Adventure-touring, Adventure-kjøring, Eventyr-kjøring og Eventyr-touring ... samme greia.jonnykr skrev:
Nei, jeg snakker IKKE om Adventure Touring, det er det du som gjør. Jeg derimot snakker om Adventure sykler og om Adventure kjøring. Og nå gidder jeg rett og slett ikke å begrunne det mer. Jeg har gjentatt meg selv til det kjedsommelige og nok er nok, selv for meg..
Det kan du forsåvidt ha rett ... i noen tilfeller ... men i dette tilfellet passer det like godt på degjonnykr skrev: Wikipedia er så full av feil at å stole på det er ren naivitet. Men det får være opp til dere selv..
Jeg sa, om du har opplevd villrein der, så er det et eventyr, for det finnes ikke derjonnykr skrev: Ang Villrein så blir Fjellrein i Sverige forvaltet som villrein. Så om det var tam Villrein eller vill tamrein jeg så driter jeg i for det spiller ingen rolle for argumentet om at den ruta som nevnes er en adventurereise. Og når det som du sier ikke finnes villrein der heller, hvor er Adventuren hen da? Tamrein og lav? Poenget er at jeg har kjørt i det området som nevnes villrein eller ikke og det er ikke mye Adventurekjøring over det utover en fin langtur med variert natur.
Det er rett og slett en Touring langtur.
Jeg påstår ikke at det nødvendigvis er en eventyr-reise ... men nevnte det bare som et eksempel på asfaltveier som er like utafor allfarvei som de grusveiene i skogholtet ditt. Legg merke til at jeg sa det kan føles som ... og det er mye der det ligger ... i følelsene ... om du føler at at du er på en eventyrlig reise, og bedriver eventyrlig kjøring, ja da er du pr. def. på en eventyr-reise ... eller om du foretrekker Adventure-touring/-kjøring/-reise ... helt uavhengig av hva andre måtte mene en Adventure-reise er.
Om du da sitter på en sykkel som er bygget for å takle alle slags veier (multi-strada), både motorveier og krøtterstier ... så er det mest sannsynlig en adventure-sykkel
Du er jo ellers pinlig nøyaktig med at vi alle sammen må ha detaljene riktig, så da tenkte jeg det var på sin plass å korrigere dine utsagn om villrein. Vi vil jo ikke villede folk. De eneste villreinene i skandinavia er på Hardangervidda