Åssen er det i forhold til Hammerlakk?ArcticTiger skrev:Arcanol http://www.jotun.no/jotun/product/dekor ... RCANOL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; er en sterk, værbestandig, rusthindrende matt maling som er utviklet for stålkonstruksjoner, men som du kan bruke på allt mulig, og påføres med kost, rulle eller sprøyte. Fåes i svart og andre farger, bla rustrød. Et førstevalg for en Ratbike. Dæven, du ække mye orientert i rat-sjangern
Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tanken
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Bosted: Sørum Kommune.
Re: Årets første oppstart - Video!
Tut & Kjør!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Hammerlakk er jo en fin effekt-lakk som ble brukt på industri-maskiner mm. Sikkert fin på en rat-bike, men altfor blank, kanskje
Gielas vet vel mer om denne lakk-typen?

Gielas vet vel mer om denne lakk-typen?
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Noe sånt? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17320201Bjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!
Edit: når jeg tenker meg om.. er dette lurt på en MC

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Håndball klister?poulet_cavalier skrev:Noe sånt? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17320201Bjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!
Edit: når jeg tenker meg om.. er dette lurt på en MC- man skal jo helst ikke skli av setet i første sving?


Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Har du skinnbukse? Da tror jeg ikke du kommer til å skli av, men det finner du fort nok ut av



- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Sånne ja! :-)poulet_cavalier skrev:
Noe sånt? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17320201
Edit: når jeg tenker meg om.. er dette lurt på en MC- man skal jo helst ikke skli av setet i første sving?
Du har rett i at det er en viss sklifare, men hadde tenkt å feste det såpass at det ikke sklir. Funker ikke det, får jeg bare ha det i bilen :-P
Tæppatå'k!
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
apropo eksos, du har ikke tenkt å kjøre 6 rør da, slik som valkyrien her:
cobra 6-6 exhaust

- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Hehehe.. DET hadde vært fett :-D Gidder nok ikke begynne på det i år, men kanskje til vinteren :-)gorbys skrev:apropo eksos, du har ikke tenkt å kjøre 6 rør da, slik som valkyrien her:
cobra 6-6 exhaust
Tæppatå'k!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Tipper det er en fare for at DU triller av kulene.. Det er vel ikke noe særlig sidestøtte i setet..Bjønnavind skrev:Sånne ja! :-)poulet_cavalier skrev:
Noe sånt? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17320201
Edit: når jeg tenker meg om.. er dette lurt på en MC- man skal jo helst ikke skli av setet i første sving?
Du har rett i at det er en viss sklifare, men hadde tenkt å feste det såpass at det ikke sklir. Funker ikke det, får jeg bare ha det i bilen :-P
Tæppatå'k!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Har ikke du ca et halvt Cross-dekk liggende og slenge etter at du lagde forskjemenBjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!

Da er det jo bare å skjære ut en 2-3 lengder av banen, og feste på tvers av setet, med Knotta opp. DA skulle du da sitte Stødig, tenker jeg

- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Tror nok ikke det er fare for at jeg sklir av setet da nei, men siden det er en overhengende penetreringsfare ved å lage en sånn sal dropper jeg nok glatt den tankenArcticTiger skrev:Har ikke du ca et halvt Cross-dekk liggende og slenge etter at du lagde forskjemenBjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!![]()
Da er det jo bare å skjære ut en 2-3 lengder av banen, og feste på tvers av setet, med Knotta opp. DA skulle du da sitte Stødig, tenker jeg

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Bleik-fis 

- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Det måtte da være ferfekt underlag for å legge trekulene påBjønnavind skrev:Tror nok ikke det er fare for at jeg sklir av setet da nei, men siden det er en overhengende penetreringsfare ved å lage en sånn sal dropper jeg nok glatt den tankenArcticTiger skrev:Har ikke du ca et halvt Cross-dekk liggende og slenge etter at du lagde forskjemenBjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!![]()
Da er det jo bare å skjære ut en 2-3 lengder av banen, og feste på tvers av setet, med Knotta opp. DA skulle du da sitte Stødig, tenker jeg

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Jepp! Og stolt av det!ArcticTiger skrev:Bleik-fis

- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Operation RatWing
Jaaa.. Jooo... Det blir jo veldig mye vondt å sitte på for pungen da!OMAAS skrev:Det måtte da være ferfekt underlag for å legge trekulene påBjønnavind skrev:Tror nok ikke det er fare for at jeg sklir av setet da nei, men siden det er en overhengende penetreringsfare ved å lage en sånn sal dropper jeg nok glatt den tankenArcticTiger skrev:Har ikke du ca et halvt Cross-dekk liggende og slenge etter at du lagde forskjemenBjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!
Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P
Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D
Tæppatå'k!![]()
Da er det jo bare å skjære ut en 2-3 lengder av banen, og feste på tvers av setet, med Knotta opp. DA skulle du da sitte Stødig, tenker jeg


- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600
Forrige helg begynte Runerytter og jeg den fine oppgaven med å fikse clutcen på DR600'en min. Den har i en liten evighet vært så hard at jeg nesten fikk senebetennelse i venstrearmen etter noen mil!
Bra trim tenkte jeg, men Runerytter mente det var lett å fikse; "kurven" som holder clutchlamellene på plass inni huset var mest sannsynlig slitt i kantene etter lamellenes vandring over årene, og med litt pussepapir skulle det være en smal sak og fikse dette!
Jeg er som sagt ræva på å huske bilder, men jeg fant et bilde av den "kurven" jeg snakker om. Mellom hver vegg her var det mange små "fjelltopper" pga lamellenes evige sliting fram og tilbake. Pusser man disse så det blir glatt og fint så skal clutchen i teorien bli lett igjen!

Som sagt så gjort, det var massive slitespor å finne, så etter en time med intens pussing ble lamellholderen godtkjent for montering!
Tradisjonen tro så er det jo umulig for Runerytter og meg å fikse noe på syklene uten at det oppstår en og annen tidkrevende utfordring, og denne helgens morsomme hendelse var at clutchlamellene knakk i handa mi da jeg løftet de opp før montering!
Det var jo veldig surt, for jeg er ivrig på å kjenne etter om det clutchen ble lettere, men samtidig er jeg glad det skjedde i mine hender og ikke inne i motoren!
Det kan virke som at de var blitt sprø etter flere år med høy varme og "slem" bruk.
Da jeg kom hjem bestilte jeg nye lameller og samtidig også 2 framdrev (-1 tann og - 2 tenner) fra 'wemoto.com. Pakken ble sendt rimelig kjapt, men nå har den ligget i flere dager hos Oslo Letter Center. Sikkert hos Tollvesenet!
Håper de får ut fingern så vi kan få lappet sammen Suzukien og kjørt oss en tur!!!

Bra trim tenkte jeg, men Runerytter mente det var lett å fikse; "kurven" som holder clutchlamellene på plass inni huset var mest sannsynlig slitt i kantene etter lamellenes vandring over årene, og med litt pussepapir skulle det være en smal sak og fikse dette!
Jeg er som sagt ræva på å huske bilder, men jeg fant et bilde av den "kurven" jeg snakker om. Mellom hver vegg her var det mange små "fjelltopper" pga lamellenes evige sliting fram og tilbake. Pusser man disse så det blir glatt og fint så skal clutchen i teorien bli lett igjen!
Som sagt så gjort, det var massive slitespor å finne, så etter en time med intens pussing ble lamellholderen godtkjent for montering!

Tradisjonen tro så er det jo umulig for Runerytter og meg å fikse noe på syklene uten at det oppstår en og annen tidkrevende utfordring, og denne helgens morsomme hendelse var at clutchlamellene knakk i handa mi da jeg løftet de opp før montering!

Det var jo veldig surt, for jeg er ivrig på å kjenne etter om det clutchen ble lettere, men samtidig er jeg glad det skjedde i mine hender og ikke inne i motoren!

Da jeg kom hjem bestilte jeg nye lameller og samtidig også 2 framdrev (-1 tann og - 2 tenner) fra 'wemoto.com. Pakken ble sendt rimelig kjapt, men nå har den ligget i flere dager hos Oslo Letter Center. Sikkert hos Tollvesenet!


Håper de får ut fingern så vi kan få lappet sammen Suzukien og kjørt oss en tur!!!

- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Der kom jaggu meg pakka mi gitt :-) Nå er jeg spent på åssen sykkelen blir med ny clutch og nytt drev :-)
Tæppatå'k!
Tæppatå'k!
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Det blir nok bra.
Men ville si tusen takk for godt tips, skal huske å sjekke etter sånne slitemerker neste gang en clutch må åpnes
Men ville si tusen takk for godt tips, skal huske å sjekke etter sånne slitemerker neste gang en clutch må åpnes

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Hvor langt har bokserpurka di gått nå Joo?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Bare 45000 Ojda... kjører ikke så mye, ble vel bare 12-13000 på den i fjor.
Men skal innrømme at clutchbytte på akkurat den en en ting jeg ikke vil gjøre selv, sykkelen må deles i to.
På Graatass og Gamle Svarten derimot. Spesielt Gamle Svarten (XT`en) trenger mye stell. Gammel og grinete (som eieren) og bærer tydelig preg av at tidligere eiere knapt har fylt bensin de 26 årene den har gått før jeg var den eneste dumme tosken som beit på og kjøpte sjølsøkket
Men du verden så mye banking med hammer det har blitt på den, ødelagte lager ut, nye lager inn. Skulle vært snekker 
Men skal innrømme at clutchbytte på akkurat den en en ting jeg ikke vil gjøre selv, sykkelen må deles i to.
På Graatass og Gamle Svarten derimot. Spesielt Gamle Svarten (XT`en) trenger mye stell. Gammel og grinete (som eieren) og bærer tydelig preg av at tidligere eiere knapt har fylt bensin de 26 årene den har gått før jeg var den eneste dumme tosken som beit på og kjøpte sjølsøkket


Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Lenge siden siste opdatering her.
Jeg, og millioner av andre er spent på å se bilder av 2013 -modellen
Med okseskalle, piggråd mm.
Jeg, og millioner av andre er spent på å se bilder av 2013 -modellen
Med okseskalle, piggråd mm.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R
Sent from my GT-I9300
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan
Etter et hyggelig møte med biltilsynet ble det avklart at jeg må De-ratifisere Goldwingen.. Jeg var jo obs på at det kunne skje en vakker dag, men trodde ikke de skulle være så strenge med tanke på at politiet hadde latt meg kjøre hver gang de stoppet meg.
Selv om alt sitter godt fast, og ikke er til fare for noen + at sykkelen er i fin teknisk stand, så var det ikke ok å kjøre rundt med dette her. Blikkfanget kunne skape farlige situasjoner, og ting kunne dette av. Selv om jeg dro og røsket i alt "stasjet" for å bevise at det sitter fast så var det fare for at det løsnet påsto de. :-P
Eksosanlegget var de heller ikke imponert over.. Målte for høy desibel uten Lyddemperne
Jeg slapp å møte til visning hvis jeg lovte å gjøre noe med "problemet" asap, og dersom de så meg igjen med mye stasj på sykkelen så tok de skiltet.. Hehe.. :-P
Så nå om dagen peller jeg ting av.. Litt rart, men det blir jo ikke en fin sykkel uansett. :-P Jeg må bare finne en lur måte å ratifisere i samråd med svv :-)
Angående offroaderen så er jeg nå i gang med å bytte bakdemperen (som jeg har fått i GAVE!!
:-D)
I tillegg har jeg fyllt bensintanken med vann og kaustisk soda.
Tæppatå'k!
Selv om alt sitter godt fast, og ikke er til fare for noen + at sykkelen er i fin teknisk stand, så var det ikke ok å kjøre rundt med dette her. Blikkfanget kunne skape farlige situasjoner, og ting kunne dette av. Selv om jeg dro og røsket i alt "stasjet" for å bevise at det sitter fast så var det fare for at det løsnet påsto de. :-P
Eksosanlegget var de heller ikke imponert over.. Målte for høy desibel uten Lyddemperne

Jeg slapp å møte til visning hvis jeg lovte å gjøre noe med "problemet" asap, og dersom de så meg igjen med mye stasj på sykkelen så tok de skiltet.. Hehe.. :-P
Så nå om dagen peller jeg ting av.. Litt rart, men det blir jo ikke en fin sykkel uansett. :-P Jeg må bare finne en lur måte å ratifisere i samråd med svv :-)
Angående offroaderen så er jeg nå i gang med å bytte bakdemperen (som jeg har fått i GAVE!!

I tillegg har jeg fyllt bensintanken med vann og kaustisk soda.

Tæppatå'k!