukt,utsvettet og kassert gym matte fra treningssenteret som naboen driver
Dørk alu setepanne
Brun bøffel skai fra stoff og Stil
En velbrukt,utsvettet og kassert gym matte fra treningssenteret som naboen driver
Dørk alu setepanne
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Her har jeg skjært ut 2 høyder av matta, og tror jeg nøyer meg med det da jeg tror at det er tilstrekkelig både for utseende og comfort. Matta minnet meg litt om en slik gel pute som er i setepaden på trampjernet til min mor, og da er det vel tilstrekkelig for min sarte bakdel også
Etter at bildet er tatt er lagene og alu plata limt sammen med spraylim. Dette virker og hefte veldig godt, så jeg tror det blir bra. Jeg har også festet 2 bolter med rundt hode i plata slik at jeg får festet setet skikkelig til ramma.
Nå er det vel bare å brette opp armene og begynne å sy, om jeg da ikke feiger ut og oppsøker systua som ligger 5 min oppe i veien og hører etter hva de skal ha for å sy. Jeg har ikke akkurat oppfrisket alle de grunnleggende kunnskapene jeg måtte ha for å få symaskinsertifikatet jeg ervervet i 6. klasse, så jeg er fristet til å høre hva de skal ha for en slik jobb:-#
Tanken ble levert til paintbrushgubben i går.
Det kan ta litt tid å få den tilbake da han er i oppkjøringsfasen til VM i kjelkehockey i Korea i slutten av april. Selv om han er landslagsutøver er det jo på en måte en solid dose med feilprioritering når tanken kommer et lite stykke bak i køen
Nesten så jeg skulle ha startet en avstemning her inne på hvem av oss to som har rett i forhold til hans prioriteringer 

Etter at bildet er tatt er lagene og alu plata limt sammen med spraylim. Dette virker og hefte veldig godt, så jeg tror det blir bra. Jeg har også festet 2 bolter med rundt hode i plata slik at jeg får festet setet skikkelig til ramma.
Nå er det vel bare å brette opp armene og begynne å sy, om jeg da ikke feiger ut og oppsøker systua som ligger 5 min oppe i veien og hører etter hva de skal ha for å sy. Jeg har ikke akkurat oppfrisket alle de grunnleggende kunnskapene jeg måtte ha for å få symaskinsertifikatet jeg ervervet i 6. klasse, så jeg er fristet til å høre hva de skal ha for en slik jobb:-#
Tanken ble levert til paintbrushgubben i går.
Det kan ta litt tid å få den tilbake da han er i oppkjøringsfasen til VM i kjelkehockey i Korea i slutten av april. Selv om han er landslagsutøver er det jo på en måte en solid dose med feilprioritering når tanken kommer et lite stykke bak i køen



Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Har du lakkert eksosanlegget sjøl eller er det byttet ut i et svart?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Hei OmaasOMAAS skrev:Har du lakkert eksosanlegget sjøl eller er det byttet ut i et svart?
Det er det samme Motad anlegget som sto på ved kjøp.
Jeg fikk det pulverlakkert her i Trd for en rimelig penge.
Jeg lakkerte også grenrørene, for det om han på lakkfirmaet sa at det kom til å flasse nærmest sylinderne hvor det er varmest. Det fikk han helt rett i da lakken løsnet allerede på jomfruturen på 12 mil

Jeg har også ei megafonpotte som hadde gjort seg godt, men velger å ikke kjøre med den da jeg har en på 4 år som sitter på jevnlig. Greit at han har igjen hørsel nok til å høre hva lærerne sier når den tid kommer

(EDIT: Så nå at du bor på Melhus som er 5 min unna meg. Jeg brukte Teknolakk på pulverlakkeringen)
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Da er det kanskje mulig å få sett den analogt ogsåGeir L skrev:Hei OmaasOMAAS skrev:Har du lakkert eksosanlegget sjøl eller er det byttet ut i et svart?
Det er det samme Motad anlegget som sto på ved kjøp.
Jeg fikk det pulverlakkert her i Trd for en rimelig penge.
Jeg lakkerte også grenrørene, for det om han på lakkfirmaet sa at det kom til å flasse nærmest sylinderne hvor det er varmest. Det fikk han helt rett i da lakken løsnet allerede på jomfruturen på 12 mil. Jeg hadde uansett tenkt å ha eksosbandasje på grenrørene, men så for meg at det var greit med sorte rør under om bandasjen skulle flytte litt på seg over tid.
Jeg har også ei megafonpotte som hadde gjort seg godt, men velger å ikke kjøre med den da jeg har en på 4 år som sitter på jevnlig. Greit at han har igjen hørsel nok til å høre hva lærerne sier når den tid kommer
(EDIT: Så nå at du bor på Melhus som er 5 min unna meg. Jeg brukte Teknolakk på pulverlakkeringen)

