

Hei
Det er første mars..
Det er vel varmegrader i garasjen nå???
Funnet ut av krypestrømmen???
](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
ejs skrev:![]()
![]()
Hei
Det er første mars..
Det er vel varmegrader i garasjen nå???
Funnet ut av krypestrømmen???![]()
ejs skrev:![]()
![]()
![]()
Så just ut av vinduet,,det ser ut til at du har god tid til å fikse problemet![]()
Har du skjema slik at vi kan følge strømveien? Da kan vi i alle fall utelukke en del.Dortmunder skrev:ejs skrev:![]()
![]()
![]()
Så just ut av vinduet,,det ser ut til at du har god tid til å fikse problemet![]()
Ikke snakk... jeg er helt frustrert... Har sprayer nå med CRC 5-56 i tenningslåsen, men måtte skuffe snø isteden for å måle.
Ikke så lett å ta bildet... men det er en 30 A Hovedsikring. Deretter en tykk kabelstreng med isolertapeSå her er det ikke mye å se...
Kommer tilbake med oppdaterte målinger når jeg kommer inn i garasjen igjen![]()
Dortmunder
Greit nok med 5-56 konklusjonen... Men hva med emn aldri så liten turreportasje!?Dortmunder skrev:
Har nå kjørt en hel sesong (2009) ... har vært gjennom Tyskland, alpene, Frankrike ... og Danmark![]()
Ingen problemer, ingen tom batterie, og bortsett fra tom-kjørt tank på motorveieningen tvangsstopp.
FASIT: spray 5-56 først - let etterpå (hvis det ikke hjelper)
Hilsen
Dortmunder![]()
På BMW 1150GS er hovedlyset uten sikring. Det vil si at om man er litt uforsiktig når man sikfter pære og får en kortslutning, dFJZZR skrev:Sykler er ikke velsignet med for mange sikringer, og en lekkstrøm på noen ampere kan være mer enn nok til å sette fyr på hele herligheten.
AJ skrev:Greit nok med 5-56 konklusjonen... Men hva med emn aldri så liten turreportasje!?Dortmunder skrev:
Har nå kjørt en hel sesong (2009) ... har vært gjennom Tyskland, alpene, Frankrike ... og Danmark![]()
Ingen problemer, ingen tom batterie, og bortsett fra tom-kjørt tank på motorveieningen tvangsstopp.
FASIT: spray 5-56 først - let etterpå (hvis det ikke hjelper)
Hilsen
Dortmunder![]()
![]()
Gjennom halve Europa og ingen bilder eller turrapport...!?![]()
![]()
![]()
FJZZR skrev:Kryp strømmen kan ha vært temporær og forårsaket av fuktighet.
Men begynner den å tømme batteriet igjen, så er det å feilsøke mer.
Lønner seg å være litt obs på sånt, for det kan utvikle seg til det værre.
Sykler er ikke velsignet med for mange sikringer, og en lekkstrøm på noen ampere kan være mer enn nok til å sette fyr på hele herligheten. (For få og for store sikringer, på noen ihvertfall)
Noen innsprøytningsanlegg drar strøm med tenning avslått, men 0.3 A er litt for mye.
Hadde det vært 20 - 30 mA eller deromkring..
Fenomenet (hvis vi kan kalle det noe sånt) kommer av at en innsprøytningsmodul kan ha dynamisk RAM (minne)
Denne må leses hvert 10 msec eller så. Og dette må micro prosessoren stå for, døgnet rundt!
kobles batteriet fra, vil den "glemme" en del parametre, og sykkel (eller bil) kan da gå litt urent en liten stund etter oppstart inntil den får "laget" nye parametre.