Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av joo »

tagesk skrev: Snø er én ting - Tourance fungerer ikke særlig bra på is heller.
[TaSK]
Nei... det ser jeg :-k Tror ikke det er rette dekkene å pigge heller. Der er nok M+S-serien til Heidenau bedre! Mer vintergummi. "Problemet" er at man må velge et smalere dekk bak (130). Men tror det skal fungere som "vinterdekk". Og så vil nok spesielt piggene i bakdekket få kort levetid når det blir mange mil på asfalt.
Trelleborg/Mitas er jo knallgode, skikkelig vintergummi men så var det dimensjonene da... og de kjennes signe ut i sving... vanesak selvsagt men "rart" i litt fart.
Snakka med MC-politiet i Oslo, og de kjører ferdigpigga TKC 80 M+S og er fornøyde. Vant man i lotto og kunne ha flere felgsett burde vel et av dem hatt disse TKC`ene?
Ellers får du bare senke farta litt og være forsiktig tagesk!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:
jonnykr skrev:
simpson skrev:Vel jonnykr, det er du som sier at en adventure må være like god på begge deler for å ha æren av å hete adventure.
Du sier jo selv at eks Multistrada ikke er adventure siden den er bedre på asfalt enn offroad og derfor ikke kan kalles nettop det.
Uansett hva folk argumenterer så kommer du med noen rare forklaringer.
Jeg ser jo at de aller aller fleste her inne inklusive meg har samme oppfatning av ordet adventuresykel bortsett fra deg.
Eller for å forvirre deg enda mer, også kalt "grusracer" :lol
Hva er så vanskelig å skjønne med dette? Multistrada er noe midt i mellom SportTourer og Adventure. Det er på nett og blant testere ulike oppfatninger av Multistrada. Noen har den med på tester av Adventuresykler, andre ikke. Og som sagt dette er ikke min definisjon, men basert på andres konklusjoner og tester.

Selv om den kan kjøres på grusveier, så gjør ikke det Multistrada til en Adventuresykkel. det er det jeg sier. Med 17 tommers hjul rundt baut har den de dårligste offroadegenskapene blant de den sammenlignes med. 120/70-17 framdekk er faktisk det dekket som er minst egnet til offroadkjøring, men derimot mest egnet på asfalt, som er hvor den scorer høyest der den er med.

Så det er ikke tvil om at det er asfalt/touringegenskapene Ducati har satset mest på. Og det er heller ikke tvil om at det er forvirring/tvil og delte meninger blant MC testere også om hva Multstrada er og i hvilket segment den hører hjemme.
Litt merkelig framgangmåte du har her siden en adventure blir målt etter dekkdimemsjonen.
Hvis du ser på R-sykler så har dagens sykler andre dimensjoner enn de som startet kategorien på 80-tallet så det må jo bety etter din katorigesering at det kun gjelder en sykkeltype, altså adventure?
Ærlig talt, det går vel ikke an en gang å protestere på at f.eks. 90/90-21 er maksimalt grusrettet, at 110/80-19 er et kompromiss og at 120/70-17 er mest asfaltrettet. Det er jo som et lavprofildekk å regne i forhold.

Dette har med styreevne på løst underlag å gjøre, noe som de med litt peiling vet er vanlig utenfor asfalten. Der vil et 120/70-17 ligge å flyte oppå grusen, noe som faktisk er MEGET ugunstig i forhold til grep/feste. Og grep/feste var sist jeg sjekket relativt viktig på grusen. Spesielt foran.

Og så lang jeg vet er 17 foran mest vanlig på R-sykler i dag. Mens f.eks. 16 var mye brukt på 80 tallet. Og siden 17 i dag er standarden for asfalt på sykler bygd for det som f.eks. GSXR 750, så bekrefter vel det bare det jeg sier, at 17 foran er mest asfaltrettet. For du tror vel ikke at det er en tilfeldighet at Ducati valgte den løsningen?

Eller at BMW velger 19 på sin GS1200?

For det er udiskutabelt at 21 er best på grus/ofroad og at 19 er kompromisset, da det gir mer stødighet og komfort på asfalt enn 21, samtidig som det funker bra utenfor asfalten også.