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Det er ingen umulighet.
Akkurat nå er det jo ikke mye å se da det er ei ramme med hjul, men når tanken,setet og bakskjermen er på plass igjen stiger kanskje morsomtåsepåfaktoren.... :-)
Det er også div deler som skal bytte farge før den er komplett.
Om du kjører gammelveien opp mot Heimdal fra Klett bor jeg i et sort hus med skrå yttervegg på høyre side av vegen. Skal ikke se bort ifra at det står en sykkel el 3 utenfor inkludert dekksparkende kompiser når våren melder sin ankomst. Det er bare å svinge innom om du ser liv
Akkurat nå er det jo ikke mye å se da det er ei ramme med hjul, men når tanken,setet og bakskjermen er på plass igjen stiger kanskje morsomtåsepåfaktoren.... :-)
Det er også div deler som skal bytte farge før den er komplett.
Om du kjører gammelveien opp mot Heimdal fra Klett bor jeg i et sort hus med skrå yttervegg på høyre side av vegen. Skal ikke se bort ifra at det står en sykkel el 3 utenfor inkludert dekksparkende kompiser når våren melder sin ankomst. Det er bare å svinge innom om du ser liv

-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Venter spent på flere oppdateringer her!!!Geir L skrev:Det er ingen umulighet.
Akkurat nå er det jo ikke mye å se da det er ei ramme med hjul, men når tanken,setet og bakskjermen er på plass igjen stiger kanskje morsomtåsepåfaktoren.... :-)
Det er også div deler som skal bytte farge før den er komplett.
Om du kjører gammelveien opp mot Heimdal fra Klett bor jeg i et sort hus med skrå yttervegg på høyre side av vegen. Skal ikke se bort ifra at det står en sykkel el 3 utenfor inkludert dekksparkende kompiser når våren melder sin ankomst. Det er bare å svinge innom om du ser liv

Her er forresten min GSX750. Og ikke minst, CB350 som venter pent på sin nye pappa!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Oppdateringer kommer nok etterhvert som det skjer ting i garagen :-)
Har vært en kjapp tur i garagen og rettet litt på bakskjermen som var skjev og hadde noen bulker. Den skal finsparkles og lakkes enten matt svart eller med samme type wrinkle paint som nedre gaffelben fikk. Tror jeg går for wrinkle paint da det kan passe greit med looken på resten av sykkelen.
Noen som har andre ideer eller motforestillinger på overflatebehandlingen av bakskjermen?
Superduper: GSX'en din var tøff
, og jeg må si jeg gleder meg til å få hjem cb'n for å få klådd litt på den også.
Spørsmålet er bare hva jeg gjør når Gs og CB er klar. Da står CX for tur, og jeg trenger strengt tatt ikke 3 sykler for å kjøre med mitt ene førerkort. Slik jeg føler det nå er det først ferdig, først ut av garagen. Dvs at Gs mest sannsynlig blir annonsert for salg til en overkommelig sum.
Har vært en kjapp tur i garagen og rettet litt på bakskjermen som var skjev og hadde noen bulker. Den skal finsparkles og lakkes enten matt svart eller med samme type wrinkle paint som nedre gaffelben fikk. Tror jeg går for wrinkle paint da det kan passe greit med looken på resten av sykkelen.
Noen som har andre ideer eller motforestillinger på overflatebehandlingen av bakskjermen?
Superduper: GSX'en din var tøff

Spørsmålet er bare hva jeg gjør når Gs og CB er klar. Da står CX for tur, og jeg trenger strengt tatt ikke 3 sykler for å kjøre med mitt ene førerkort. Slik jeg føler det nå er det først ferdig, først ut av garagen. Dvs at Gs mest sannsynlig blir annonsert for salg til en overkommelig sum.

