nå som sesongen er så smått kommet i gang så merker jeg at jeg godt kunne renset/vasket hjelmen innvendig, hva er den beste måten å gjøre dette på.
er blitt en liten odør kjenner jeg.
og hva med utvendig, er det en lett vask, eller er det noen som for ex polerer ???
har også en uvane med å putte hanskene i hjelmen og er nok ikke lurt da de sikkert ikke er helt rene.
hjelm pleie, hva gjør du??
Re: hjelm pleie, hva gjør du??
har en skikkelig hjelm, Arai rx7, tar ut innmaten og vasker den når det trengs 

- bakern 42
- Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
har selv schubert c3 åpningshjelm og ta ut og vaske?
er det det beste el bruke de vaskemiddelene på spray ,hjelmrens?
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Ta ut foret og håndvask på 30 grader (milo f.eks).bakern 42 skrev:har selv schubert c3 åpningshjelm og ta ut og vaske?
Står i manualen: http://www.schuberth.com/en/motorcycle/ ... tions.html
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
samme her... Men er det noen av dere som pleier den noe utvendig?pelsen skrev:har en skikkelig hjelm, Arai rx7, tar ut innmaten og vasker den når det trengs

Jeg vasker over den hvis det er mye insekt og bug's eller annen skit. Men polerer den ikke.
Visiret huker jeg av, vasker grundig med zalo og vann. for så å polere dette. Det gjør at det blir mye lettere å holde rent. Skulle det komme regn blir det store dråper som lett renner av. Beste middelet jeg har funnet når det kommer til å kjøre i regnvær å beholde noe form for sikt

-
- Motorsykkelen din: KTM
Kan ta ut noe av innmaten, men ikke alt. Resten blir vasket med en klut og noe mild såpe, evt. Biltema hjelmrens.LordShaft skrev:samme her... Men er det noen av dere som pleier den noe utvendig?pelsen skrev:har en skikkelig hjelm, Arai rx7, tar ut innmaten og vasker den når det trengs![]()
Jeg vasker over den hvis det er mye insekt og bug's eller annen skit. Men polerer den ikke.
Visiret huker jeg av, vasker grundig med zalo og vann. for så å polere dette. Det gjør at det blir mye lettere å holde rent. Skulle det komme regn blir det store dråper som lett renner av. Beste middelet jeg har funnet når det kommer til å kjøre i regnvær å beholde noe form for sikt
Er det mye bugs på visiret legger jeg det i vasken med varmt/lunket vann og zalo, da løses det opp rimelig kjapt.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Bruker alltid hette/balaclava. Vasker dem jevnlig...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...