Kjøpte en '04 Drag Star 1100 Classic litt før jul, den så sånn ut når jeg hentet den.
Ble fort seende ut som dette når jeg fikk den hjem i garasjen, originale sykler er ikke noe for meg.

Bestemte meg for at temaet på sykkelen skulle bli et WWII warbird-tema og valgte P-47 Thunderbolt som er et av mine absolutte favorittfly fra WWII.
Da var det bare å sette igang med lakkering. All lakkering er gjort med sprayboks og en Harder-Steinbeck airbrush. Til airbrush brukte jeg maling fra Auto Color.
Startet med forskjermen og la på noe strøk med en aluminiumsfarge. Maskerte noen linjer med 3M fine line tape og sprayet kanten av tapen med en halvtransparent svart for å simulere panellinjer på fly.
Neste steg var å lakkere nagler og jeg endte opp med dette.

Så var det tanken sin tur. Samme fremgangsmåte men her med tre farger. Den røde simulerer cowling på flyet, og den olivengrønne simulerer anti-glare panel som går fra cowling og bakover til vinduet på flyet. Panellinjer og nagler ble også lakkert med airbrush, 132 nagler tilsammen på tanken.

Så var det dags for litt nose art, Miss Behavin' ble skapt.

La også på autentisk tekst på tanken med airbrush.

Et par stensiler lakkert på forskjermen også.

På bakskjermen sveiset jeg igjen alle hull etter det originale baklyset og blinklysene. Gjorde klar for montering av et '38 Lincoln Zephyr baklys istedet. Den lampen er jo skapt for bakskjermen på 1100 Classic.
Lakkerte også tailband på skjermen i gult og svart, og selvfølgelig også panellinjer og nagler.

Insignia og skvadronbokstaver ble også lakkert med airbrush. Besemte meg for å "signere" bygget med mine initialer. Det kule her er at skvadronkoden PE*K er en autentisk kode fra WWII for 352nd Fighter Group. Airbrushet også tail number under den gule stripen som de gjorde på P-47 flyene.

Noen flere stensiler ble lakkert...

Lakkerte også en "luke" på batteridekslet og noen skruer, pluss autentisk tekst.

Alle bolter på motor fikk tomhylser fra 38 Special og jeg laget også pegs for girskifter av 12.7 mm tomhylser.

Laget "rudder pedals" av aluminium diamond plate og monterte de på floorboards etter å ha fjernet den originale gummien.

Laget et bryterpanel for det elektriske i kveld. Kappet til en bit plåt, lakkerte den rød, malte litt tekst med airbrush og gjorde panelet litt "slitt", og poppet det fast til sidedekslet. Brytere fra venstre mot høyre, air ride, lys, horn, kill switch og startknapp. Lakkerte også noen skruer for å bryte opp det sølvfargede sidedekslet litt.

Sånn står den i garasjen pr. idag så nå er dere up to date på prosjektet. Håper å ha den på veien om en uke eller to.
På dette bildet står air ride i bunnen, jeg har også laget nye dog bones for å få den helt ned.

Per-Erik