SuperMorten skrev:Dersom jeg skulle spurt om lov, hadde jeg fortsatt ikke hatt verken mc-lappen eller mc.. Jeg følger Ojdas eksempel:ojda skrev:Tydligvis noen som lever etter regelen om at det er lettere å få tilgivelse, enn tillatelse45316 skrev:Jeg har "sniklest" her en god stund nå og har allerede lært mye av dere. Så nå er det vel på tide å komme frem og si hei!
Jeg er 29 år og bor i Elverum, men jobber i Asker og Bærum. Startet på "lappen" i fjor høst uten å fortelle min "bedre" halvdel om dette, så ligger noe i minus på goodwill hjemme. Dette har bedret seg i løpet av vinteren, men ikke nok til at det har blitt sykkel enda.Jeg får se om jeg tør å ta et nytt hopp over til minussiden nærmere høsten...
![]()
Jeg har igjen landeveiskjøringen før jeg kan ta oppkjøringa. Forhåpentligvis har jeg lappen innen utgangen av mai. Så får vi se om jeg tør å ta hoppet til den nevnte minussiden. Alternativt kan jeg kjøre motorsykkel av og til på jobb, så fremt jeg får tatt de kursene jobben krever.![]()
Ser det selv greiere å bare fortelle at "nå har jeg tenkt til å kjøpe....." men det er meg![]()
Uansett. Velkommen til forumsidene, å lykke til med både oppkjøring og sykkelkjøp
"Kjerring, hør her. Nå har jeg vært og sett på ny sykkel. Banken sier ja, så i morgen henter jeg den. Forresten, ta med en øl fra kjøleskapet...."
Hehe! Fullt så galt er det ikke. Det er vel mer sånn at hu stoler på at jeg ikke
setter økonomien over styr.
Jeg gjør vel som jeg vil, men hu er også klar over når ting kommer inn i hjemmet

Jeg er derimot ganske sikker på at hu hadde blitt ganske lei seg om jeg kjøpte en
10/20/100.000 kronersting uten at hun var informert

Mao en passe blanding av respekt og handlefrihet