Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:
Alas skrev:
jonnykr skrev:
Alas skrev: For øvrig er Biltemamenighetens forsøk på ironi og latterliggjøring av sine meningsmotstandere ufin, barnslig og noe voksne mennesker burde holdt seg for god til, alvorlig talt.

Mvh
Såpass får dere tåle. Alvorlig talt!

Tar du deg nær av det, så bør du selge Motorsykkelen og kjøpe deg Symaskin i stedet. :lol Jeg tror de har noen rimelige symaskiner på Biltema. Pluss olje, altså symaskinolje. :knegg
Men hvorfor? Det tilfører ikke debatten noen ting som helst, det er som jeg har skrevet tidligere, billige hersketeknikker som jeg ikke ser verdien av å bruke. Du har jo et ypperlig eksempel selv her, som å skrive at jeg burde holdt meg til symaskin fordi jeg påpeker noe jeg synes er en en uting. Hva legger du egentlig i det? Hva er budskapet ditt? At jeg er en "kjerring"?

Synes du virkelig det er en grei måte å forholde seg til andre mennesker på? Jeg tar meg ikke nær av det, dette er et internettforum, men jeg synes det er unødvendig. Det handler om alminnelig folkeskikk og hvordan en omgås andre mennesker.
Enig med deg, men fyren er en sur ca 60 åring som elsker å kvervulere og mener visst å ha alle rettigheter. Nytter neppe å endre dette. Må nok bare overse fyren totalt, men det er jo ikke så enkelt...
HaHa, at DU er enig med han er dagens BOMBE! :lol
Og det er jo merkelig å bli kalt en sur 60 åring når jeg blir kritisert for å fleipe med Biltemafobien her. :knegg Men øya ser det hjernen vil de skal se sies det.

For øvrig er jeg ikke 60 år, men 58. Har stort sett alltid godt humør, er tøffere enn toget, ja i det hele tatt en knakandes kar. Og den dagen jeg begynner å sutre over litt ironi og fleiping kommer dere aldri til å oppleve.

Man har da BALLER for f....! :knegg
Tut & Kjør!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

Her bekrefter du elegant alle påstandene fortreffelig med din kommentar.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:Her bekrefter du elegant alle påstandene fortreffelig med din kommentar.
Men jeg nekter da ikke jeg?? Og jeg registrerer at ironi fremdeles er et ukjent begrep for deg. :scratch

Jeg VET jeg er en kverulant jeg. Så hva er nytt her egentlig? Jeg VET også at jeg er en tøffing og at det ikke kan falle meg inn en gang å sitte å sutre på et forum grunnet noe så uskyldig og snilt som dette. Unger er jo slemmere med hverandre i barnehagen enn hva som er tilfellet her. :sorry

Man har da sin stolthet for svarte! Jeg har BALLER og er stolt av det! :thumleft Hva DU har vil jeg ikke en gang spekulere i. :twisted
Tut & Kjør!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

jonnykr skrev:
Duville skrev:Her bekrefter du elegant alle påstandene fortreffelig med din kommentar.
Men jeg nekter da ikke jeg?? Og jeg registrerer at ironi fremdeles er et ukjent begrep for deg. :scratch

Jeg VET jeg er en kverulant jeg. Så hva er nytt her egentlig? Jeg VET også at jeg er en tøffing og at det ikke kan falle meg inn en gang å sitte å sutre på et forum grunnet noe så uskyldig og snilt som dette. Unger er jo slemmere med hverandre i barnehagen enn hva som er tilfellet her. :sorry

Man har da sin stolthet for svarte! Jeg har BALLER og er stolt av det! :thumleft Hva DU har vil jeg ikke en gang spekulere i. :twisted
Sitat fra en ordbok:
Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier én ting, men mener noe annet, ofte det motsatte. Ironi kan uttrykkes både i skrift og i tale, og kan oppleves som en uskyldig spøk, men også som spottende hån.
Sitat fra en ordbok slutt

Joda - jeg vet hva Ironi er. Når det kommer fra deg er det typisk det de kaller hån slik jeg ser din praksis av dette. Det er også ironi, men å spotte meddebattanter er en uting. Dette er sånt man tyr til når man lagt ut de få argumentene man har og ikke har mer vettugt å si. Fra deg ser det ut til at dette maks av hva man kan forvente med dine litt forvridde "baller".