-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Glemte forresten en aldri så liten detalj:
Jeg feiget ut når det kom til sying av setetrekket, så her er det fritt fram for sleivete kommentarer om noen føler for det :-)
Systuen oppi gata skulle ikke ha mere enn ca 500 kr for å sy trekket slik jeg ville ha det, så da ble valget enkelt. Verdien på sykkelen hadde sikkert sunket med mer enn 500.- om jeg hadde sydd dette selv, for ikke å snakke om hvor irriterende det hadde vært for meg å måtte se på de skjeve sømmene mine i ettertid
Jeg feiget ut når det kom til sying av setetrekket, så her er det fritt fram for sleivete kommentarer om noen føler for det :-)
Systuen oppi gata skulle ikke ha mere enn ca 500 kr for å sy trekket slik jeg ville ha det, så da ble valget enkelt. Verdien på sykkelen hadde sikkert sunket med mer enn 500.- om jeg hadde sydd dette selv, for ikke å snakke om hvor irriterende det hadde vært for meg å måtte se på de skjeve sømmene mine i ettertid

- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Bosted: Rælingen
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Hei Geir
Da fant jeg deg på forumetogså
Hyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler 

Da fant jeg deg på forumetogså


-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Jo, takk for det. Det var flott å være på messa. Der var det jo absolutt noe for enhver smak :-)Benny skrev:Hei Geir![]()
Da fant jeg deg på forumetogsåHyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
For min del, om jeg ikke hadde hatt firmabil og skulle brukt sykkel daglig til å fra jobb, var KTM Duke noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Ser for meg den kunne vært morro å snirklet seg gjennom byen med :-)
Over til GS. Tanken er nå påbegynt. Det tar som forventet tid da lakkereren egentlig ikke ville ha den levert før etter påske.
Bakskjermen har også fått seg litt lakk. Jeg gikk for PlastiKote sin wrinkle paint. Første runde gikk til H...... Etter å ha rettet opp skjermen finsparklet jeg den og grunnet før jeg hadde på lakken. Etter at den hadde tørket det foreskrevne døgnet var lakken blank og fin der hvor det var sparkel, mens den var som tiltenkt der det ikke var sparkel. Fram med fiberrondellen for å fjerne alt, og på andre forsøk ble den som den skulle. Jeg er fornøud med looken:
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Geir L skrev:Jo, takk for det. Det var flott å være på messa. Der var det jo absolutt noe for enhver smak :-)Benny skrev:Hei Geir![]()
Da fant jeg deg på forumetogsåHyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
For min del, om jeg ikke hadde hatt firmabil og skulle brukt sykkel daglig til å fra jobb, var KTM Duke noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Ser for meg den kunne vært morro å snirklet seg gjennom byen med :-)



Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
He,he.TheHaughom skrev:Geir L skrev:Jo, takk for det. Det var flott å være på messa. Der var det jo absolutt noe for enhver smak :-)Benny skrev:Hei Geir![]()
Da fant jeg deg på forumetogsåHyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
For min del, om jeg ikke hadde hatt firmabil og skulle brukt sykkel daglig til å fra jobb, var KTM Duke noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Ser for meg den kunne vært morro å snirklet seg gjennom byen med :-)![]()
Jeg satte meg på både 390 og 690 i R utgaver opptil flere ganger i løpet av dagen. Kompisen med RR fetish trippet utålmodig å kikket lengselsfullt mot BMW sin stand der hvor HP4'n glimret, mens jeg klamret meg fast til KTM'en

-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: GS650GT # Bad Medicine #
R-utgaven er ikke heeelt feil, nei.
En del gode oppgraderinger i forhold til standard, for en relativt liten prisøkning (i forhold til hva du må ut med for å kjøpe powerparts i etterkant).
Skulle jeg hatt ny sykkel nå hadde det muligens blitt nye 1190 SuperDuke, en råååå maskin!
Men så legger KTM forhandleren her ned, så blir vel første og siste KTM på meg, dette her.
Kommer fortsatt til å beholde Duken, men må belage meg på noen lange etapper for å få service på den...
En del gode oppgraderinger i forhold til standard, for en relativt liten prisøkning (i forhold til hva du må ut med for å kjøpe powerparts i etterkant).
Skulle jeg hatt ny sykkel nå hadde det muligens blitt nye 1190 SuperDuke, en råååå maskin!
Men så legger KTM forhandleren her ned, så blir vel første og siste KTM på meg, dette her.