Men på tørre hardpakka grusveier er det vel ikke noe problem å kjøre med 17 foran. Det kan du faktisk fint gjøre med en Goldwing også. Men det er ingen adventuresykkel av den grunn. :D
Tut & Kjør!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av joo »

jonnykr skrev:
For det er udiskutabelt at 21 er best på grus/ofroad og at 19 er kompromisset, da det gir mer stødighet og komfort på asfalt enn 21, samtidig som det funker bra utenfor asfalten også.
Kanskje du skulle starte en enduro-tråd...?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

joo skrev:
jonnykr skrev:
For det er udiskutabelt at 21 er best på grus/ofroad og at 19 er kompromisset, da det gir mer stødighet og komfort på asfalt enn 21, samtidig som det funker bra utenfor asfalten også.
Kanskje du skulle starte en enduro-tråd...?
Hvorfor det? Skal ikke Adventuresykler holde en god standard offroad mener du? Du har ikke fått helt med deg hvor Adventuresykkel begrepet kommer fra kansje?

1. Er det touringsykler som bare har fått andre dekk?
2. Er det enduro/offroadere som har blitt utviklet for asfalttouring i tillegg?
3. Hva er en R-Sykkel?
4. Hvorfor kalles den det når den går på veien?
5. Er det er egen konstruksjon bygget for et eget bruksområde?
6. Hvorfor kalles ikke en R-sykkel for en Sportstourer når den går på veien og brukes på turer?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av JRO »

Jeg tror jeg vil forsøke meg på et innlegg i denne tråden, jeg har som dere ser av avataren min en Multistrada 2013 modell. En sykkel som det diskuteres om er en Adventure sykkel eller ikke. Slik jeg oppfatter det så er Adventure begrepet ikke er en betegnelse som har så veldig lang historie.

Er enig med Jonnykr at dette begrepet har utviklet seg fra offroad sykler gjennom enduro begrepet til dagens begrep Adventure sykkel. På den veien fra ren offroad sykkel til dagens Adventure har som mange har kommentert syklene utviklet seg fra rene offroad sykler med 21" framhjul og 19" bakhjul med knastedekk til dagens Adventure sykler som har 19" eller 17" hjul som er mer egnet på asfalt enn offroad.

Så i forhold til det jeg har lest meg fram til så er dagens Adventure sykler delte i KTM Adventure som heller mer mot segmentet enduro til Ducati Multistrada som heller mer mot asfalt segmentet og BMW GS i mdten som har gode kombi egenskaper både mot asfalt og grus. Men fremdeles er alle tre syklene innenfor Adventure begrepet slik jeg har forstått det. I mellom disse ytterpunktene er det mange merker som har sine spesialiteter innen dette segmentet. Men hvis vi kan være enige om at KTM Adventure og Ducati Multistrada er ytterpunktene er det lettere å forstå segmentet.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

kz1300 skrev:Jeg tror jeg vil forsøke meg på et innlegg i denne tråden, jeg har som dere ser av avataren min en Multistrada 2013 modell. En sykkel som det diskuteres om er en Adventure sykkel eller ikke. Slik jeg oppfatter det så er Adventure begrepet ikke er en betegnelse som har så veldig lang historie.

Er enig med Jonnykr at dette begrepet har utviklet seg fra offroad sykler gjennom enduro begrepet til dagens begrep Adventure sykkel. På den veien fra ren offroad sykkel til dagens Adventure har som mange har kommentert syklene utviklet seg fra rene offroad sykler med 21" framhjul og 19" bakhjul med knastedekk til dagens Adventure sykler som har 19" eller 17" hjul som er mer egnet på asfalt enn offroad.

Så i forhold til det jeg har lest meg fram til så er dagens Adventure sykler delte i KTM Adventure som heller mer mot segmentet enduro til Ducati Multistrada som heller mer mot asfalt segmentet og BMW GS i mdten som har gode kombi egenskaper både mot asfalt og grus. Men fremdeles er alle tre syklene innenfor Adventure begrepet slik jeg har forstått det. I mellom disse ytterpunktene er det mange merker som har sine spesialiteter innen dette segmentet. Men hvis vi kan være enige om at KTM Adventure og Ducati Multistrada er ytterpunktene er det lettere å forstå segmentet.
Det som er "konflikten" her og som de lærde der ute strides om, er at om Ducati Multistrada som konstruksjon faller inn under begrepet Adventuresykkel. Og Ducati selv, kaller sin Multistrada for en Touring og bidrar selv til forvirringen.

Man må mener jeg ha et utgangspunkt for hva som er hva her. Og ugangspunktet for såkalte Adventuresykler ER offroad/endurosykler og begrepet oppsto i relasjon til kjøring utenfor allfarvei. Det er jo en GRUNN TIL at selv dagens store Adventurere testes på grus og i hverfall offroad light.

Og da kan man mener jeg og mange med meg ikke forlate utgangspunktet og nedprioritere det uten å vippe over i et annet segment eller som en mellomting av det igjen. Mange kaller Multistradaen for en "bastard". Jeg mener det er en Touring. (Min personlie mening.)

