The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Du kan få SV'en, da er du vel på en 50 til? \:D/

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Du kan få SV'en, da er du vel på en 50 til? \:D/
Alt som heter "SV" klinger dårlig i mine ører for tiden :-)å

Kos deg med en evt nysykkel du :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av LordShaft »

TheHaughom skrev:
LordShaft skrev:Denne så ut som et ålreit leiketøy :lol

Hvilken årsmodell er det? Kjenner ikke igjen fronten

Sendt med Note2
2013 :thumleft
Pen sykkel, håper på å få tatt en tur med den selv når Suzuki Roadshow kommer til Stavanger.
Fikk en gløtt på denne i dag. Suste tilfeldigvis suzuki sjappa her, og så det var Roadshow på gang. Det var såpass lang kø, at jeg ikke gadd å stille meg i kø for prøvekjøring. Selv om at dette kunne vært artig å prøvd. Likte veldig godt den fronten der.

Slik jeg forstod det på han som stod der å preiket, var dette en jubileumsmodell. At det var laget i begrenset opplag? :-k
Uansett. Fet sykkel. Interessant å se at de har startet sammarbeid med bodin eksosanlegg. Alle suzukiene hadde Bodin potter. :scratch

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Høres veldig godt de bodin pottene! Dyp og hissig brumming. Herlig rampeoppsett på demosyklene. Samma i fjor på alle syklene jeg prøvde. Bking, busa, gsx1000r. Den demoturen som gjorde at jeg har busa nå :-)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av Busa Trond »

Hei hei hei.... Har du kjørt Bking :scratch Den har jeg ikke prøvd :fool:
Hvordan opplevde du den tro :yeyeye

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Busa Trond skrev:Hei hei hei.... Har du kjørt Bking :scratch Den har jeg ikke prøvd :fool:
Hvordan opplevde du den tro :yeyeye
Veldig positivt overrasket over Bkingen! Lettkjørt bromle som virker mye mindre enn den er når du er igang. Smidig og grei i trafikken og en herlig herlig motor (naturligvis). Litt busa-tendensen egentlig, bare mye mer rett opp sittestilling (må holde deg betraktelig mer fast når 'nåla' runder 200 for å si det slik) :knegg

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:Du kan få SV'en, da er du vel på en 50 til? \:D/
Alt som heter "SV" klinger dårlig i mine ører for tiden :-)å

Kos deg med en evt nysykkel du :thumleft
Koser meg med hver en hest :knegg

Men - apropos SV klinger dårlig - Hvordan takler øynene dine det da? Ruller vel noen SV-regga kjøretøy i dine trakter? Og hva med Lamborghini LP670-4 SV. Det må da klinge bra? Suzuki Super Veloce, vet du! Klinger bra det! :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av LordShaft »

TBI81 skrev:Høres veldig godt de bodin pottene! Dyp og hissig brumming. Herlig rampeoppsett på demosyklene. Samma i fjor på alle syklene jeg prøvde. Bking, busa, gsx1000r. Den demoturen som gjorde at jeg har busa nå :-)
Jeg har aldri hatt gleden av å kjøre busa selv. Liten tvil om at dette er en hissig touringmaskin.

Bodin pottene var oppsiktsvekkende de, men det er samme greien der som på akrapovic levert fra bmw. Det er en liten katalysator på grenrøret rett etter potten. Som gjør at en del av lydbildet forsvinner. Forbanna uting det der :[-(

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Bare å svinge forbi en dag så kan vi byttelåne ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Spiser stadig flere mil på vestlandet! Fikk i går en fin tur rundtomkring Skjoldastraumen. Madammen fikk endelig førsteturen i år - og den ble på over ti mil. Hadde egentlig tenkt oss inn til Sauda, men ble møtt av regn på veien så vi valgte å snu. Slapp heldigvis unna med bare ei lita mil i striregnet før vi var hjemme :thumleft
2013-05-08 15.23.16 (600x468).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av fikse »

Ja, nå er det vååår! 10 grader og alt og det. Deilig! Madammen har beklaget seg over at moppen vår har piggdekkene på ennå (hun som bruker den nå for tiden). Kanskje på tide å bytte over til noe litt mer stabilt enn knastedekkene :knegg

En politiker-kollega (Høgre) kjøpte seg ny Auda, med SV-skilter. Kan tro han fikk kommentarer :knegg
Litt sånn seriøst: Latterlig mange som henger seg opp i de to bokstavene på bilene. Greit nok at SS ikke var spesielt pop (og ble fjernet etter kort stund), men å henge seg opp i SV det blir litt vel fisefint :-k Nu for tiden skal jo alle ha BS-skilter på bilene. BullShit sier no eg :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Jaggu på tide å få ut dubsa nå Fikse! Og hvorfor i alle dager er det kun madammen som bruker moppisen? Håper ingen har vært å "Fikset" deg!

Vi har forøvrig sånn SD-kort foran på vår Auda og er igrunn fornøyd med det :knegg
2013-05-07 21.14.19 (600x317).jpg
Her hevet til max for anledningen. Byttet til sommerlugger forleden :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av fikse »

Skal skjerpe meg. Går ut i garasjen NÅ! :thumleft
Jeg er i pappapermisjon p.t., og fritid (tid for seg selv) er jo for det meste et fremmedord her i huset, så baiken brukes nesten bare til jobb og butikk og slikt. Men så er det vår nå da... Hardanger rundt f.eks, det er en tur som frister :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Godt godt! Helt klart morsommere med sommerdekk en slik tur kan jeg tenke meg :thumleft
Og igjen: Hyl ut om du er i traktene ;-)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Godt godt! Helt klart morsommere med sommerdekk en slik tur kan jeg tenke meg :thumleft
Og igjen: Hyl ut om du er i traktene ;-)
Hehe. Alle turer er gøyere med sommerdekk, så lengde vi snakker asfalt :D Piggdekkene er litt sånn vri-pung-sleng-vingle-vreng og sporstabil i form av at "ser-de-et-spor-i-veien-så-følger-de-det", og understyring så det rekker :knegg
Sommerdekkene (ContiTrailAttack framme og Pirelli Scooter bak) passer overraskende fint på NX-en, selv om de selvsagt aldri kommer opp i samme liga som skikkelig tyggis i 17" :P :p Mer enn nok til typen sykkel.
Har hatt noen runder på Rebel-treffet på Sveio. Har hatt noen saftige bløyter der (ikke helt samme blauten som de har i Vågå). Igrunnen et artig treff, som jeg savner litt :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar