Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvem er vi?

Legg inn av TheHaughom »

Velkommen rustee og Copsahl! :vs
Alltid morro med nye medlemmer! :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Hvem er vi?

Legg inn av elgringobananas »

Hei, lest ganske mye her men ikke skrevet noe enda. Fikk meg endelig lappen og sykkel etter 35 års ventetid. Vinneren ble en 93 VFR, da den ihvertfall for meg føles både sportslig og komfortabel på tur. Allerede funnet masse god info her om gode turer i sommer :-) Legger ved bilde av nyvaska glis :grin:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

elgringobananas skrev:Hei, lest ganske mye her men ikke skrevet noe enda. Fikk meg endelig lappen og sykkel etter 35 års ventetid. Vinneren ble en 93 VFR, da den ihvertfall for meg føles både sportslig og komfortabel på tur. Allerede funnet masse god info her om gode turer i sommer :-) Legger ved bilde av nyvaska glis :grin:
Har registrert at du har vært innom jevnlig, ja... ;-) .
Nå som du har presentert deg (kortfattet, men likevel... :-) ), er "dørstokkmila" unnagjort. Nå er det bare å hive seg på når folk her inne melder fra om turer og treff. Og det kan skje på kort varsel :D .

Og før jeg glemmer det; grattis med lappen og sykkel :thumleft.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ojda »

elgringobananas skrev:Hei, lest ganske mye her men ikke skrevet noe enda. Fikk meg endelig lappen og sykkel etter 35 års ventetid. Vinneren ble en 93 VFR, da den ihvertfall for meg føles både sportslig og komfortabel på tur. Allerede funnet masse god info her om gode turer i sommer :-) Legger ved bilde av nyvaska glis :grin:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ja gratulerer med første innlegg, VFR, lappen og en ny hobby herfra også :vs
Jeg savner mange ganger en ting når nye entrer forumet, og det er at de forteller
sånn ca hvor i landet de kommer fra :scratch Det er jo fint å vite siden
mange av oss treffes IRL på tur også.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Hvem er vi?

Legg inn av elgringobananas »

Oops. Bare en glipp. Bor i Oslo, Rodeløkka :smile:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SuperMorten »

elgringobananas skrev:Oops. Bare en glipp. Bor i Oslo, Rodeløkka :smile:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Var nesten naboer vi da :knegg Jeg bodde nederst i Sinsenveien, men flyttet i fjor. Var for lite barnevennlig.. ;-)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Flattop »

Njaaa...

Etter en liten stund her inne kan jeg også si noe klokt (?)

Er 46 år, men fremdeles 17 inne i hodet mitt. Fin kombinasjon for da kan jeg ta frem barnet i meg ved passende anledninger.
Er nå på min 3. runde som Mc'ist.

Startet med en CB 100 da jeg var 16, klasset da opp til en CB 1100 F Super Bol D'or da jeg var 21 ca. Den ble da solgt da virkeligheten banket på med lite tid til både kone, barn, hus og krampaktige tak med å opprettholde min fasinasjon for Paragliding. Det kjedelig og trygge/gode ble da familiens trygge havn.

Etter at jeg nærmet meg paikkalderen (39) fikk jeg tillatelse av min bedre halvdel å anskaffe meg en ny Mc. Det ble en BMW K 1200 LT som jeg har hatt siden. Kan ikke si at den er tråbrukt, men tar gjerne den til jobb og en liten 10 mils tur for å handle melk på søndagen.

Forsøker å komme meg på et par treff i året, bl.a Fjordrally i juni samt BMW årstreff i august. Måtte dessverre hoppe over årstreffet i fjor, da beliggenheten av treffet, og manglende feriedager ikke tillot det.

Er som dere kan se bosatt i Vegsund, det er da i Ålesund for dem som ikke visste akkurat det.

Har ikke så mange interesser, annet enn at fotballen til arvingen tar opp en del dager i sesongen, fotballsesongen er da blitt utvidet til å gjelde hele året takket være kunstgress så det er da helårstisdsfordriv.

Bruker å ta små turer i det nære distrikt med bl.a Broderen og andre kjente som har sykkel, men det er stort sett bare endags affærer. Vi er heldigvis godt besatt med kjekke turvalg her omkring, men det er masse igjen å finne/se.