Og som sagt, det er ingen tvil om at Ducati med sin Multistrada har prioritert asfalt fremfor (offroad). Konstruksjonen har mye mer til felles med en Supermotard, enn med en Adventuresykkel. 17 hjul rund baut er Supermotard oppskrift. De konkurrerer som kjent på både asfalt og grus

Supermotard kjøres på lukkede baner som består av cirka 60-70 prosent asfalt- og 30-40 prosent grusunderlag. Motorsyklene er motocrossmotorsykler ombygget med kraftigere bremser, stivere støtdemping og mindre hjul enn i motocross, samt spesialdekk for grus og asfalt, grovt forklart.

Med andre ord, en god beskrivelse på en Ducati Multistrada. :D

Og det er ikke noe dårlig betyg det, men om den kan kalles en Adventuresykkel med de forståelsene som ligger i det basert på utgangspunktet, ja det strides fortsatt mange der ute om.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av SuperMorten »

Top Gear gutta tester ofte nye SUV'er ute i den engelske gjørma.. De kjører Porsche Cayenne, Mercedes ML og BMW X5/6 ute i skævven, setter seg fast, og sammenligner med Range Rover :-)å Det er sånn denne diskusjonen begynner å ta form også. Det viktige er hvordan sykkelen presterer. Hva man kaller sykkelen er vel mindre viktig, eller..? :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av joo »

jonnykr skrev: Hvorfor det? Skal ikke Adventuresykler holde en god standard offroad mener du? Du har ikke fått helt med deg hvor Adventuresykkel begrepet kommer fra kansje? Har jeg sagt at de ikke skal kunne kjøres utenfor asfalt??? Og; du som vet alt, du kan kanskje gi oss fasiten med det rette opphavet, fasiten og definisjonen på "Adventuresykkel"???

1. Er det touringsykler som bare har fått andre dekk? Hæ? Hva mener du med dette? Dekkvalget gjør brukeren etter bruksområdet. Om man kjører enduro (som kan kjøres på veg) Eller om man kjører på vinteren og setter på Army Extreme. Eller kun kjører asfalt og velger etter det!
2. Er det enduro/offroadere som har blitt utviklet for asfalttouring i tillegg? Tråden her handler om REISE-endurosykler, så da skal man kunne reise langt! Ikke på en 108-kilos enduro med sal som kløyver ræva hvis man lar være å stå på fotpinnene ei stund! Og aksjonsradius som gjør at 100km er en prestasjon eller at saken må fraktes på henger bak en bil fram til banen.
3. Hva er en R-Sykkel? Dette er ikke en tråd om R-sykler, eller kan du ikke lese tråd-tittelen?
4. Hvorfor kalles den det når den går på veien?
5. Er det er egen konstruksjon bygget for et eget bruksområde?
6. Hvorfor kalles ikke en R-sykkel for en Sportstourer når den går på veien og brukes på turer?
Svaret gir seg vel selv, men du har nok en egen tolking på dette også...


Spør igjen: hva med å starte en egen enduro-tråd?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

SuperMorten skrev:Top Gear gutta tester ofte nye SUV'er ute i den engelske gjørma.. De kjører Porsche Cayenne, Mercedes ML og BMW X5/6 ute i skævven, setter seg fast, og sammenligner med Range Rover :-)å Det er sånn denne diskusjonen begynner å ta form også. Det viktige er hvordan sykkelen presterer. Hva man kaller sykkelen er vel mindre viktig, eller..? :prf
Er delvis enig med deg, men akkurat som man har en mal på hva en såkalt terrengbil bør klare MM den skal kunne kalles en terrengbil, så mener jeg man må ha det når det kommer til Adventuresykler/Reisenduroer også.

Og man kan jo ikke bare overse utgangspunktet bare fordi det passer sitt ståsted. Eller behov for et image. :punch

Det har jo blitt klassebegreper her som alle er basert på et utgangspunkt og konstruksjon. Man kaler jo en R.Sykkel fr en R-Sykkel selv om dem kan brukes på langtur også. Ikke fordi de brukes på bane, men fordi at det var utgangspunktet og dermed har de en egen konstruksjon.

Og sånn fortsetter det, med Sportstourere, Touringsykler, o.s.v. Man forbinder de ulike konstruksjonene med definerte bruksområder.

En R-Sykkel som brukes på langtur kalles jo ikke en Sportstourer av den grunn. :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

joo skrev:
jonnykr skrev: Hvorfor det? Skal ikke Adventuresykler holde en god standard offroad mener du? Du har ikke fått helt med deg hvor Adventuresykkel begrepet kommer fra kansje? Har jeg sagt at de ikke skal kunne kjøres utenfor asfalt??? Og; du som vet alt, du kan kanskje gi oss fasiten med det rette opphavet, fasiten og definisjonen på "Adventuresykkel"???

