Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Har lest flere testrapporter hvor det nevnes av Stelvio har en svak momentkurve i turtallsområdet ca. 3000 til 4500 rpm. Noe jeg lurer fælt på...
Fordi min Stelvio sprinter sprekt i nettopp i dette området! Ligger i sånn ca. 80-90 når nåla viser ca. 3000 i sjette gir og gir litt gass og er kjapt forbi bilen (MC'en... ) foran.
Dvs. i turtallsområdet 3000 til 4500 omtrent...
Merker absolutt ingenting til effekttap eller sein reaksjon. Stelvio'en responderer bare rett og slett kjapt og elegant uten å nøle.
Har de som tester denne sett seg blind på målingene uten å ta hensyn til hva de faktisk opplever når de er ute å kjører?
Jeg bare spør...
Fordi min Stelvio sprinter sprekt i nettopp i dette området! Ligger i sånn ca. 80-90 når nåla viser ca. 3000 i sjette gir og gir litt gass og er kjapt forbi bilen (MC'en... ) foran.
Dvs. i turtallsområdet 3000 til 4500 omtrent...
Merker absolutt ingenting til effekttap eller sein reaksjon. Stelvio'en responderer bare rett og slett kjapt og elegant uten å nøle.
Har de som tester denne sett seg blind på målingene uten å ta hensyn til hva de faktisk opplever når de er ute å kjører?
Jeg bare spør...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Dette var riktig for den gamle Stelvio-utgaven. Det ble rettet på nystelvioene (2011 ->). For dem som har gammel-Stelvioen, kan man få kjøpt en ny kam for å få bukt med problemet.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Kjenner til dette, men er overrasket likevel siden momentkurver fra tester og omtaler av denne kurven av enkelte testere tyder på at den negative effekten fortsatt er der. Noe jeg altså ikke merker noe til i det hele tatt.Fidel skrev:Dette var riktig for den gamle Stelvio-utgaven. Det ble rettet på nystelvioene (2011 ->). For dem som har gammel-Stelvioen, kan man få kjøpt en ny kam for å få bukt med problemet.
Hvilket må betyr at dippen (momentfallet) som visuelt vises fra testene, ikke på langt nær har samme negative effekt som målingsutskriftene gir inntrykk av.
Min opplevelse så langt av momentkurven på Stelvio er at den er svært god og jevn over et bredt turtallsregister. Kanskje ikke helt ulikt Tiger Explorer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Noen som har ett tips hvor jeg finner power kabelen til TomTom GPS på min Stelvio??
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
http://stelviontx.blogspot.no/2013/04/g ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;L-NA skrev:Noen som har ett tips hvor jeg finner power kabelen til TomTom GPS på min Stelvio??
Google er vår venn
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Kabelen som ligger strippet fast på høyre side som adreas sin link viser. tror det det samme på pre 2011 modeller.L-NA skrev:Noen som har ett tips hvor jeg finner power kabelen til TomTom GPS på min Stelvio??
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
OMAAS skrev:Kabelen som ligger strippet fast på høyre side som adreas sin link viser. tror det det samme på pre 2011 modeller.L-NA skrev:Noen som har ett tips hvor jeg finner power kabelen til TomTom GPS på min Stelvio??
Høyre eller venstre Det ække lett det der
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
ooops...Viss du står forran sykkelen er det høyre side.....ojda skrev:OMAAS skrev:Kabelen som ligger strippet fast på høyre side som adreas sin link viser. tror det det samme på pre 2011 modeller.L-NA skrev:Noen som har ett tips hvor jeg finner power kabelen til TomTom GPS på min Stelvio??
Høyre eller venstre Det ække lett det der
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Hehe Vi får si babord da, så ordner det seg nok
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Den er safe. Høyre/venstre kan "tolkes" i motsetning til babordojda skrev:Hehe Vi får si babord da, så ordner det seg nok
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
ooops...Viss du står forran sykkelen er det høyre side..... [/quoteOMAAS skrev:ojda skrev:OMAAS skrev:Kabelen som ligger strippet fast på høyre side som adreas sin link viser. tror det det samme på pre 2011 modeller.L-NA skrev:Noen som har ett tips hvor jeg finner power kabelen til TomTom GPS på min Stelvio??
Høyre eller venstre Det ække lett det der
Takker for hjelpen, og her viser det jo tydelig hvor den skulle ha vert. Finner den ikke på min sykkel, men jeg begynner å bli i tvil om den i hele tatt er på denne modellen. Dette er en 2008 mod. Stelvio 1200 4V. Mulig denne kun er på NTX Modellen? Kobling for Varmehåndtak og ekstra lys ligger der, men ingen ting å finne for GPS. Men, men :-) Jeg får "stjele" fra en annen bruker, og legge opp ny kabel til GPS'n.
- guzzi Trøndelag
- Innlegg: 41
- Registrert: 19 jul 2012, 23:48
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio NTX 2015 mod.
- Sted: Røra, Inderøy kommune
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Hei! Kablen til GPS'en på min Stelvio MY2011 henger på venstre side bak dekselet, strappet fast. det er den grønne som du ser på bilde her. Dekslet er lett å få ned bare noen få bolter og ledningen til blinklyset.
Pluggen har to ledninger (blå og grønn) de ses under gummi muffa. Jeg klippet av pluggen og koplet en Garmin Zumo 660 til ledningene, det fungerer kjempe bra :-)
Pluggen har to ledninger (blå og grønn) de ses under gummi muffa. Jeg klippet av pluggen og koplet en Garmin Zumo 660 til ledningene, det fungerer kjempe bra :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2015 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Jeg fant, jeg fant :-) :-)guzzi Trøndelag skrev:Hei! Kablen til GPS'en på min Stelvio MY2011 henger på venstre side bak dekselet, strappet fast. det er den grønne som du ser på bilde her. Dekslet er lett å få ned bare noen få bolter og ledningen til blinklyset.
Pluggen har to ledninger (blå og grønn) de ses under gummi muffa. Jeg klippet av pluggen og koplet en Garmin Zumo 660 til ledningene, det fungerer kjempe bra :-)
Måtte til slutt skru av hele side dekselet for å komme til, men kabelen var der Dere har forklart. Så nå i er bare å montere alt på plass igjen, noe som forsåvidt er helt greit med det været som vi har her i dag.
Takk for hjelpen :-)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38038
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Nyvasket hvit italiener klar for syttende mai...:
Kan fort hende at dagen feires i Øst-Europa...
Ingen barn eller barnebarn i korps, barnetog, russetog osv. osv. gjør at man kan være individualist så mye man lyster. Og en Sverige-tur lokker - om været er brukbart... :-)
Kan fort hende at dagen feires i Øst-Europa...
Ingen barn eller barnebarn i korps, barnetog, russetog osv. osv. gjør at man kan være individualist så mye man lyster. Og en Sverige-tur lokker - om været er brukbart... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Orange Italiener som er klar for 17. mai tur:
Blir nok en tur til Røros via Tydalen. Det er jo meldt temperaturer over 20 grader :-)
Blir nok en tur til Røros via Tydalen. Det er jo meldt temperaturer over 20 grader :-)
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991