
JRO blogg: 2015
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Nå må du da vel snart ha "hilst på" turtallsperra på Multi'n. For du kan vel ikke ha igjen noe innkjøring nå? 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Nei Desmo, har rundet 750 km. har 250 igjen til første service. Deretter er det 1500 km. med grense på 7 000 rpm. Men begynner å kjenne på at jeg ønsker å dra den litt opp på turtallet etterhvert. Har vært for kaldt til de lange turene. Bruker ikke sykkelen til noe jobbkjøring så det blir kun til rekreasjon og da tar det litt tid. Men skal sette fart fra neste uke, blir en del fridager da så da skal det bli noen kilometer på sykkelen.Desmo skrev:Nå må du da vel snart ha "hilst på" turtallsperra på Multi'n. For du kan vel ikke ha igjen noe innkjøring nå?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.
Og jeg som trodde du nesten bodde på nysykkern. Jaja, så feil kan man ta. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Da ble det 30 mil idag og innkjøringa er nådd 1000 km kjørt siden jeg hentet Ducatien. Service er bestilt så til fredagen er det ned til Løvaas igjen.

Her er et par bilder fra dagens tur, ble bilde av sykkelen og lite natur.



Her er et par bilder fra dagens tur, ble bilde av sykkelen og lite natur.


13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Det vil si at du snart får føle turtallsperre?



- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Det er riktig, ikke lenge nå før vi skal kjenne at sperra slår inn på 11 000 rpm.JK95 skrev:Det vil si at du snart får føle turtallsperre?![]()
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
DUCATILOGO PÅ ZUMOkz1300 skrev:Da ble det 30 mil idag og innkjøringa er nådd 1000 km kjørt siden jeg hentet Ducatien. Service er bestilt så til fredagen er det ned til Løvaas igjen.
Her er et par bilder fra dagens tur, ble bilde av sykkelen og lite natur.

Har 350 selv og er sånn passe fornøyd etter en tur ned til nederland i år.
Hadde tomtom før og synes den var vel aå bra på alt.
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Ja, har vært Tomtom mann jeg også, kjøpte min første Tomtom i 2004 og når jeg bodde i USA kjørte jeg masse etter Tomtom'en. Og var svært fornøyd, men når Ducatien har sin egen Garmin ble det til at jeg valgte den til sykkelen. Fikk den med på kjøpet. Har ikke så mye erfaring med Garmin'en ennå, har kjørt stort sett på kjente veier rundt på Østlandet hittil.simpson skrev: DUCATILOGO PÅ ZUMO![]()
Har 350 selv og er sånn passe fornøyd etter en tur ned til nederland i år.
Hadde tomtom før og synes den var vel aå bra på alt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da
Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset

Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset

- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Hei Andreas, så du ser på de små detaljene. Bra at de gjør små justeringer som blir til det bedre. Forresten kjørte en del i tunell idag og merket at flere blunket med lyset mot meg, virker som lyset kan være litt høyt stilt. Vet du om det er lettere å stille lyset på 13 modellen, leste i bloggen din at du sleit litt med å få stilt lysene riktig.Andreas skrev:Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da![]()
Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Det er fryktelig hvite (bra) lys på den sykkelen din, noe jeg tror kan få
overaktive bilister til å vippe på lyshornbryteren
Jeg kjørte endel forran deg når du hentet sykkelen,
men kan ikke huske det blendet noe serlig i speilene mine

overaktive bilister til å vippe på lyshornbryteren

Jeg kjørte endel forran deg når du hentet sykkelen,
men kan ikke huske det blendet noe serlig i speilene mine


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
I motsetning til ojda så la jeg merke til lysene dine da vi hentet sykkelen. Jeg kommenterte det enda, så det kan nok være at du har litt høyt justerte lys.kz1300 skrev:Hei Andreas, så du ser på de små detaljene. Bra at de gjør små justeringer som blir til det bedre. Forresten kjørte en del i tunell idag og merket at flere blunket med lyset mot meg, virker som lyset kan være litt høyt stilt. Vet du om det er lettere å stille lyset på 13 modellen, leste i bloggen din at du sleit litt med å få stilt lysene riktig.Andreas skrev:Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da![]()
Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Når jeg først fant ut hvilken vei justeringsskruene måtte skrues, så ble lysene bra. På min så er det motsatt iforhold til hva som står i manualenkz1300 skrev:Hei Andreas, så du ser på de små detaljene. Bra at de gjør små justeringer som blir til det bedre. Forresten kjørte en del i tunell idag og merket at flere blunket med lyset mot meg, virker som lyset kan være litt høyt stilt. Vet du om det er lettere å stille lyset på 13 modellen, leste i bloggen din at du sleit litt med å få stilt lysene riktig.Andreas skrev:Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da![]()
Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset


Har lest på div utenlandske forumer der hvor folk med 13` LED Multi, også opplever at mange imot blinker til de. Sikkert en kombinasjon av at det er skarpe lys og at de er litt for høyt justert som gjør at folk reagerer..

Det er tilsvarende justeringsskruer på disse også har jeg sett, det er beskrevet på side 240 i brukerhåndboken


- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Får føye meg inn i rekken med gratulasjoner på ny sykkel, gratulerer, gratulerer.
meget lekker sak, det må jeg si.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.
Takker så mye for gratulasjonen, idag har det vært litt vask og polering innimellom regnbygene.
Nå er begge syklene rengjorte og klare for nye eventyr.

Og Andreas, skal ta det med lysene opp med Løvaas imorgen når jeg skal ned på service.
Nå er begge syklene rengjorte og klare for nye eventyr.

Og Andreas, skal ta det med lysene opp med Løvaas imorgen når jeg skal ned på service.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100