Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Yes, bare å bytte, spes hvis gummien er hard. Hard = glatt og tro meg du ønsker ikke forhjulsglipp i regnvær... Ca 15 000 km er bra nesten uansett merke. De mer sportslige variantene som "sitter som klistret" kan holde ned mot 5000-7000, mens touring varianter holder fra 10000 - 15000 km, og noen få holder lenger enn det, men da kan slitestyrke ha blitt prioritert foran aller best grep.
Metzeler er fint til den typen sykkel. Tror det matcher vekt på sykkel bra.
Metzeler er fint til den typen sykkel. Tror det matcher vekt på sykkel bra.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Nå var kompisen innom og så på dekkene mine og han sier som en av dere nevnte her inne at så lenge det er tørt på veien så går det fint men de bør skiftes ganske kjapt.
Skal jeg kjøpe gjennom han så bør jeg velge mellom Pirelli eller Dunlop
Skal jeg kjøpe gjennom han så bør jeg velge mellom Pirelli eller Dunlop
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Joda, et eller annet sted har jeg da detEasyRider skrev:
Eller du kan bruke et skyvelære... noe usikker om du har det men..

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- boblehue
- Innlegg: 237
- Registrert: 11 sep 2012, 11:32
- Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Hehe. Motorvei eller ikke så vil du nok slite mye på rullebanen. Kommer nok ikke til å ha nedlegg nok til å slite mye mer enn midten av dekket. Blir bra uansett ned nye dekk. Du vil merke forskjell på kjøreegenskapene garantert.
boblehue
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Ingen tvil. Bytt ved første anledning.
En av dårlige egenskapene til mc-dekk, i allefall assfalt-gatedekk av typen som benyttes på gatesykler er at på slutten av sin levetid kan man oppleve at mønsteret forsvinner veldig fort. Grunnen til det oppgis av forståsegpåerer at på slutten av levetiden er der lite masse igjen i dekket til å transportere bort varme.
Har selv opplevd at dekket har krympet fra slitemerke til synlig kord i løpet av en dagsetappe (ok, jeg bidro vel ikke nevneverdig til å holde dekket kaldt).
Med mønsterert som det fremstår kan man trygt kjøre syklen, så ingen grunn til bekymring. Du må bare være oppmerksom på at dekket slites mye fortere.
Således støtter jeg anbefalingene du allerede har fått om å skifte ved første anledning.
Husk at dekket er vår livsforsikring. Svikter dekket er det sansynligvis kvelden. Dårlig prioritering å prøve å spare på dekkene.
En av dårlige egenskapene til mc-dekk, i allefall assfalt-gatedekk av typen som benyttes på gatesykler er at på slutten av sin levetid kan man oppleve at mønsteret forsvinner veldig fort. Grunnen til det oppgis av forståsegpåerer at på slutten av levetiden er der lite masse igjen i dekket til å transportere bort varme.
Har selv opplevd at dekket har krympet fra slitemerke til synlig kord i løpet av en dagsetappe (ok, jeg bidro vel ikke nevneverdig til å holde dekket kaldt).
Med mønsterert som det fremstår kan man trygt kjøre syklen, så ingen grunn til bekymring. Du må bare være oppmerksom på at dekket slites mye fortere.
Således støtter jeg anbefalingene du allerede har fått om å skifte ved første anledning.
Husk at dekket er vår livsforsikring. Svikter dekket er det sansynligvis kvelden. Dårlig prioritering å prøve å spare på dekkene.
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Som alt annet testes der også dekk.Carpa skrev: Skal jeg kjøpe gjennom han så bør jeg velge mellom Pirelli eller Dunlop
Om vi starter en ny tråd om dekk vil der komme tre sider med anbefalinger for ulike typer, og deretter ti sider om hva man skal klassifisere dekkene som.
Dunlop og Pirelli er to annerkjente navn fra seriøse fabrikker.
Jeg er overbevist om at du vil bli såre fornøyd med dekk derifra, uansett hva du velger.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Jeg har overført mine dekkspørsmål til vår egen dekktråd her inne :-)knutk skrev:Som alt annet testes der også dekk.Carpa skrev: Skal jeg kjøpe gjennom han så bør jeg velge mellom Pirelli eller Dunlop
Om vi starter en ny tråd om dekk vil der komme tre sider med anbefalinger for ulike typer, og deretter ti sider om hva man skal klassifisere dekkene som.
Dunlop og Pirelli er to annerkjente navn fra seriøse fabrikker.
Jeg er overbevist om at du vil bli såre fornøyd med dekk derifra, uansett hva du velger.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Wiii
, 7 mil på kawa'n i dag
Kjørte Slemmestad-Spikkestad-Drammen og noen runder i kjøregården der - så tilbake via Hyggen-Klokkarstua-Sætre og hjem til Slemmestad igjen.
Det blåser ganske kraftig her i dag så jeg fikk kjenne litt på hvordan det er. Også var det en del telehiv på strekningen ut mot Hyggen men det gikk bra det også
Nå er jeg litt sliten i armer og skuldre kjenner jeg
Bilder, nei det hadde vi ikke tid til


Kjørte Slemmestad-Spikkestad-Drammen og noen runder i kjøregården der - så tilbake via Hyggen-Klokkarstua-Sætre og hjem til Slemmestad igjen.
Det blåser ganske kraftig her i dag så jeg fikk kjenne litt på hvordan det er. Også var det en del telehiv på strekningen ut mot Hyggen men det gikk bra det også

Nå er jeg litt sliten i armer og skuldre kjenner jeg

Bilder, nei det hadde vi ikke tid til

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
Da kan du velge:
Pirelli Angel ST (eller GT).
Dunlop Roadsmart 2.
Dette er sport/turingdekk, og det er det du skal ha.
Så er det bare å kjøre kjøre kjøre
Pirelli Angel ST (eller GT).
Dunlop Roadsmart 2.
Dette er sport/turingdekk, og det er det du skal ha.

Så er det bare å kjøre kjøre kjøre

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
Skal ikke se bort i fra at det blir Pirelli Angel 

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
Av det jeg vet av egen erfaring, funker de også på konas tidligere GSXR1000 og min ZZR1400..gode dekk!, (gjelder Angel ST..GT er en nyere variant, bla orginalmontert på Ducati Multistrada 2013).Carpa skrev:Skal ikke se bort i fra at det blir Pirelli Angel
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
Første oppgave i studiet bestått med veldig god margin
Nå er det å finne frem kjøreutstyr og forberede seg til en morsom dag i Sigdal i morgen. Der skal jeg bedrive litt banekjøring på Go-Kartbane.
Ser ut til at værgudene er ganske velvillige også


Nå er det å finne frem kjøreutstyr og forberede seg til en morsom dag i Sigdal i morgen. Der skal jeg bedrive litt banekjøring på Go-Kartbane.
Ser ut til at værgudene er ganske velvillige også

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
Jeg hadde pirelli Angel på banditten og var svært fornøyd med det dekket. Dette på all slags føre.
I don`t care about little things.....
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
En spennende dag i Sigdal
Carpas Crap a talk
Carpas Crap a talk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Sesongstart på egen sykkel
Oi, den banen så gøyal ut
Heldig med været også 


Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#