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:
jonnykr skrev:
Duville skrev:Her bekrefter du elegant alle påstandene fortreffelig med din kommentar.
Men jeg nekter da ikke jeg?? Og jeg registrerer at ironi fremdeles er et ukjent begrep for deg. :scratch

Jeg VET jeg er en kverulant jeg. Så hva er nytt her egentlig? Jeg VET også at jeg er en tøffing og at det ikke kan falle meg inn en gang å sitte å sutre på et forum grunnet noe så uskyldig og snilt som dette. Unger er jo slemmere med hverandre i barnehagen enn hva som er tilfellet her. :sorry

Man har da sin stolthet for svarte! Jeg har BALLER og er stolt av det! :thumleft Hva DU har vil jeg ikke en gang spekulere i. :twisted
Sitat fra en ordbok:
Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier én ting, men mener noe annet, ofte det motsatte. Ironi kan uttrykkes både i skrift og i tale, og kan oppleves som en uskyldig spøk, men også som spottende hån.
Sitat fra en ordbok slutt

Joda - jeg vet hva Ironi er. Når det kommer fra deg er det typisk det de kaller hån slik jeg ser din praksis av dette. Det er også ironi, men å spotte meddebattanter er en uting. Dette er sånt man tyr til når man lagt ut de få argumentene man har og ikke har mer vettugt å si. Fra deg ser det ut til at dette maks av hva man kan forvente med dine litt forvridde "baller".
Kall det hva du vil. Jeg vet hva jeg mener og jeg vet også at du vil tolke det i verste mening uten å ville se at jeg drive gjøn med sutringa deres nå, så jeg gir rett og slett blaffen.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?

http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/O ... ng-362774/
http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/O ... sing-3630/

Hvilken bør jeg bruke for skruer på sykkelen? (Sett bort fra at det er biltema)
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av teeU »

fs650e skrev:Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?
Embalasjen?

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

teeU skrev:
fs650e skrev:Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?
Embalasjen?
Du mener altså at det er akkurat samme i begge to? o.O :scratch
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av knutk »

fs650e skrev:
teeU skrev:
fs650e skrev:Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?
Embalasjen?
Du mener altså at det er akkurat samme i begge to? o.O :scratch
Den ene inneholder 3 ml, den andre 50 ml

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av teeU »

fs650e skrev:
teeU skrev:
fs650e skrev:Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?
Embalasjen?
Du mener altså at det er akkurat samme i begge to? o.O :scratch
Aner ikke, derfor jeg brukte spørsmålstegn, men virker unektelig like vedrørende egenskaper.
Hadde det vært ett kvalitetsmerke slik som Lock-tite hadde de hatt et nummer, f.eks 243 eller 270 som ville gjort det lett å finn ut.
Ganske passende innlegg i Biltema-debatten eller...

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

teeU skrev:
fs650e skrev:
teeU skrev:
fs650e skrev:Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?
Embalasjen?
Du mener altså at det er akkurat samme i begge to? o.O :scratch
Aner ikke, derfor jeg brukte spørsmålstegn, men virker unektelig like vedrørende egenskaper.
Hadde det vært ett kvalitetsmerke slik som Lock-tite hadde de hatt et nummer, f.eks 243 eller 270 som ville gjort det lett å finn ut.
Ganske passende innlegg i Biltema-debatten eller...
Kanskje jeg bare skal kjøpe loctite? Skal jo skru opp og feste bakre drev, er greit at det faktisk sitter.
Forslag til hvilken loctite?

Når man har på loctite, skal man ha det hele veien rundt på gjengene, eller kun ett punkt?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av teeU »

fs650e skrev:
teeU skrev:
fs650e skrev:
teeU skrev:
fs650e skrev:Litt OT, men kan noen forklare forskjellen på disse to?
Embalasjen?
Du mener altså at det er akkurat samme i begge to? o.O :scratch
Aner ikke, derfor jeg brukte spørsmålstegn, men virker unektelig like vedrørende egenskaper.
Hadde det vært ett kvalitetsmerke slik som Lock-tite hadde de hatt et nummer, f.eks 243 eller 270 som ville gjort det lett å finn ut.
Ganske passende innlegg i Biltema-debatten eller...
Kanskje jeg bare skal kjøpe loctite? Skal jo skru opp og feste bakre drev, er greit at det faktisk sitter.
Forslag til hvilken loctite?

Når man har på loctite, skal man ha det hele veien rundt på gjengene, eller kun ett punkt?
En dråpe er nok, er begrenset hvor mye plass det er mellom gjengene.
http://www.loctite.no/homepage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Herstår allt du trenger å vite, vill tro en medium som 243 er nok.

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Om ikke henda detter av kan du jo kanskje fortelle om du har skinn igjen på hender og fingre hvis du går på trynet.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Forsiktig nå! Når jeg fleipet og ironiserte over Biltemafobien her inne så ble jeg beskyldt for å håne dem. Så trå varsomt. :knegg
Tut & Kjør!

Svar