Fikk netopp mikrofonen jeg hadde bestilt fra Dealextreme for Drift Ghost kameraet mitt.
https://dx.com/p/mini-clip-on-microphone-7080" onclick="window.open(this.href);return false;
2 dollar, gratis frakt! er jo omtrent gratis. Kvaliteten var veldig bra også : )
Og for "montéring" i hjelmen, fant jeg en geniaaal løsning i Schuberth C3 Pro hjelmen min.
I sideputene for kinnene er det glidelåser i bunn, hvor stroppene går igjennom. I disse rommene er det mye plass, og det fører også lenger "ned" i putene ved skinnene. Her fikk jeg plass til den ganske lange kabelen (nesten 1.5 Meter) uten at the ble messy idetheletatt. Inne i venstre "pute" stappet jeg store deler av kabelen, og på høyresiden plasserte jeg mikrofonen dypt inn i puten (lurte litt på om det kom til å fange opp særlig med lyd derfra, med tanke på at puten er inntil skinnet, og at puten er såppas tykk, men joda det fungerte strålende : ))
Kabelen fra kameraet går under hals "kragen" i hjelmen, ca 10 cm, som da kobles på mikrofonen.
Nå gjenstår egentlig bare å "fartsteste" dette.. Jeg har uansett trua på at det blir bra uten noe vindstøy, med tanke på hvor "stille" C3 Pro hjelmene er også.
Inne i denne puten ligger mikrofonen.