MC-Messa 2009

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Ragnhild

Re: MC-Messa 2009

Legg inn av Ragnhild »

Går det ikke an å kjøre ut portalen i A3-format?
Blir da bedre enn ikke no

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Går det ikke an å kjøre ut portalen i A3-format?
Blir da bedre enn ikke no
Det går sikkert an, men laserskriveren jeg har her hjemme greier ikke mer enn A-4...
Men jeg har nå i hvert fall skrevet ut en portalside (over tre sider i A-4 format...) med bakgrunnsfarger og det hele, som jeg antakelig tar med meg på Messa. Så får vi si om disse sidene er gode nok til å bli hengt opp på NMCU tavla...

Vet ikke akkurat nå hvor og til hvem jeg kan henvende meg for å få skrevet ut en helside i A3 format...

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Blir bra det der
Men det er vel et lite trykkeri nede på dine kanter?
Jevnaker kanskje?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ok, folkens!

Da er reklameplakatene til MCsidens Forum klare :thumleft
Tar med begge to og en liten bunke flyers i A5 format og sørger for å få de plassert godt synlig på veggen til NMCU så snart jeg er kommet innom dørene i morgen \:D/

Hang opp plakaten her hjemme for å se og sånn ser den altså ut i A3 format...(ok,... bildekvaliteten kunne helst sikkert vært bedre...):

Bilde

Tror dette blir meget bra på NMCU veggen, ja! :janikk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flyttet denne tråden fra "Diverse" til MC generelt".
Er nettopp kommet hjem fra MC-Messa og tok en haug med bilder, men dessverre ble de fleste for dårlige... Får skylde på at jeg ennå er ukjent med det nyinnkjøpte kameraet... :roll :mk

Noen bilder blir lagt ut et eller annet sted etter hvert; her er et hvor 'yours truly' prøvesitter og finner seg vel til rette på en Moto Guzzi 1200 Sport. Usikker på om det var en 4V... Glemte helt å sjekke dette. Kjørestillingen er nemlig endret noe på årets modell med den nye åtteventilers motoren (dvs. 4V versjonen...).

Styret er dratt litt lenger opp og tilbake mot føreren på denne modellen slik kjørestillingen blir bedre for de fleste.
Jeg fant meg til rette uansett, men vil nok heller ikke protestere om styret ble hevet og skjøvet litt nærerme føreren...

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ellers fikk vi hengt opp to MCsidenplakater og lagt ut noen få flyers helt til venstre i lokalene på den veggen NMCU har til rådighet under Messa :thumleft

Hilste på Fidel og Trønderhælvettet i NMCU boden og cbrdama og Liz på Bikeport standen.
Syntes også at jeg så hansraymond i lokalene, men rakk ikke stikke bortom og spørre om det faktisk var han eller ikke...

Brukeravatar
jgrlars
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650

Legg inn av jgrlars »

Gleder meg til jeg skal på messa \:D/ Drar innom en tur på søndag... Er det noen som vet om jeg kan bruke inngangsbilletten på søndag hvis jeg tar en tur på lørdag også???

AJ: Sykkelen så litt ego ut... Har du plass til en kone bak på denne?? :scratch Eller er det en egosykkel du er ute etter i denne omgang??

Og jeg hadde satt pris på flere bilder selv om de er av dårlig kvalitet.... hint hint :-
Yamaha XVS 650 A DragStar Classic
Bilde
Lars's logg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jgrlars skrev:Gleder meg til jeg skal på messa \:D/ Drar innom en tur på søndag... Er det noen som vet om jeg kan bruke inngangsbilletten på søndag hvis jeg tar en tur på lørdag også???

AJ: Sykkelen så litt ego ut... Har du plass til en kone bak på denne?? :scratch Eller er det en egosykkel du er ute etter i denne omgang??

Og jeg hadde satt pris på flere bilder selv om de er av dårlig kvalitet.... hint hint :-
Skal på lagt ut flere bilder i løpet av morgendagen...

Vel, Moto Guzzi'en er nok ikke så ego som den ser ut. Den er ikke helt ulik Norge modellen og salen er nærmest identisk. Det spesielle med den utsilte Sport 1200 modellen var at den hadde påmontert dette dekselet på passasjersetet som gjør sykkelen til en egosykkel...
Fin sykkel, som jeg absolutt kunne tenke meg å bli bedre kjent med!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kameraet mitt sviktet på Messa slik at det ble en god del færre bilder enn hva jeg hadde tenkt. Men noen ble det da og de finner dere her

noboss

Legg inn av noboss »

Da var kjerringa snart klar, og turen til Lillestrøm er i gang. Gleder meg som en unge! Litt nedtur at det har snødd inatt da. Blir liksom ikke den rette mc stemninga av det. Hadde tenkt å hive sykkelen på henger for å teste dynobenken, men gidder ikke i dette været.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Synes ikke det var all verden,men det var da verdt 120 kroner.
Kjøpte ei "verktøyveske"--av alt i verden fra et MC-utstyrutsalg
i Brumunddal.
Så egentlig kunne jeg holdt meg hjemme! (Hehehehe!) :scratch
Forresten pratet jeg med Hotel Cæsar - stjerne Tom E. Brudeli..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Takk for praten, AJ! Trivelig å møtes.
Jeg synes det viktigste med messa er å prate med folk. De flyr jo inn fra hele Norge for å være med, så man treffer mange gode MC-kompiser under de dagene messa pågår. Og for meg er det faktisk viktigere enn å kikke på syklene, som man allerede kjenner fra messene i Milano og/eller Køln. Unntaket er selvfølgelig Guzziene, som jeg ikke klarer å la være å klå på. En fortreffelig valg du har gjort mht hvilken sykkel du lot deg avbilde på, AJ! Og jo, det er en 4-ventilers variant (dvs 8 tilsammen) du sitter på.

EDIT: Her en liten video fra messa.
http://www.mc-addict.com/apps/videos/vi ... -fair-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Fidel den 17 mar 2009, 00:26, redigert 1 gang totalt.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hey Fidel!
Trivelig å møtes, ja :thumleft
Treffes vel i løpet av sesongen også, håper jeg :)
Du har vel Ténére'en fortsatt, ikke sant?
Kunne tenke meg å kikke litt nærmere på den også, serru ;e

Fidel

Legg inn av Fidel »

Joda, Tenere'en står i garasjen. Du får ta en tur innom når 2-hjulssesongen er i gang og få deg en kopp kaffe i garasjen og prøvesitte Tenere'en hvis du har lyst. Det er jo en 660 singel, men jeg er stadig fornøyd med valget. Fin komplettering av Guzzi-lineup'en.
HP

Brukeravatar
SoloTwin
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Breva 750
Kontakt:

Legg inn av SoloTwin »

Haha!
Når du kommer har jeg gjemt bort Tenerén så du bare får lov å kikke på Guzziene.
Teneré duger ikke for slike mannfolk som deg vet du. ;)

Hyggelig å treffe på deg igjen. :D

Men jeg så ingen andre... Ikke Bimma engang... :(
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
Bilde Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Bilde - BLOGGEN - Bilde
X: 1998 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A - 1998 Suzuki GSXR 600R (banesykkel)

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Ja bare lat som jeg er luft du. :eh

Du var vel ikke en tur for å se på BMW på søndag heller du? Eller veteranene? :knegg
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SoloTwin skrev:Haha!
Når du kommer har jeg gjemt bort Tenerén så du bare får lov å kikke på Guzziene.
Teneré duger ikke for slike mannfolk som deg vet du. ;)
:knegg
:prf
Neida... skal nok få Fidel til å trille fram sykkel, jeg :thumleft
SoloTwin skrev: Hyggelig å treffe på deg igjen. :D

Men jeg så ingen andre... Ikke Bimma engang... :(
Hyggelig å treffe deg igjen også :buddies:
Mener å vite at Bimma skulle på Messa på lørdagen. Men kanskje det ikke ble noen Messetur på henne... :-k

Fidel

Legg inn av Fidel »

Joda, Bimma var der med gjengen sin fra Buddy MC. Hilste på henne, og hun så så blid ut atte :)
HP

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Joda, Bimma var der med gjengen sin fra Buddy MC. Hilste på henne, og hun så så blid ut atte :)
Det høres bra ut :thumleft
Hun fant seg helt sikkert godt til rette og kjenner jeg henne rett så dukker det vel opp noen bilder etter hvert også, tenker jeg... :janikk

Brukeravatar
SoloTwin
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Breva 750
Kontakt:

Legg inn av SoloTwin »

