Kjellrf skrev:simpson skrev:
Og det å tro at fullt utstyr på Biltema til 2-3 tusen kroner er like bra som utstyr til 20 tusen kroner er ganske naivt.
Men jeg tror at utstyr til 2-3 tusen på Biltema, er like bra som utstyr til 2-3 tusen fra andre leverandører...

Nå skulle jo dette være en usaklig tråd, men jeg drister meg til å gå "off topic" og skrive noe i alvor.
Mange av produktene som føres av BT selges også under andre navn. Om man ser på Amazon.com vil man kjenne igjen mange av dem, og til tilsvarende priser.
Jeg har tidligere hevdet at BT selger mye dritt, og det står jeg ved. Samtidig handler jeg der fortsatt fra tid til annen.
Selv om mange av produktene er av sekunda kvalitet, funker de jo ofte, på et vis, så det blir jo en vurdering i hvert enkelt tilfelle.
Eksempel:
- BT selger en suger for bremselufting. Den drives av kompressor. Sugeren suger den, i dobbel forstand
Den har en grei oppsamler og suger ok. Men når man stenger luftventil lekker den luft og står og suser til man kobler fra luftslangen. Mao den suger bremsevæsken, men irriterende å jobbe med. På den andre siden benyttes den under 1 time i året, og gjør jobben. Alternativet er en god kvalitets sak til minst doble prisen. Jeg kan leve med BTs bremsevæske suger...
Har også kjøpt inn utstyr som brukes ved fylling/testing av kjølevæske. Langt ifra proffkvalitet, men det gjør jobben, om enn på en tuklete og irriterende måte. Og man kan tillate seg å kjøpe og eige utstyr som ellers er resvert proffene.
Så jeg kommer til å fortsette å handle på BT, vel vitende om at utstyret sjelden holder helt til mål. Men styrer unna produkt hvor man er avhegig av kvalitet.
Således er tørkeruller og plate til å legge under sidestøtta helt ok, mens motordeler og service deler aldri vil bli kjøpt på BT av undertegnede.