Busa Trond skrev:Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør
]
Synes spesielt hoppet på tælahiven var interessant.... skikkelig sprett, lurer på om de er rett i nærheten av der jeg bor når jeg ser antallet av tælahiv.....
Busa Trond skrev:Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør
Skjønner ikke hva dem sier men jeg vet hva dem mener . ]
Busa Trond skrev:Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør
Skjønner ikke hva dem sier men jeg vet hva dem mener .
Siden tråden handler om eventyr og reisenduroer, så er det en sykkel jeg savner her. Honda Varadero 1000. Har en mistanke at den blir glemt og/eller undervurdert som en "reisenduro". Den er i hvertfall konstruert som det og her er en video som viser at den funker utenfor asfalten også.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rUXCylf9_hM[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Cwu0DDGeJNY[/video]
Etter å ha lekt meg i trafikken i Istanbul, så har jeg funnet noe adv sykkler ikke er så bra på. Alt for bredt styre. Mener å huke fra sist jeg satt på en at styret var enda bredere en mitt. Og så er styret ofte i speilhøyden på bilene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Etter å ha lekt meg i trafikken i Istanbul, så har jeg funnet noe adv sykkler ikke er så bra på. Alt for bredt styre. Mener å huke fra sist jeg satt på en at styret var enda bredere en mitt. Og så er styret ofte i speilhøyden på bilene.
UFFAMEG! Men om du monterer på alu-sidekoffertene så er ikke bredden på styret noe problem lenger.
Hmm , den nye oppdateringen av BMW F800GS som skal hete BMW F800GSA virker ikke dumt....
Premiere 15 juni i år.
Får enduro ESA , TCA , større tank (24l) , høyere og bredere vindskjerm med ferdig GPS feste , bredere , høyere og mer komfortabelt sete (spesielt utformingen ser bra ut også for passasjer). LED ekstralys som er diskre montert og annet bagasjeprogram kommer også. Dessuten er designet litt forbedret etter min smak som liker slike nebbete sykler
Prisen ser også hyggelig ut og øker ikke nevneverdig , både og siden jeg da vil få mindre for min brukte. Men det går nå opp i opp.
Begynner å bli en meget perfekt eventyrsykkel dette her , man får litt i pose og sekk med disse syklene i denne klassen. Man slipper overdimensjonerte og uhamslige saker men slipper også unna underdimensjonerte skogscrossere. Perfekt til det meste for eventyrlystne.
Meeeeen.......jeg har ikke tid og resurser uansett før om 2 år , men kjekt å se at ting skjer selv med sykler som i utgangspunktet er veldig bra.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Får enduro ESA , TCA , større tank (24l) , høyere og bredere vindskjerm med ferdig GPS feste , bredere , høyere og mer komfortabelt sete (spesielt utformingen ser bra ut også for passasjer). LED ekstralys som er diskre montert og annet bagasjeprogram kommer også. Dessuten er designet litt forbedret etter min smak som liker slike nebbete sykler
Prisen ser også hyggelig ut og øker ikke nevneverdig , både og siden jeg da vil få mindre for min brukte. Men det går nå opp i opp.
Begynner å bli en meget perfekt eventyrsykkel dette her , man får litt i pose og sekk med disse syklene i denne klassen. Man slipper overdimensjonerte og uhamslige saker men slipper også unna underdimensjonerte skogscrossere. Perfekt til det meste for eventyrlystne.
Er alt det utstyret du nevner med i prisen? Det må jo være noe som gjør at GSA koster litt mer enn en GS, annet enn den større tanken. Jeg har sett opp og ned på BMW sine nettsider og kan ikke finne ut hva som er standard utstyr, annet enn varmeholker og ABS. Lurer også på om GSA har en annen utveksling enn GS, siden den har lavere toppfart, men høyere forbruk, det kan vel tyde på at den er giret ned litt for å gi mer kraft der en trenger det.
Gleder meg til å få sett denne live, selv om akkurat nå så ligger det en annen 800 kubikker på toppen av shortlisten min...
Bringisen skrev:
Får enduro ESA , TCA , større tank (24l) , høyere og bredere vindskjerm med ferdig GPS feste , bredere , høyere og mer komfortabelt sete (spesielt utformingen ser bra ut også for passasjer). LED ekstralys som er diskre montert og annet bagasjeprogram kommer også. Dessuten er designet litt forbedret etter min smak som liker slike nebbete sykler
Prisen ser også hyggelig ut og øker ikke nevneverdig , både og siden jeg da vil få mindre for min brukte. Men det går nå opp i opp.
Begynner å bli en meget perfekt eventyrsykkel dette her , man får litt i pose og sekk med disse syklene i denne klassen. Man slipper overdimensjonerte og uhamslige saker men slipper også unna underdimensjonerte skogscrossere. Perfekt til det meste for eventyrlystne.
Er alt det utstyret du nevner med i prisen? Det må jo være noe som gjør at GSA koster litt mer enn en GS, annet enn den større tanken. Jeg har sett opp og ned på BMW sine nettsider og kan ikke finne ut hva som er standard utstyr, annet enn varmeholker og ABS. Lurer også på om GSA har en annen utveksling enn GS, siden den har lavere toppfart, men høyere forbruk, det kan vel tyde på at den er giret ned litt for å gi mer kraft der en trenger det.
Gleder meg til å få sett denne live, selv om akkurat nå så ligger det en annen 800 kubikker på toppen av shortlisten min...
Jeg sitter dessverre med akkurat samme spørsmål som deg og venter til 15 juni da jeg har blitt invitert til lansering hos Ride. Tviler nok på at alt er standardutstyr til 160 laken :-) Hvorfor den har lavere toppfart vet jeg ikke , mulig den høyere vekten , men for meg er det uvesentlig og kraften som allerede er i F800GS er akkurat der jeg trenger det. Det var helst den større tanken og det andre fine originalutstyret som fristet meg , sammen med et litt spenstigere utseende etter min smak.
Den skulle komme i en spesial edition med alt utstyr inkludert , kanskje til en fordelaktig pris.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Etter å ha lekt meg i trafikken i Istanbul, så har jeg funnet noe adv sykkler ikke er så bra på. Alt for bredt styre. Mener å huke fra sist jeg satt på en at styret var enda bredere en mitt. Og så er styret ofte i speilhøyden på bilene.
UFFAMEG! Men om du monterer på alu-sidekoffertene så er ikke bredden på styret noe problem lenger.
Er ikke styret like bredt uansett :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Nick Sanders har akkurat kjørt 51000 miles! på 3 mnd med en Yamaha Super Tenere 1200 og her blir motoren plukket fra hverandre.. http://youtu.be/tCHWsSRWMkc
Maglil
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."