Fikk lappen for snart 3 år siden og kjøpte meg en starte-hjelm til ca 1500kr.
Fikk meg Schuberth S2 i går og OMFG det var forskjell.
Trodde ikke hjelmen passet og var for liten men forhandleren sa ta skikkelig til og tre den ned på hodet så 'smakk' så satt den som støpt.
Anbefales på det sterkeste.
Schuberth S2
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Schuberth S2
Ja, hjelmer er "passform" produkter. MEN noe som er verd å merke seg er jo at vi har forskjellige hode former og det som passer som støpt for noen, passer ikke i det hele tatt for andre. Jeg har prøvd Schubert og ville veldig gjerne ha dem til å passe, men den var rett og slett ubehagelig på hodet mitt, i forhold til BMWs System hjelm.tommen30 skrev:Fikk lappen for snart 3 år siden og kjøpte meg en starte-hjelm til ca 1500kr.
Fikk meg Schuberth S2 i går og OMFG det var forskjell.
Trodde ikke hjelmen passet og var for liten men forhandleren sa ta skikkelig til og tre den ned på hodet så 'smakk' så satt den som støpt.
Anbefales på det sterkeste.
Men du skal ha riktig god fornøyelse med en fantastisk god hjelm.. ser at fler og fler tar steget over på premium hjelmer.

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Schuberth S2
Det som er forskjellen på dyr og billig hjelm tror jeg ikke går på sikkerheten men rett og slett på komfort, støydemping, pinlock, innebygget solvisir og andre kjekke finesser.
Jeg har en schuberth C3 og er kjempefornøyd
Jeg har en schuberth C3 og er kjempefornøyd
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Bosted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Schuberth S2
Carpa skrev:Det som er forskjellen på dyr og billig hjelm tror jeg ikke går på sikkerheten men rett og slett på komfort, støydemping, pinlock, innebygget solvisir og andre kjekke finesser.
Jeg har en schuberth C3 og er kjempefornøyd
Har også en Schuberth C3, men vurderer en Carbon hjelm neste gang jeg skal ha en ny.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/