I går kjørte jeg Mjøsa Rundt for første gang. Jeg vet ikke hvor mange som har hørt om det, men Mjøsa Rundt er en tradisjonsrik MC-tur rundt hele Mjøsa, som går 1. Mai hvert år.
Jeg kjørte dette sammen med broren min og onkelen min. Tante var også med som passasjer.
Starten gikk, som hvert år fra Stortorget i Hamar klokken 11.00. Vi kjørte så igjennom Stange og så E6 til Minnesund, og stoppet der for en kaffepause. Dette er et vanlig stoppested, så det var ikke mangel på folk og mye flotte sykler. Derfra er det to ruter folk pleier å kjøre, igjennom Lynga eller Skreia. Vi kjørte Skreia da vi hørte av noen at det muligens lå snø på Lynga, så det ville vi ikke risikere å møte. Vi stoppet på skreia og møtte noen kjente.
Deretter kjørte vi til Gjøvik og stoppet på CC Gjøvik. Der, sånn som på Minnesund var det helt stappfullt med flotte sykler, og mye MC-folk!
Etter å ha stått der en god stund kjørte vi til Lillehammer der vi spiste middag. Deretter kjørte vi de såkalte Brøttumsbakkene til Moelven, og E6 til Hamar, hvor jeg bor!

Turen tok ca 23 mil, og vi var tilbake 18.30, så vi brukte 7 1/2 time med fire stopper og middagspause.
Her er noen bilder fra turen:

Dette er min brors sykkel til venste og min sykkel til høyre mens vi sto på Statoil Hamar og ventet på onkelen min. Han kjører en Triumph Sprint 1050!

Dette er Stortorget sett ovenifra, hvor vi sto før start.

Her er Stortorget sett nedenifra.

Dette er instrumentene mine når vi kom hjem. Her ser vi at kilometertelleren har økt betraktelig i løpet av dagen! Forsovet også i løpet av de to siste ukene, for når jeg tok den ut for to uker siden sto den på 19030, så det har blitt noen turer, ja!

Jeg fylte full tank før vi dro fra Hamar, så vi ser at det holdt akkurat på runda! Det holdt heldigvis så jeg fikk kjørt på bensinstasjonen senere på kvelden!
Dette var min første opplevelse med Mjøsa Rundt, og langturer generelt, og det ga virkelig mersmak!

Jeg gleder meg allerede til neste år!
Har noen av dere kjørt, eller hørt om Mjøsa Rundt før?
Still gjerne spørsmål! Jeg håper dette innlegget får Mjøsa Rundt til å friste for flere likesinnende MC-folk og at vi sees der til neste år!