Til sommeren derimot kommer den STORE turen. Da skal jeg og en kollega samt hans bror til Alpene. Vi starter med å komme oss til BMW Motorrad Treffen i Garmich Partenkirchen i juli, og deretter er det vel opp og ned noen fjell i Alpene. De andre skal muligens ta en tur østover, mens jeg ikke kan være med dit, slik at jeg får ta en tur gjennom Tyskland for å se meg litt om og beøke kjente og litt mindre kjente der nede. Det blir en ca 10-12 dager, for det er kun Kielferga på vei nedover som er bestilt. Returen får bli der det måtte passe seg slik. I rett Mc-ånd.

Bilder av mopeden min ser dere under her så jeg orker ikke laste opp et nytt et.

Grunnen til at det ble akurat denne sykkelen er at jeg ville ha en sykkel med ryggstø for guttungen. Valget stod mellom BMW og GoldWing, men jeg synes at GoldWing er litt (ofte) for mye blingbling så den falt igjennom. Ikke for det, det er en god sykkel å kjøre, den har også noen fordeler ovenfor BMW'en, men ikke nok til at det blir et valg for min del.

Fruen velger å ikke sitte på meg på tur, så vi kjøpte en til henne også. En Kawasaki ER-5. Kjekk og grei liten sykkel, og det bodde faktisk mer kjørevillighet enn jeg ante i den. Jeg kjørte den nesten ikke så jeg ble overrasket over den da jeg skulle levere den til den nye eieren.

Kona mi kjørte ikke den noe særlig heller, og i mine øyne var den definitive spikeren i Mc-kista hennes da hun stoppet og slapp forbi en BOBIL !!!!!!! :lol

Så dett var dett (Marve Fleksnes).

Ride On!
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av LordShaft »

Fra Vegsundet sier du?? :thumleft
Er oppvokst i Ålesund selv, nærmere bestemt spjelkavik. Har dog bodd de siste 7 årene i Bergen ;-)

Hvordan er mc mijøet der oppe? Har vært så sinnsykt varierende siste tiden.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Flattop »

Er ikke så organisert, men vet at Ålesund Mc ikke har lagt inn årene ennå.

Ser dog at det er stadig flere som skaffer seg sykkel, både av egen erfaring og det som en ser langsetter veiene.
Bilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Hvem er vi?

Legg inn av 45316 »

Jeg har "sniklest" her en god stund nå og har allerede lært mye av dere. Så nå er det vel på tide å komme frem og si hei!

Jeg er 29 år og bor i Elverum, men jobber i Asker og Bærum. Startet på "lappen" i fjor høst uten å fortelle min "bedre" halvdel om dette, så ligger noe i minus på goodwill hjemme. Dette har bedret seg i løpet av vinteren, men ikke nok til at det har blitt sykkel enda. :[-( Jeg får se om jeg tør å ta et nytt hopp over til minussiden nærmere høsten... :scratch

Jeg har igjen landeveiskjøringen før jeg kan ta oppkjøringa. Forhåpentligvis har jeg lappen innen utgangen av mai. Så får vi se om jeg tør å ta hoppet til den nevnte minussiden. Alternativt kan jeg kjøre motorsykkel av og til på jobb, så fremt jeg får tatt de kursene jobben krever.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikendeugle »

Velkommen 45316! :p

Kan vel slenge inn litt info om meg også her:

Jeg er 19 år (20 om ikke så veeldig lenge) og holder til ute i Aurskog-Høland området. Jobber forøvrig også i det kommunale som IT-lærling på siste året nå og trives som bare det.
MC Lappen (A2) er påbegynt, og sykkel er bestilt. Sykkelen (KTM Duke 390) kommer ikke til Norge før starten av Juni, så jeg prøver hver dag å finne på noe å gjøre så jeg ikke går og teller dager.. :) (Et bra tidsfordriv er å søke på google eller youtube etter sykkelen og sortere etter dato. Da sykkelen er helt ny for alle land, så kommer det stadig opp noe nytt og artig).