Kommer fortsatt til å beholde Duken, men må belage meg på noen lange etapper for å få service på den...

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Noe skjer da i garagen, og nå er setet på plass.
Setetrekket fikk jeg sydd av den lokale systua, og det ble akkurat slik jeg ville
Jeg festet det til setepanna med samme spraylim som jeg brukte til å lime på sete pad'en. Det gikk forholdsvis greit da passformen var veldig bra, men jeg måtte holde tunga beint i munnen da jeg hadde bare et forsøk før trekket var limt bom fast... Jeg tenkte å ordne meg med ei lita aluramme under setepanna for å poppe fast trekket, men det bryr jeg meg ikke om da det virker som at det sitter mer enn godt nok nå.
Ferdig trukket opp:
Setetrekket fikk jeg sydd av den lokale systua, og det ble akkurat slik jeg ville

Ferdig trukket opp:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Prøvemontering på sykkelen:
Her er tanken prøvemontert for å få en formening om hvordan dette blir etterhvert:
Nå venter jeg på at tanken skal bli ferdig lakkert. Han som gjør jobben er for tiden i Korea og spiller kjelkehockey, men den blir nok påbegynt så snart han kommer seg hjem. Det skal blandt annet lakkeres på nr på sidene av tanken, og for at det skal bli lettere å airbrush lakkere denne har jeg nå fått på klarlakk rett på det renslipte stålet.Her er tanken prøvemontert for å få en formening om hvordan dette blir etterhvert:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Klarte heller ikke å la være å prøve på Benelli tanken som etterhvert skal på en annen sykkel:
Og her er trekløveret som regjerer i hjørnet på garagen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Søndag er dusjedag!
Rullet ut sykkelen av garagen og vasket av litt av vinterens støv for å få tatt en titt på hvordan dette egentlig blir seende ut etterhvert. Begynner å nærme seg nå. Har igjen å få lakkert litt mere sort på motoren,lage sidedeksel, samt at tanken skal til paintbrushmannen i morgen. Etter det blir det å kjøre å kose seg litt med den før det sikkert dukker opp en annonse på Finn for å få finansiert neste prosjekt.....
Jeg valgte å beholde dette styret da sittestillingen er veldig behagelig pr i dag. Går med tanken på å kanskje sette på clipon styrer.
Jeg er fornøyd med hvordan stuket er nå også:
Rullet ut sykkelen av garagen og vasket av litt av vinterens støv for å få tatt en titt på hvordan dette egentlig blir seende ut etterhvert. Begynner å nærme seg nå. Har igjen å få lakkert litt mere sort på motoren,lage sidedeksel, samt at tanken skal til paintbrushmannen i morgen. Etter det blir det å kjøre å kose seg litt med den før det sikkert dukker opp en annonse på Finn for å få finansiert neste prosjekt.....
Jeg valgte å beholde dette styret da sittestillingen er veldig behagelig pr i dag. Går med tanken på å kanskje sette på clipon styrer.
Jeg er fornøyd med hvordan stuket er nå også:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Se her ja... Dette ble faktisk ganske bra!
Ble fristet til å bygge meg en scrambler jeg også nå..
Ble fristet til å bygge meg en scrambler jeg også nå..

-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Det er vel ikke noe å vente på? Kjør på :-)superduper skrev:Se her ja... Dette ble faktisk ganske bra!
Ble fristet til å bygge meg en scrambler jeg også nå..
- Geir Vangen
- Innlegg: 19
- Registrert: 18 sep 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
- Bosted: Østfold
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Den blei jo skikkelig tøff 

[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Paintwork in progress :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Detalj
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Tanken er ferdig brushet. mangler matt klarlakk enda
Et par til:
Er litt usikker på om jeg skal ha sidedekslene jeg poppet sammen i en fei.... i tilfelle tror jeg at jeg må tone de ned litt med en litt mørkere nyanse enn dagens blanke alu. Hva tror dere om den saken?
Det står igjen en del detaljer, blandt annet mere sort på motoren, men konturene av ferdig sykkel er jo der....Et par til:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Geir L den 06 mai 2013, 11:22, redigert 1 gang totalt.