1. Er det touringsykler som bare har fått andre dekk? Hæ? Hva mener du med dette? Dekkvalget gjør brukeren etter bruksområdet. Om man kjører enduro (som kan kjøres på veg) Eller om man kjører på vinteren og setter på Army Extreme. Eller kun kjører asfalt og velger etter det!
2. Er det enduro/offroadere som har blitt utviklet for asfalttouring i tillegg? Tråden her handler om REISE-endurosykler, så da skal man kunne reise langt! Ikke på en 108-kilos enduro med sal som kløyver ræva hvis man lar være å stå på fotpinnene ei stund! Og aksjonsradius som gjør at 100km er en prestasjon eller at saken må fraktes på henger bak en bil fram til banen.
3. Hva er en R-Sykkel? Dette er ikke en tråd om R-sykler, eller kan du ikke lese tråd-tittelen?
4. Hvorfor kalles den det når den går på veien?
5. Er det er egen konstruksjon bygget for et eget bruksområde?
6. Hvorfor kalles ikke en R-sykkel for en Sportstourer når den går på veien og brukes på turer?
Svaret gir seg vel selv, men du har nok en egen tolking på dette også...


Spør igjen: hva med å starte en egen enduro-tråd?
Så det er svarene dine? Svaret gir seg selv? For øvrig er det 6 spørsmål, ikke ett. Jeg trodde kansje du visste hva du snakket om jeg serru. Jeg tok tydligvis feil. :sk?

For det er DIN tolkning jeg spør etter, men registerer at du ikke har noen tydligvis. Det eneste du gjør er å kritisere det du mener er mine "tolkninger" ute å bidra med noen avklaringer selv, på definisjonen. Selv om man skulle tro at når du tydligvis mener mine er feil, så burde du hatt noen motsvar selv.

Men det er klart, det er lett å kritisere andre, noe annet er det å begrunne hvor definisjonsfeilene ligger.

Og hvorfor skal jeg starte en egen endurotråd? Jeg diskuterer fremdeles eventyr og reiseendurosykler. Du mener kansje at de hører hjemme der?

Eller, gir DET svaret seg selv også?
Sist redigert av jonnykr den 29 apr 2013, 22:42, redigert 2 ganger totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av SuperMorten »

jonnykr skrev:
SuperMorten skrev:Top Gear gutta tester ofte nye SUV'er ute i den engelske gjørma.. De kjører Porsche Cayenne, Mercedes ML og BMW X5/6 ute i skævven, setter seg fast, og sammenligner med Range Rover :-)å Det er sånn denne diskusjonen begynner å ta form også. Det viktige er hvordan sykkelen presterer. Hva man kaller sykkelen er vel mindre viktig, eller..? :prf
Er delvis enig med deg, men akkurat som man har en mal på hva en såkalt terrengbil bør klare MM den skal kunne kalles en terrengbil, så mener jeg man må ha det når det kommer til Adventuresykler/Reisenduroer også.

Og man kan jo ikke bare overse utgangspunktet bare fordi det passer sitt ståsted. Eller behov for et image. :punch

Det har jo blitt klassebegreper her som alle er basert på et utgangspunkt og konstruksjon. Man kaler jo en R.Sykkel fr en R-Sykkel selv om dem kan brukes på langtur også. Ikke fordi de brukes på bane, men fordi at det var utgangspunktet og dermed har de en egen konstruksjon.

Og sånn fortsetter det, med Sportstourere, Touringsykler, o.s.v. Man forbinder de ulike konstruksjonene med definerte bruksområder.

En R-Sykkel som brukes på langtur kalles jo ikke en Sportstourer av den grunn. :D
Poenget mitt var at "noen" her, akkurat som Top Gear absolutt skal putte ting i bås. Folk kjøper ikke sykkel etter hva den kalles. Folk flest driter i hvilken bås sykkelen havner i. De kjøper sykkel fordi det er akkurat DEN sykkelen de har lyst på/bruk for osv. Da er det ett fett hva journalisten eller andre forståsegpåere måtte mene. Det er folk her som snakker om BMW (GS) som om det er verdens verste sykkel, som lider av all mulig slags feil og tilbakekallinger osv. Fortsatt er det en av verdens mest brukte sykler på langtur. Da velger jeg å overse sutring fra de som aldri har eid en BMW, men heller høre på de som faktisk vet hva de snakker om, en som har eid/eier sorten..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

SuperMorten skrev:
jonnykr skrev:
SuperMorten skrev:Top Gear gutta tester ofte nye SUV'er ute i den engelske gjørma.. De kjører Porsche Cayenne, Mercedes ML og BMW X5/6 ute i skævven, setter seg fast, og sammenligner med Range Rover :-)å Det er sånn denne diskusjonen begynner å ta form også. Det viktige er hvordan sykkelen presterer. Hva man kaller sykkelen er vel mindre viktig, eller..? :prf
Er delvis enig med deg, men akkurat som man har en mal på hva en såkalt terrengbil bør klare MM den skal kunne kalles en terrengbil, så mener jeg man må ha det når det kommer til Adventuresykler/Reisenduroer også.

