Erlend & hans CBR: Teaser
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Kawa går unna!
Ja, inne i butikken var det veldig bra service, de var veldig imøtekommende. Bra utvalg, ser ut som de på Liertoppen har en konkurrent der, mtp at de fører mye av de samme merkene osv.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Close call
I dag smalt det nesten.
Lå i kollektivfeltet ved Helsfyr i retning sentrum. På toppen av bakken før det heller endover mot Vålerengatunellen, kaster en nyere svart Honda CR-V seg over rett foran meg mens det fortsatt var kollektivfelt. Han tenkte vel det var greit å gjøre dette for å spare 10 sekunder, da det var saktegående kø i hans felt.
Jeg har ALDRI bremset så hardt før, ABSen reddet livet mitt i dag.
Glad min mor ikke hørte glosene jeg serverte sjåføren i etterkant....
Fy faen. (Beklager fransken)
Lå i kollektivfeltet ved Helsfyr i retning sentrum. På toppen av bakken før det heller endover mot Vålerengatunellen, kaster en nyere svart Honda CR-V seg over rett foran meg mens det fortsatt var kollektivfelt. Han tenkte vel det var greit å gjøre dette for å spare 10 sekunder, da det var saktegående kø i hans felt.
Jeg har ALDRI bremset så hardt før, ABSen reddet livet mitt i dag.
Glad min mor ikke hørte glosene jeg serverte sjåføren i etterkant....
Fy faen. (Beklager fransken)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR: Close call
Bare å være forsiktig.
Kjekt å kjenne at reaksjonsevnen er der og at alt gikk bra.
Enkelte burister kommer aldri til å lære seg å ta hensyn til andre enn seg selv. Jeg hadde nok stått i fare for å dunke hånden min noen ganger i taket på bilen hadde det samme skjedd meg!
Kjekt å kjenne at reaksjonsevnen er der og at alt gikk bra.
Enkelte burister kommer aldri til å lære seg å ta hensyn til andre enn seg selv. Jeg hadde nok stått i fare for å dunke hånden min noen ganger i taket på bilen hadde det samme skjedd meg!
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Erlend & hans CBR: Close call
Slike suppegjøker kjører jeg etter konsekvent - ikke f*en om de skal slippe unna slike idiotfakter uten å få høre min oppriktige mening om det.... 

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Erlend & hans CBR: Close call
Pga av sånne folk kjører jeg med kamera på hjelmen hver dag. Og så prøver jeg å unngå kollektivfeltet så sant det er mulig.
Har bare for min egen del oppdaget at hvis jeg ligger i kollektivfeltet er jeg ikke så forberedt på alt som kan skje, som hvis jeg f.eks lanesplitter. Jeg kjører Vestfold-Helsfyr hver dag, og har sett mye av sånt du beskriver. Forresten idag var det en kar som satt og så på tv i bilen, på en ipad montert på dashbordet. Har det på film...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Har bare for min egen del oppdaget at hvis jeg ligger i kollektivfeltet er jeg ikke så forberedt på alt som kan skje, som hvis jeg f.eks lanesplitter. Jeg kjører Vestfold-Helsfyr hver dag, og har sett mye av sånt du beskriver. Forresten idag var det en kar som satt og så på tv i bilen, på en ipad montert på dashbordet. Har det på film...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Erlend & hans CBR: Close call
Jeg hadde 2 italienske "lastebilhorn" på CX'en, da skremte jeg bilistene som kom i min vei, gitt...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Da er det på tide at jeg får kommet med en skikkelig oppdatering. Våren har for lengst kommet og det lukter sommer i lufta. Herlig! Desverre måtte årets første tur for CBRen bli pendling til jobben, men slik er nå virkeligheten. Svigerfar har tatt kjempegodt vare på doningen med trygg oppbevaribng og gjevnlig opplading av batteriet. Er så deilig når den starter på første tenningen, selv etter 6 måneder i dvale.
Måtte ta et bilde der den sto (nesten) ren og fin utenfor porten.

Få dager senere kom virkelig godværet. Det var søndag, strålende sol og virkelig perfekt kjørevær. Regnet hadde vasket vekk salt og svevestøv. CBRen sto klar. Buell'en brummet. Amerikanske muskler. Japanske turtall. To maskiner - vidt forskjellige, men i herlig harmoni.
Planen var klar, vi skulle kjøre Åttetallet:
Starte nord for Lillestrøm i retning Fetsund. Ta Rv22 videre ned mot Trøgstad, en strekning jeg kaller Corner Heaven. Her kan man skrape opp både det ene og det andre. Ta så Askimveien vestover mot Ski, for å så slappe av litt på E6. Noen ganger er cruising på motorveien greit. Av ved tusenfryd, og kjøre Gamle Mossevei nord igjen. Stopp på Tyrigrava er obligatorisk, selv om det er dødt. Plukke så opp kjørekompisens dame i Oslo. Videre er det tilbake på E6 nord og ta av mot Lørenskog. Tilbake på Fetsund, vi har fullført første halvdel av Åttetallet. Over broa, men denne gangen ta av mot Sørumsand med påfølgende spisepause. Siste del går nord mot Årnes, krysse elva og sørover igjen via Leirsund og så tilbake i Lillestrøm.

