Ta deg en pille og sitèr hele setningen først. Jeg skriver også at denne faktoren er MEGET vanskelig å stadfeste, som du også poengterer..jonnykr skrev:HeHeDrGreve skrev:Hvis du leser sakte og prøver å ta til deg hva som står, så har jeg overhodet ikke tatt noen konklusjon og du må slutte å ta de for meg. Jeg aksepterer at rapporten er korrekt men jeg stiller spørsmål om alt er tatt hensyn til. Du skjønner det, at når en setninbg avsluttes med dette tegnet ? så er det ikke en konklusjon, men ett spørsmål.jonnykr skrev:HeHe, jammen nå driver du å synser og spekulerer. La oss si ditt og la oss si datt. Hvisomatteargumenter kaller jeg det og det er ren spekulasjon uten noe som helst holdepunkt i faktiske funn, som den analysen har. Og din ukjente variabel er ikke bare vanskelig å stadfeste, den er UMULIG å stadfeste NETTOPP fordi den er UKJENT.DrGreve skrev:Først og fremst så enhver drepte på 2 hjul en for mye uansett årsak, bare så det er sagt.
Jeg har ikke tallene og bryr meg heller ikke nok til å lete etter de heller, siden det sikkert er en ukjent variabel som blir meget vanskelig å stadfeste, men la oss si at 98% av alle som kjører sykkel er i klassen "normal", er da 48% innenfor noe man kan forvente?
Og de rapporter og synsinger jeg har lest gjennom 40 år på sykkel, så er det i all hovedsak førerfeil utenfor tettbygd strøk og vikepliktsfeil av andre trafikkanter i tettbygd strøk så undersøkelsen bringer ingenting nytt til torgs.
Og uerfarne (nye) motorsykkelførere er over-representert i singelulykker.
Spørsmålet vi BURDE bry oss om er å finne ut hvordan man reduserer eller i beste fall fjerner dødsulykker og det syns jeg er en viktigere debatt enn å fordele skyld.
Men her er jo du mesteren til å tillegge andre meninger de ikke har framsatt, så kjør på
Dette handler om en velbegrunnet og veldokumentert analyse basert på faktiske funn på ulykkesstedene. Det er DEN vi diskuterer nå og du har malt deg inn i et hjørne med dine ukjente variabler som du til overmål ikke kan hverken begrunne eller dokumentere på noe vis.
Så spar deg for flere pinligheter nå, for det er nettopp det dette er.
Ta deg en runde med skjedebørsten fra Biltema så skal du se at du svir av litt steam, det virker som du trenger detVel UANSETT hvor sakte jeg leser så skriver du følgende:
"men for å få ett rett bilde må man også legge til en annen variabel og det er hvor mange av ALLE som kjører sykkel kjører i påvirket tilstand eller uten sertifikat og/eller ekstremadferd og de som kjører "lovlig". Først da får man det korrekte bildet."
Og hvordan kan du få det til at dette er "å stille spørsmål"?
Når du skriver: "men for å få et rett bilde MÅ MAN også legge til..."
Og din konklusjon: "FØRST DA får man det korrekre bildet".
Dette er konkrete påstander hvor du også legger til en konklusjon. Ikke noe av dette bærer det minste preg av å være i spørsmåls form.
Og dette er en kommentar fra deg om den nevnte analysen og da må man sitte på det samme materialet den bygger på og som bygger på FAKTISKE FUNN i 153 dødsulykker på mc, med 157 omkomne, om man skal korrigere den slik du gjør.
Da kan man ikke sitte å snakke om ukjente variabler, eller tenkte situasjoner gjennom å skrive "jammen la oss si at", eller "jammen hvisomatte..." og andre merkelige argumenter som bygger på rene hypoteser, gjetninger og spekulasjoner.
Man må forholde seg til fakta, eller ha det samme materialet for å kunne påvise feil i det. Har man ikke det, så blir det bare elleville spekulasjoner, noe jeg mener er usakelig, SPESIELT når du ikke en gang kan vise til dine ukjente variabler nettopp fordi de ER ukjente.
Jeg velger heller å prøve å lære av konklusjonene i den analysen og det kunne ikke falle meg inn å bestride den. For ikke var jeg der. Ikke har jeg tilgang til åstedsundersøkelser og rapporter. Og da har jeg 2 valg, enten stoler jeg på den, eller ikke.
Og jeg stoler på den og prøver å lære av de funnene som ble gjort.
Har du munndiarè i virkeligheten også eller er det bare på nett du, etter eget utsagn. er den tøffeste i verden??
Og siden jeg mistenker at det er din bedre halvdel som vinner diskusjonene på hjemmebane, så skal jeg være såpass omsorgsfull at jeg lar deg få det siste ordet i denne meningsutvekslingen