Har mopedlappen fra før, og var ganske "entusiast" på området på den tiden. Mye av sykkel-feelingen ligger fortsatt inne, og satser på at det hjelper for å få fortgang i A2 førerkortet : )

Har opprettet en logg her på forumet, hvor jeg vil skrive om mine planer og underveis bilder og omtale etc for sykkelen min og generelt mc-relatert som angår meg ( http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5842" onclick="window.open(this.href);return false; ).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ojda »

45316 skrev:Jeg har "sniklest" her en god stund nå og har allerede lært mye av dere. Så nå er det vel på tide å komme frem og si hei!

Jeg er 29 år og bor i Elverum, men jobber i Asker og Bærum. Startet på "lappen" i fjor høst uten å fortelle min "bedre" halvdel om dette, så ligger noe i minus på goodwill hjemme. Dette har bedret seg i løpet av vinteren, men ikke nok til at det har blitt sykkel enda. :[-( Jeg får se om jeg tør å ta et nytt hopp over til minussiden nærmere høsten... :scratch

Jeg har igjen landeveiskjøringen før jeg kan ta oppkjøringa. Forhåpentligvis har jeg lappen innen utgangen av mai. Så får vi se om jeg tør å ta hoppet til den nevnte minussiden. Alternativt kan jeg kjøre motorsykkel av og til på jobb, så fremt jeg får tatt de kursene jobben krever.
Tydligvis noen som lever etter regelen om at det er lettere å få tilgivelse, enn tillatelse :lol
Ser det selv greiere å bare fortelle at "nå har jeg tenkt til å kjøpe....." men det er meg :P :p Uansett. Velkommen til forumsidene, å lykke til med både oppkjøring og sykkelkjøp :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev:
45316 skrev:Jeg har "sniklest" her en god stund nå og har allerede lært mye av dere. Så nå er det vel på tide å komme frem og si hei!

Jeg er 29 år og bor i Elverum, men jobber i Asker og Bærum. Startet på "lappen" i fjor høst uten å fortelle min "bedre" halvdel om dette, så ligger noe i minus på goodwill hjemme. Dette har bedret seg i løpet av vinteren, men ikke nok til at det har blitt sykkel enda. :[-( Jeg får se om jeg tør å ta et nytt hopp over til minussiden nærmere høsten... :scratch

Jeg har igjen landeveiskjøringen før jeg kan ta oppkjøringa. Forhåpentligvis har jeg lappen innen utgangen av mai. Så får vi se om jeg tør å ta hoppet til den nevnte minussiden. Alternativt kan jeg kjøre motorsykkel av og til på jobb, så fremt jeg får tatt de kursene jobben krever.
Tydligvis noen som lever etter regelen om at det er lettere å få tilgivelse, enn tillatelse :lol
Ser det selv greiere å bare fortelle at "nå har jeg tenkt til å kjøpe....." men det er meg :P :p Uansett. Velkommen til forumsidene, å lykke til med både oppkjøring og sykkelkjøp :thumleft
Dersom jeg skulle spurt om lov, hadde jeg fortsatt ikke hatt verken mc-lappen eller mc.. Jeg følger Ojdas eksempel:

"Kjerring, hør her. Nå har jeg vært og sett på ny sykkel. Banken sier ja, så i morgen henter jeg den. Forresten, ta med en øl fra kjøleskapet...." :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvem er vi?

Legg inn av hakhap »

SuperMorten skrev:
Dersom jeg skulle spurt om lov, hadde jeg fortsatt ikke hatt verken mc-lappen eller mc.. Jeg følger Ojdas eksempel:

"Kjerring, hør her. Nå har jeg vært og sett på ny sykkel. Banken sier ja, så i morgen henter jeg den. Forresten, ta med en øl fra kjøleskapet...." :lol

og dereter sover du på sofa?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SuperMorten »

hakhap skrev:
SuperMorten skrev:
Dersom jeg skulle spurt om lov, hadde jeg fortsatt ikke hatt verken mc-lappen eller mc.. Jeg følger Ojdas eksempel:

"Kjerring, hør her. Nå har jeg vært og sett på ny sykkel. Banken sier ja, så i morgen henter jeg den. Forresten, ta med en øl fra kjøleskapet...." :lol

og dereter sover du på sofa?
Hehe.. Neida hun er ganske grei sånn. :knegg Smører med spa-weekend på hotell, tur til Dubai osv :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar