Jarle skrev:Min Warrior hadde opprinnelig vanlige blinklyspærer så dermed måtte jeg lodde på 8 ohms motstand for å få ned blinkehastigheten.
Sikkert flere måter å gjøre det på, men jeg er ingen ekspert så jeg loddet bare på en motstand på hver av de opprinnelige ledningene, som jeg så koblet videre inn på kontakten til det nye baklyset. Senker bare blinkehastigheten til baklyset og fungerer like vell helt ok med vanlige pærer forran. Mitt baklys blinket fortsatt litt for fort med 8 ohms men gjorde ikke mer med det.ojda skrev:Jarle skrev:Min Warrior hadde opprinnelig vanlige blinklyspærer så dermed måtte jeg lodde på 8 ohms motstand for å få ned blinkehastigheten.
Lodder du da på en motstand for hvert blinklys, eller går man inn
tidligere i "kretsen"?
Vil det forresten kunne fungere med fex pærer forran og dioder bak?
Monterer man ledlys i alle blinklysene finnes det relèer for formålet. Hvis man for eks har led bak og konvensjonelle framme, så må det legges inn motstand på hver av de bak.Jarle skrev:Min Warrior hadde opprinnelig vanlige blinklyspærer så dermed måtte jeg lodde på 8 ohms motstand for å få ned blinkehastigheten.
DrGreve skrev:Monterer man ledlys i alle blinklysene finnes det relèer for formålet. Hvis man for eks har led bak og konvensjonelle framme, så må det legges inn motstand på hver av de bak.Jarle skrev:Min Warrior hadde opprinnelig vanlige blinklyspærer så dermed måtte jeg lodde på 8 ohms motstand for å få ned blinkehastigheten.
Takk for linken! Skal sende mail til dem og høre, siden det ikke stod nevnt GSX650F i katalogen, men jeg leste et eller annet om at jeg har samme baklykt som 1250 Bandit. Bestilte du selv derfra, eller gjorde verksted(e.l.) det for deg?lasse_hansen skrev:Jeg fikk montert en slik Led baklykt på min Z1000sx når den sto på vinterlagring i vinter. Og den ble bestilt ifra http://www.bikeit.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet ikke hvordan den er å montere selv, ettersom verkstedet gjorde det for meg i vinter. Men vil ikke tru at det er så vanskelig.. Mulig man må sette på en form for omformer eller noe, led lamper skal jo ha mindre strøm/ampere enn vanlige pærer vel?
På sykkelen min ble det seende slik ut Ble utrolig fornøyd med resultatet, og synes selve baklyset og slik kom mere til syne.. Blinklysa er også veldig synlige, synes ihvertfall jeg..
Jeg fikk verkstedet til å bestille for meg, og montere i tillegg vel og merke.. Så slapp jeg det styret selvmortenolb skrev:Takk for linken! Skal sende mail til dem og høre, siden det ikke stod nevnt GSX650F i katalogen, men jeg leste et eller annet om at jeg har samme baklykt som 1250 Bandit. Bestilte du selv derfra, eller gjorde verksted(e.l.) det for deg?lasse_hansen skrev:Jeg fikk montert en slik Led baklykt på min Z1000sx når den sto på vinterlagring i vinter. Og den ble bestilt ifra http://www.bikeit.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet ikke hvordan den er å montere selv, ettersom verkstedet gjorde det for meg i vinter. Men vil ikke tru at det er så vanskelig.. Mulig man må sette på en form for omformer eller noe, led lamper skal jo ha mindre strøm/ampere enn vanlige pærer vel?
På sykkelen min ble det seende slik ut Ble utrolig fornøyd med resultatet, og synes selve baklyset og slik kom mere til syne.. Blinklysa er også veldig synlige, synes ihvertfall jeg..
Edit: Ser vel egentlig ut som at man må ha et firma for å kunne bestille derfra?
Jeg tviler på at sidestøtten har noe med blinklysrelèet å gjøre. Den kan godt hente styrestrømmen fra samme ledning, men den skal normalt bryte strømmen til starteren når den er nede..mortenolb skrev:Har bestemt meg for å gå bort fra integrerte blinklys, siden jeg fant noen blinkere som så så bra ut at jeg heller vil ha de.
Nå er det jo reléer som er ment for LED, siden jeg skal ha LED på alle fire, men så kikka jeg i servicemanualen til sykkelen, og det ser ut til at blinklys og sidestøtte er på samme relé. Da kan jeg vel antageligvis ikke bytte ut reléet til et som er ment for LED-lys, eller?
Mulig jeg misforstår? Det jeg refererer til er dette, i servicemanualen:DrGreve skrev:Jeg tviler på at sidestøtten har noe med blinklysrelèet å gjøre. Den kan godt hente styrestrømmen fra samme ledning, men den skal normalt bryte strømmen til starteren når den er nede..mortenolb skrev:Har bestemt meg for å gå bort fra integrerte blinklys, siden jeg fant noen blinkere som så så bra ut at jeg heller vil ha de.
Nå er det jo reléer som er ment for LED, siden jeg skal ha LED på alle fire, men så kikka jeg i servicemanualen til sykkelen, og det ser ut til at blinklys og sidestøtte er på samme relé. Da kan jeg vel antageligvis ikke bytte ut reléet til et som er ment for LED-lys, eller?
Det samme med clutchhendelbryteren når sykkelen er i gir og når dødmannsknappen er aktivert.