JRO blogg: 2015
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Hente dag for nysykkern.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KZ1300 blogg: Hente dag for nysykkern.
Nå har jeg spistDuville skrev:Busa Trond skrev:Det godt å se ojda går ned med flaget til toppskz1300 skrev:Som Duville skriver, idag er alt lov på forumet KZ har henta sykkern. Så ingen tilbaketrekking idag ojda. Villposting er lov hele kvelden.
Han glemte å spise før han tok conjakken![]()



Dere måda vite at her nytes Mariestad til maten

Braastad og Multistradafeiring kommer sammen med desserten

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: KZ1300 blogg: Hente dag for nysykkern.
Så ut som en kald og morro dag
Regner med du blir mer og mer fornøyd når milene kommer på
Den oppgraderte Testastretta DS-motoren drar rolig og fint fra lavt turtall, men den er vell langt i fra like myk som KZ1300`n?


Den oppgraderte Testastretta DS-motoren drar rolig og fint fra lavt turtall, men den er vell langt i fra like myk som KZ1300`n?
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Hente dag for nysykkern.
Helt riktig Andreas, det har vært 2 kalde og utrolig morsomme dager. Har kjørt 20 mil på sykkelen igår og idag. Tror jeg skal finne meg vel tilrette på Ducatien, litt anderledes å kjøre enn Kawasakien. Ducatien liker mer turtall og er nok som skriver ikke så myk fra lavt turtall og oppover som det Kawasakien er. Men du verden for noen krefter i Ducatien, det drar noe helt sykt når jeg gir den muligheter. Men jeg driver jo med innkjøring og skal ikke dra noe over 5 000 rpm de første 100 mila, så jeg tar det rolig.Andreas skrev:Så ut som en kald og morro dagRegner med du blir mer og mer fornøyd når milene kommer på
![]()
Den oppgraderte Testastretta DS-motoren drar rolig og fint fra lavt turtall, men den er vell langt i fra like myk som KZ1300`n?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Det blir nok som to forskjellige verdener de 2 sykkla dine ja
Tøffe på hvert sitt vis, begge to
Blir du å beholde KZ1300, eller
Ulempen med en 1200 MTS er at den er lei å "holde igjen", spesielt i 6o og 70-soner. Der likern seg dårlig



Ulempen med en 1200 MTS er at den er lei å "holde igjen", spesielt i 6o og 70-soner. Der likern seg dårlig

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Hehe
Jeg mener å huske at den var ganske lei
å holde igjen i 90 sona også jeg da :-)å
Som jeg sa til KZ1300 i går.
En av grunnene til at det ikke ble
Multistrada på meg

å holde igjen i 90 sona også jeg da :-)å
Som jeg sa til KZ1300 i går.
En av grunnene til at det ikke ble
Multistrada på meg

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Det har du nok rett i ... men jeg vet forsåvidt ikke om noen sykler so er lett å holde igjen i 60-70 soner.ArcticTiger skrev:Det blir nok som to forskjellige verdener de 2 sykkla dine jaTøffe på hvert sitt vis, begge to
Blir du å beholde KZ1300, eller
![]()
Ulempen med en 1200 MTS er at den er lei å "holde igjen", spesielt i 6o og 70-soner. Der likern seg dårlig
Det er, etter min mening, de desidert "skumleste" sonene

- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Hei AT, ja det er virkelig to forskjellige verdener. 30 år er lang tid for utvikling og mye har skjedd på den tiden. Den klart største forskjellen er støtdempingen, med Kawan tidlig på våren med mye telehiv og dårlige veier var dette et mareritt. Måtte holde meg fast så godt jeg kunne når det gikk som værst. Med de nye Skyhook sytemet til Ducati er dette bare en fryd. Den absorberer støt som jeg aldri trodde var mulig. Og så selvfølgelig alt av elektronikk da, driver fremdeles å lærer meg hvordan alt skal fungere og trykker på knapper i hytt og pine.ArcticTiger skrev:Det blir nok som to forskjellige verdener de 2 sykkla dine jaTøffe på hvert sitt vis, begge to
Blir du å beholde KZ1300, eller
![]()
Ulempen med en 1200 MTS er at den er lei å "holde igjen", spesielt i 6o og 70-soner. Der likern seg dårlig
Når det gjelder å holde fartsgrenser så er ikke denne sykkelen anderledes enn andre, løsningen jeg har lært meg er å ta igjen biler foran meg og i 50 - 60 og 70 og ikke kjøre forbi. I 80 - 90 og 100 grensene er det litt større frihet til å kjøre forbi og kjøre litt mere aktivt.
Og husk ojda jeg har bare 14 hester mer enn deg, jeg kan også velge to kjøremoduser som har 100 hk. altså 36 mindre enn deg. Så jeg tror horna du var redd for skulle gro ut med Ducatien er litt å overdrive.
Om jeg skal beholde veteranen eller ikke har ikke blitt bestemt ennå, jeg tar den beslutningen litt ut i mai. Hvis jeg skal selge tror jeg det er et godt tidspunkt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Får først gratulere med nytt "jærn"! Og så et lite spørsmål; Du er ikke redd all den elektronikken de har puttet inn i sykkelen? Det er jo mer som kan gå galt. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Hei Desmo, nei jeg er ikke redd. Jeg er av natur en evig optimist så det jeg har det går ikke i stykker. Samtidig er jeg også litt av en tekno freak og syns det er stas med mye duppedingser som jeg kan trykke på. Men har jo før Ducatien hatt en 1981 modell Kawasaki og der var det ikke mye elektronikk. Men vi får se jeg har jo 2 års garanti så iallefall de to første åra er det å dra til forhandler og få de til å fikse gratis.Desmo skrev:Får først gratulere med nytt "jærn"! Og så et lite spørsmål; Du er ikke redd all den elektronikken de har puttet inn i sykkelen? Det er jo mer som kan gå galt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Da er jeg ankommet USA og sitter nå i Mt. Arlington i New Jersey. Drar til Johnstown Pennsylvania imorgen, ca 5 timers reise. Blir ikke mye kjøring med Ducatien før jeg er tilbake neste helg.
Skal forsøke å komme til Andebu 27. april.
Skal forsøke å komme til Andebu 27. april.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
God tur der borte
Har det begynt å våres litt, eller er det fortsatt vinterlig der og? Hørte de hadde det surt i Wisconsin.

- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Det er ca 15 grader og overskyet, men det er grønne plener og våren har så vidt startet.ArcticTiger skrev:God tur der borteHar det begynt å våres litt, eller er det fortsatt vinterlig der og? Hørte de hadde det surt i Wisconsin.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Du må vel bytte nick nå som du har ny sykkel? MTSGT1200 eller noe? 

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Godt spørsmål Dexter, har jo fremdeles veteranen i min eie. Ser også at BusaTrond har valgt å beholde nicket sitt selv om han har skiftet sykkel. Har jo hatt KZ1300 siden jeg registrerte meg her.
Kanskje jeg skulle lage et nick som er mc merke uavhengig for å slippe å endre senere. Samtidig tror jeg nok at Multistradaen vil være min sykkel i mange år framover.
Dette var ikke enkelt, hva mener brukerne her om dette temaet?
Sitter på et hotellrom i USA mens det er et forferdelig tordnevær utenfor, det regner ekstremt og det lyner og tordner i et sett.
Kanskje jeg skulle lage et nick som er mc merke uavhengig for å slippe å endre senere. Samtidig tror jeg nok at Multistradaen vil være min sykkel i mange år framover.
Dette var ikke enkelt, hva mener brukerne her om dette temaet?
Sitter på et hotellrom i USA mens det er et forferdelig tordnevær utenfor, det regner ekstremt og det lyner og tordner i et sett.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Syns like godt du skal komme deg hjem med sånt vær rundt deg. Ikkeno koselig å være der når det er sånn...kz1300 skrev:Godt spørsmål Dexter, har jo fremdeles veteranen i min eie. Ser også at BusaTrond har valgt å beholde nicket sitt selv om han har skiftet sykkel. Har jo hatt KZ1300 siden jeg registrerte meg her.
Kanskje jeg skulle lage et nick som er mc merke uavhengig for å slippe å endre senere. Samtidig tror jeg nok at Multistradaen vil være min sykkel i mange år framover.
Dette var ikke enkelt, hva mener brukerne her om dette temaet?
Sitter på et hotellrom i USA mens det er et forferdelig tordnevær utenfor, det regner ekstremt og det lyner og tordner i et sett.
Nyttnick, tja navnet skjemmer ingen, sa de visst før.. bare si hvilket du bytter til så vi vet hvem du er så er det vel greit

- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Da er jeg tilbake fra USA, ble en tur til Horten idag med Multistradaen i forbindelse med jobben. Reiste fra Kongsberg kl.06.50 og var i Horten ca. 07.45 var litt kaldt men ellers gikk turen bra. Da ble det noen flere mil på sykkelen mot de første 1000 km for første service. Har nå 380 km på telleren. Er ikke lett å holde seg under 5 000 rpm hele tiden, men at den spretter opp i 6 - 6500 rpm kan vel ikke gjøre så mye feil.
Hadde på alle koffertene idag, ønsket å skifte til sivil før jeg startet første møte kl. 08.00 og la alt av kjøreutstyr i koffertene. Hjemturen gikk veldig bra tempraturen var ca. 15 grader på hjemturen.
Håper å kunne ta turen til Andebu på lørdag, men er ikke helt avklart ennå.
Hadde på alle koffertene idag, ønsket å skifte til sivil før jeg startet første møte kl. 08.00 og la alt av kjøreutstyr i koffertene. Hjemturen gikk veldig bra tempraturen var ca. 15 grader på hjemturen.
Håper å kunne ta turen til Andebu på lørdag, men er ikke helt avklart ennå.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Hvordan liker du koffertene? Er de greie å fylle, selv om halve volumet er i lokket? Skikkelig breie de som er på GT`n 

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Velkommen hjem igjen KZ1300
Da begynner moroa
Tror ikke du skal være så engstelig for litt turtall over,
men vær nøye med å ikke presse motoren på lavt turtall

Da begynner moroa

Tror ikke du skal være så engstelig for litt turtall over,
men vær nøye med å ikke presse motoren på lavt turtall

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Dette var første tur med fullt koffertsett, sidekoffertene var nesten tomme når jeg kjørte, var et par sko og en tynn jakka, mens jeg hadde sekk med pc og arbeidssaker i toppkofferten. Ikke noe problem å kjøre med, merket ikke at de hang der. Når jeg kom ned fikk jeg god plass til hjelm i toppkoffert, kjørejakka i ene sidekofferten og kjørebuksa i den andre. Fikk ikke plass til støvlene så de mått stå igjen under sykkelen.Andreas skrev:Hvordan liker du koffertene? Er de greie å fylle, selv om halve volumet er i lokket? Skikkelig breie de som er på GT`n
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Let the summer finally come
God tur




- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Da ble det en liten 15 mils tur idag, stort sett kjørt i Telemark. Hadde en fin tur alene, møtte mange MC'er på tur idag. Nå har jeg fått 751 km på telleren, nærmer meg 1 000 som er første service og jeg kan øke rpm grensa fra 5 000 til 7 000 de neste 1 500 km. Etter det er det full blås.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Jeg har vært på langtur i dag da... 9 milkz1300 skrev:Da ble det en liten 15 mils tur idag, stort sett kjørt i Telemark. Hadde en fin tur alene, møtte mange MC'er på tur idag. Nå har jeg fått 751 km på telleren, nærmer meg 1 000 som er første service og jeg kan øke rpm grensa fra 5 000 til 7 000 de neste 1 500 km. Etter det er det full blås.

Har veldig lyst til å kjøre litt rundt i Telemark og Buskerud etterhvert. Mange fine veier og fin natur

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Ja Carpa, mange fine mc veier i Telemark. Fra kystveier i Kragerø til fjellveier på Vidda. Så Telemark gir deg mange muligheter for mange fine turer. Håper du får tatt lappen snart så du kan legge ut på tur når det passer deg og ikke alltid være avhengig av andre. Liker ihvertfall jeg, selv om det er svært morro å kjøre på tur sammen med feks MCsiden folk også.Carpa skrev:Jeg har vært på langtur i dag da... 9 milkz1300 skrev:Da ble det en liten 15 mils tur idag, stort sett kjørt i Telemark. Hadde en fin tur alene, møtte mange MC'er på tur idag. Nå har jeg fått 751 km på telleren, nærmer meg 1 000 som er første service og jeg kan øke rpm grensa fra 5 000 til 7 000 de neste 1 500 km. Etter det er det full blås.![]()
Har veldig lyst til å kjøre litt rundt i Telemark og Buskerud etterhvert. Mange fine veier og fin natur
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Tipper vi så deg vest for Saggrenda i dag. Du kjørte vestover og vi østover i vår sorte BMW Z3 med taket av. Fin bike! 