Noen som vet hvor mange som var der totalt?
Og noen som vet hvor det var best besøkt? Gatebilene eller mc messa?
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
Bilde Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Bilde - BLOGGEN - Bilde
X: 1998 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A - 1998 Suzuki GSXR 600R (banesykkel)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SoloTwin skrev:Noen som vet hvor mange som var der totalt?
Og noen som vet hvor det var best besøkt? Gatebilene eller mc messa?
Drøyt 27.000 betalende iflg. et par andre MC sider her i Norge... :roll
Jeg var der på fredag og søndag med gratisbillett hver gang. Hvor mange var like heldige, tro... :scratch
Sikkert ganske mange... :knegg
Dermed kan vi nok plusse på noen til på det totale antallet som var innenfor messedørene, tenker jeg... ;e

noboss

Legg inn av noboss »

Helmax!

v - maxen var verd hele turen. Litt nedtur at jeg måtte inn på gatebilmessa for å se en boss hoss. Som fyll på en amcar stand. Tror vi særinger har en jobb å gjøre for å bli godtatt i mc miljøet.

Ellers så var livet i Lillestrøm helt topp på lørdagskvelden. Fortsatt litt uklart hvordan vi forflyttet oss fra martin's til hotellbaren. Men, pytt pytt alt i alt -- kjempetur! Gleder meg sykt til sesong start.

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

AJ skrev:
Fidel skrev:Joda, Bimma var der med gjengen sin fra Buddy MC. Hilste på henne, og hun så så blid ut atte :)
Det høres bra ut :thumleft
Hun fant seg helt sikkert godt til rette og kjenner jeg henne rett så dukker det vel opp noen bilder etter hvert også, tenker jeg... :janikk
Fant meg godt til rette på messa ja, men det ble alt for lite tid til å skravle med kjentfolk. Bussen returnerte tidlig til Drammen.
Fikk hilst på Rogg, Trønderhølvettet og Fidel, men SoloTwin så jeg ikke noe til... :sorry
Delte buss med bl.a. Rogg, hyggelig endelig å få hilst på den karen. :janikk

Hadde lasta opp noen bilder her nå, men mistet plutselig alt jeg hadde skrevet ](*,) . Nå er jeg alt for trøtt til å begynne på nytt. Prøver på nytt i morgen.... :[-o<
Sist redigert av Bimma den 11 mar 2009, 11:27, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bimma skrev: Hadde lasta opp noen bilder her nå, men mistet plutselig alt jeg hadde skrevet ](*,) . Nå er jeg alt for trøtt til å begynne på nytt. Prøver på nytt i morgen.... :[-o<
Bra! :thumleft

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Gjør et nytt forsøk på å legge ut noen bilder fra messa fra lørdagen :-
Ble dårlig med bilder i år. Alt for mange ivrige mc-ister i veien over alt :punch i tillegg til at kameraet mitt ikke var så veldig glad i lysforholdene på messa. Det ble mange bilder av mange halve motorsykler for å si det sånn.... :knegg

Buddy MC ble tilbudt plasser på bussen til Smia MC, noe vi satte stor pris på. Buddy-gjengen var som vanlig godt hørbare :knegg og vi hadde en hyggelig busstur begge veier..! :thumleft

Bilde
Straks klare til take-off i Drammen. Rogg har lura seg med til høyre i bildet.. :)

Bilde
Første stopp var selvfølgelig BMW-standen. Og jeg måtte selvfølgelig prøvesitte.. :knegg
Gutta putta håndveska på plass på styret....og la meg ut på tilbud.... :8-[

Bilde
Jeg hadde stor sans for denne veskeløsningen..! :janikk

Bilde
Kawasaki 1400 GTR: nydelig tursykkel... :prf

Bilde
...... selv om ZZR'en er langt mer elegant

Bilde
:thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Kanskje denne er noe for deg Pollti...?? :-k

Bilde
Måtte jo ta en nærmere titt på BMW F800R... :prf

Bilde
BMW F800GS

Bilde
Måtte en liten tur innom KTM også. 990 SuperMotoR var slettes ikke så verst. ;)

Bilde
Folksomt

Bilde
Fidel var som vanlig engasjert og travelt opptatt..! \:D/

Bilde
Endelig fikk jeg rota meg til å bestille formstøpte ørepropper! :prf

Bilde
Man blir tørr i halsen av all tittinga... :-k Men Buddy-gjengen vet råd for det :knegg

Bilde
En godt fornøyd gjeng på vei tilbake til Drammen \:D/
Sist redigert av Bimma den 11 mar 2009, 16:50, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Svar