Og ikke å forglemme - nytt punkterings-sett - jeg kjører jo tross alt med plugget bakdekk!

Opp til Sylling valgte jeg den svingete veien til Spikkestad og gamle Lierbakkene opp til Liertoppen før jeg tok ned og over til Vestsideveien.
I Sylling tok jeg en kort foto-stopp siden Tyrifjorden lå ganske blikkstille...

Valgte denne gangen gamleveien ned fra Skaret, som går forbi Utøya, så tok en kort stopp der også.
Fortsatt hilsener som legges igjen... av flere nasjonaliteter...

Over mot Utøya...

På bensinstasjonen på Vik tok jeg en tanking og kjøpte med meg egg&bacon sandwich pluss iskaffe.
Greit å ha med litt niste for lunch senere.
Tok også et hanskebytte her da jeg kjente at dette ikke var dagen for sommerhansker.
Kjørte så videre mot Jevnaker, men tok av midt på Steinsletta der det er skiltet mot Åsa.
Greit å ta med seg de småveiene som finnes, selv om det blir en liten omvei til dit den kommer opp rett etter Norderhov.
På Jevnaker passerte jeg parkeringen ved Hadeland Glassverk der det var samlet mange MC'er. De skulle akkurat til å dra avgårde når jeg passerte.
Oppover langs vestsiden av Randsfjorden var veien grei nok, bortsett fra en god del småhumper som gjorde gode støtdempere til en fordel.
Syntes igrunnen været var noe kjøligere enn forventet og så jo også at nordre del av Randsfjorden fortsatt har litt is...
Her ved Bjoneroa var det isfritt, kun litt issørpe i vannkanten. Fra et stykke nord for Bjoneroa går det forresten en fin grusvei (Lomsjøveien) over til Sperillen - bomvei - vet ikke om de tar noe for MC... Har bare vært passasjer i bil der for leeenge siden... http://goo.gl/maps/MZMJ3

Fra nord-enden av Randsfjorden tar man nordover mot Dokka og ikke første, men avkjøring nr2, den som det står Dokka N på og kjører den veien et lite stykke til det er skiltet Vest-Torpa. Randsfjorden er fin og variert den, men veien opp til Vest-Torpa og Vest-Torparunden rundt Ullsjøen synes jeg er morsommere. Både pga god variasjon i svinger og at man etterhvert kommer litt opp i høyden og får mer utsikt...

Når man kommer opp på toppen og tar til venstre så er det en kirke. Fant ut at med flagget, så passet dette bra som et 1.ste mai bilde.

Her oppe i høyden var det endel snø igjen i terrenget, men veien var helt tørr og fin. Selv grusen var feiet bort

Det kjentes også at det var litt kjøligere på temperaturen. Fikk ikke så mye hjelp av solen idag pga et slør av skyer...

Og ikke å forglemme, selve Ullsjøen - helt isdekket ennå...

Fra østre punkt på runden er det en vei som går videre østover mot Aust-Torpa og nordover mot Nord-Torp. I enden av Nord-Torpvegen er det bomvei - Bakkebygdeveien. Har kjørt den en gang - fin grusvei. Husker ikke om MC var gratis eller ei.

Mot øst...

Tenkte egentlig om jeg skulle utforsket en annen småvei opp til Vesttorparunden idag, men pga det kjølige været, så nøyde jeg meg med kjente veier idag.
Nedover langs Randsfjorden var det god trafikk av MC'er på vei nordover så fikk hilst på veldig mange idag :-)
En liten fotostopp ved Skute kirke

Så knurret magen og ville ha lunch - så da ble det stopp ved Joker på Bjoneroa.
Egg & Bacon sandwitch smakte bra... selv om innpakningen var i oppløsning pga termos og annet som hadde dunket mot den i alle svingene og sprettene som veien bød på.
[img]http://farm9.staticflickr.com/8555/8699 ... 5986_m.jpg[/img][img]http://farm9.staticflickr.com/8399/8698 ... 253d_m.jpg[/img]
Var forresten lite vann i Randsfjorden - flere brygger og moloer lå helt tørrlagt

Videre hjemover gikk det i ett... men tok da med meg Baneveien i Lier og gamle Lierbakkene.
Alltid gøy

Men nå håper jeg det snart blir varmere i været... noget kald på føttene og generelt litt kald ved hjemkomst

Frisk vind var det også på slutten.