Og man kan jo ikke bare overse utgangspunktet bare fordi det passer sitt ståsted. Eller behov for et image. :punch

Det har jo blitt klassebegreper her som alle er basert på et utgangspunkt og konstruksjon. Man kaler jo en R.Sykkel fr en R-Sykkel selv om dem kan brukes på langtur også. Ikke fordi de brukes på bane, men fordi at det var utgangspunktet og dermed har de en egen konstruksjon.

Og sånn fortsetter det, med Sportstourere, Touringsykler, o.s.v. Man forbinder de ulike konstruksjonene med definerte bruksområder.

En R-Sykkel som brukes på langtur kalles jo ikke en Sportstourer av den grunn. :D
Poenget mitt var at "noen" her, akkurat som Top Gear absolutt skal putte ting i bås. Folk kjøper ikke sykkel etter hva den kalles. Folk flest driter i hvilken bås sykkelen havner i. De kjøper sykkel fordi det er akkurat DEN sykkelen de har lyst på/bruk for osv. Da er det ett fett hva journalisten eller andre forståsegpåere måtte mene. Det er folk her som snakker om BMW (GS) som om det er verdens verste sykkel, som lider av all mulig slags feil og tilbakekallinger osv. Fortsatt er det en av verdens mest brukte sykler på langtur. Da velger jeg å overse sutring fra de som aldri har eid en BMW, men heller høre på de som faktisk vet hva de snakker om, en som har eid/eier sorten..
HeHe, jammen dette ER ikke en diskusjon om folks VALG eller BRUK av sin sykkel. :D Og det er da ikke JEG som har navngitt og båssatt "eventyr og reisendurosykler" heller. Ikke startet jeg tråden om dem heller.

Og det er rett og slett ikke til å komme utenom at det ER et eget segment og egne konstruksjoner heller. Så hvordan i all verden skal man kunne diskutere i "MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!" hvis man ikke har en definisjon på hva det er?

Eller hva som forbindes med begrepet?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Alas »

http://youtu.be/f2VM4CPuGcE FIkk ikke til dette med innbygget video nei...

Jaggu meg kan ikke en Multistrada kjøres på grus også...

Drit i hva som er definisjonen av selve sykkelen, vis heller bilder og kom med skildringer av hvor syklene har vært og hva en har opplevd på dem, det er jo det som er meningen med syklene er det ikke?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av SuperMorten »

Alas skrev:http://youtu.be/f2VM4CPuGcE FIkk ikke til dette med innbygget video nei...

Jaggu meg kan ikke en Multistrada kjøres på grus også...

Drit i hva som er definisjonen av selve sykkelen, vis heller bilder og kom med skildringer av hvor syklene har vært og hva en har opplevd på dem, det er jo det som er meningen med syklene er det ikke?
:thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=f2VM4CPu ... e=youtu.be[/video]
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

Alas skrev:http://youtu.be/f2VM4CPuGcE FIkk ikke til dette med innbygget video nei...

Jaggu meg kan ikke en Multistrada kjøres på grus også...

Drit i hva som er definisjonen av selve sykkelen, vis heller bilder og kom med skildringer av hvor syklene har vært og hva en har opplevd på dem, det er jo det som er meningen med syklene er det ikke?
Ingen har betvilt at en Multistrada kan kjøres på grus. :D Men, det er uansett ikke det den er konstruert for og som sagt, Ducati kaller den selv for en Touring. :D

Folk har kjørt gjennom Sahara med Goldwing 1l00 også, men den er uansett ikke konstruert for det. Man kan kjøre det meste på grus avhengig av dekk og fører. Tørre hardpakka grusveier er nesten som å kjøre på asfalt det.

Jeg vet om folk som har kjørt HD Nightrod på grusvei. Warrior 1700. Selv har jeg kjørt Goldwing 1100 på grusveier opp i åsen over Trysil. Så lenge det er tørt og veiene har "satt seg" går det fint. :thumleft
Tut & Kjør!

Svar