Motorcycle-usa måler den til 35,17mpg, som ved kjapp hoderegning blir 0,67 på mila. (Høhø, hoderegning)LordShaft skrev:2 siste fyllingene nå, har jeg kjørt 180 km og 183 km når lyset har begynt å lyse. Ikke veldig mye langkjøring.
jeg har fylt 13.3 begge gangene. Er en sånn "irriterende sikkerhetssak i tankhullet, så vet ikke om jeg får fylt tanken helt opp. uansett så er det snakk om dl i forskjell![]()
0.73 er til å leve med, selv for en sunnmøring
Tar sjansen på og linke deg til S1000RR forumet også, hvor de har en egen tråd om bensinforbruket til sykkelen. Ser ut som mange får den til å gå billigere og faktisk.bshagen skrev:Motorcycle-usa måler den til 35,17mpg, som ved kjapp hoderegning blir 0,67 på mila. (Høhø, hoderegning)LordShaft skrev:2 siste fyllingene nå, har jeg kjørt 180 km og 183 km når lyset har begynt å lyse. Ikke veldig mye langkjøring.
jeg har fylt 13.3 begge gangene. Er en sånn "irriterende sikkerhetssak i tankhullet, så vet ikke om jeg får fylt tanken helt opp. uansett så er det snakk om dl i forskjell![]()
0.73 er til å leve med, selv for en sunnmøring
Det er jo ikke så verst det vel, av planetens kanskje aller raskeste serieproduserte sykkel? :-)
Sammenlignet med min, så bruker den 0,55 på mila, og den har bare såvidt mer enn halvparten av kreftene dine.
I testen så får den også skryt for dette:
http://www.motorcycle-usa.com/64/13356/ ... rison.aspx
Dominatorn min får jeg nok under halvlitern ved pen kjøring,men ligger nok gjennomsnittlig på ca 0,6 pr.mil. MEN da snakker vi om en sykkel med nesten halve kubikken og nesten kvarte antall gamp ! (sammenlignet med "stor-ninjan" min)biker7 skrev:Zx12,ern jeg har kjøpt vil ha litt suppe. Er nok vanskelig å få den under 0,7l pr. mil. Mer ved inpirert kjøring. Men jaggu er bensinpenga verdt det.
Over litern på mila ja, hehe. Kanskje forståelig med det snittet daVoodoodoo skrev:Haya'n er jævli tørst av seg. kjørte 21 mil på tanken og måtte klemme inn clutchen de siste 500m til bensinstasjonen. jaggu godt jeg hadde godt over 250 når det begynte å fuske![]()
forøvrig hadde jeg snitt på 179 km/h på de 21 mila. Ikke akkurat økonomisk kjøring men når en først har hypertourer så må den brukes som en hypertourer. tilogmed den jævla K13s'n til kompisen måtte slippe litt innimellom
Jeg kan love deg at nedover her til Tyrkia, er det ofte mer en 100 km mellom stasjonene.jhn skrev:Ganske mange som er opptatt av rekkevidden ... hva kommer det av?
Er det mye pes å fylle? Blir det for mye stopping? Er det mangel på bensinstasjoner?
Den lengste avstanden jeg har registrert mellom to bensinstasjoner er 100 km.
Men jeg ser jo fordelen med stor rekkevidde i Sibir f.eks.
Hadde for mange år siden en 70cc scooter med rundt 12hk, den brukte rundt halvlitern i byen (ble naturlig nok aldri brukt på langtur). SVen på 650cc med en 70-80hk bruker rundt halvlitern på langkjøring. Og busaen .. på 1300cc med en par hundre bruker også rundt halvlitern - om jeg kjører snilt på langkjøringJK95 skrev:Synes det er på grensa til morsomt, en 1000cc 200hk plastikkracer drikker oppunder 0,7 mens min 125cc 14,2hk drikker nær 0,4Noen som sa effektiv bruk av bensin?
Om du lover, så tror jeg på degJohnnyTh skrev:Jeg kan love deg at nedover her til Tyrkia, er det ofte mer en 100 km mellom stasjonene.jhn skrev:Ganske mange som er opptatt av rekkevidden ... hva kommer det av?
Er det mye pes å fylle? Blir det for mye stopping? Er det mangel på bensinstasjoner?
Men jeg ser jo fordelen med stor rekkevidde i Sibir f.eks.
Nå har jeg kjørt i Europa i en uke. Jeg er imponert over at du da kan si at det neppe er lange strekk her mellom stasjonene, siden du bare har kjørt i Skandinaviajhn skrev:Om du lover, så tror jeg på degJohnnyTh skrev:Jeg kan love deg at nedover her til Tyrkia, er det ofte mer en 100 km mellom stasjonene.jhn skrev:Ganske mange som er opptatt av rekkevidden ... hva kommer det av?
Men jeg ser jo fordelen med stor rekkevidde i Sibir f.eks.... jeg har bare kjørt i skandinavia .. her er det i allefall ikke noe problem, og neppe i resten av europa heller ... meen, man kan sikkert finne lange strekker og omveier mellom stasjonene, hvis man virkelig vil
Du ble imponert ja ... jeg bare kastet et kjapt blikk på kartet, og fant ut at europa er ganske tett befolket, og har ut fra det konkludert med at det neppe er noen mangel på bensinstasjoner ... bortsett fra enkelte områder ut i periferien som kan være litt mere glissent.JohnnyTh skrev:Nå har jeg kjørt i Europa i en uke. Jeg er imponert over at du da kan si at det neppe er lange strekk her mellom stasjonene, siden du bare har kjørt i Skandinaviajhn skrev:Om du lover, så tror jeg på degJohnnyTh skrev:Jeg kan love deg at nedover her til Tyrkia, er det ofte mer en 100 km mellom stasjonene.jhn skrev:Ganske mange som er opptatt av rekkevidden ... hva kommer det av?
Men jeg ser jo fordelen med stor rekkevidde i Sibir f.eks.... jeg har bare kjørt i skandinavia .. her er det i allefall ikke noe problem, og neppe i resten av europa heller ... meen, man kan sikkert finne lange strekker og omveier mellom stasjonene, hvis man virkelig vil
![]()
Jeg sier ikke det er 50 mil mellom stasjonene, men at de finnes strekkninger med mer enn 10 mil det er jeg ganske sikker på. Fra Sighisoara til Sibiu kjørte jeg forbi en stasjon og tenkte jeg har 15mil igjen på tanken. Det holder en stund til. Men da var det jammen meg plutselig 12 mil til neste stasjon. Helt klart da var dette ikke hovedveien, men en rute som gpsen valgte utenom hovedveien. Det så bra ut på kartet men ble unødvndig langt.