Her er noen bilder fra turen:
Starten går ved Esso på Hvam

En liten rast i Trøgstad, energidrikk er på sin plass


Litt vemodig å vende tilbake her, men kjørekompis er godt fornøyd.

Posering er viktig!

Det var en fantastisk tur, men kroppen fikk litt sjokk av overgangen fra vinter-zombie modus til.. erm.. inspirert kjøring, som LordShaft liker å kalle det. jeg kan rapportere om MC-karriærens laveste nedlegg så langt, kneet flørtet med asfalt, men kom aldri helt nedi sånn skikkelig. Neste gang kanskje?
Jeg må iallefall nå komme i gang og montere på alle leketøyene som nå ligger klart hjemme: "gull" D.I.D drivkjede, nye drev, ny hugger, seat-cowl bak, wheel-stripes - ja, lista er nesten endeløs.
1. Mai rundt Mjøsa kommer i neste innlegg :)
Måtte ta et bilde der den sto (nesten) ren og fin utenfor porten.

Få dager senere kom virkelig godværet. Det var søndag, strålende sol og virkelig perfekt kjørevær. Regnet hadde vasket vekk salt og svevestøv. CBRen sto klar. Buell'en brummet. Amerikanske muskler. Japanske turtall. To maskiner - vidt forskjellige, men i herlig harmoni.
Planen var klar, vi skulle kjøre Åttetallet:
Starte nord for Lillestrøm i retning Fetsund. Ta Rv22 videre ned mot Trøgstad, en strekning jeg kaller Corner Heaven. Her kan man skrape opp både det ene og det andre. Ta så Askimveien vestover mot Ski, for å så slappe av litt på E6. Noen ganger er cruising på motorveien greit. Av ved tusenfryd, og kjøre Gamle Mossevei nord igjen. Stopp på Tyrigrava er obligatorisk, selv om det er dødt. Plukke så opp kjørekompisens dame i Oslo. Videre er det tilbake på E6 nord og ta av mot Lørenskog. Tilbake på Fetsund, vi har fullført første halvdel av Åttetallet. Over broa, men denne gangen ta av mot Sørumsand med påfølgende spisepause. Siste del går nord mot Årnes, krysse elva og sørover igjen via Leirsund og så tilbake i Lillestrøm.

Her er noen bilder fra turen:
Starten går ved Esso på Hvam

En liten rast i Trøgstad, energidrikk er på sin plass


Litt vemodig å vende tilbake her, men kjørekompis er godt fornøyd.

Posering er viktig!

Det var en fantastisk tur, men kroppen fikk litt sjokk av overgangen fra vinter-zombie modus til.. erm.. inspirert kjøring, som LordShaft liker å kalle det. jeg kan rapportere om MC-karriærens laveste nedlegg så langt, kneet flørtet med asfalt, men kom aldri helt nedi sånn skikkelig. Neste gang kanskje?
Jeg må iallefall nå komme i gang og montere på alle leketøyene som nå ligger klart hjemme: "gull" D.I.D drivkjede, nye drev, ny hugger, seat-cowl bak, wheel-stripes - ja, lista er nesten endeløs.
1. Mai rundt Mjøsa kommer i neste innlegg :)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- Platec
- Innlegg: 42
- Registrert: 04 jul 2012, 19:43
- Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
- Bosted: Hamar
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Heisann! Flott sykkel du har!
Storebroren til sykkelen min! 
Jeg kjørte også Mjøsa Rundt 1. Mai, gleder meg til å lese innlegget ditt om det!


Jeg kjørte også Mjøsa Rundt 1. Mai, gleder meg til å lese innlegget ditt om det!

- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Dette må da være utenfor porten på flyplassen på kjeller?erlend_cbr skrev:![]()
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Alltid mye kjekkere å lese når en får litt bilder innimellom :-) Ser ut som dere hadde en flott tur. For å få kneet nedi, kan det hende du har mer enn nok nedlegg, du henger bare ikke nok ut på sykkelen

Dette kommer tilslutt, om du ønsker det. Men du som bor på østlandet. Ta deg en tur på Rudskogen å lær hvordan du skal ta svingene skikkelig. Da vil det straks bli mye gøyere å kjøre inspirert


- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Det medfører riktighetMoby skrev: Dette må da være utenfor porten på flyplassen på kjeller?

TakkPlatec skrev:Heisann! Flott sykkel du har!Storebroren til sykkelen min!
Jeg kjørte også Mjøsa Rundt 1. Mai, gleder meg til å lese innlegget ditt om det!

Ja, prøver å bli flinkere på å lene mer og mer over. Var jo en hel del gode tips i de videoene du postet i kneskrap-tråden.LordShaft skrev:![]()
Alltid mye kjekkere å lese når en får litt bilder innimellom :-) Ser ut som dere hadde en flott tur. For å få kneet nedi, kan det hende du har mer enn nok nedlegg, du henger bare ikke nok ut på sykkelen![]()
Dette kommer tilslutt, om du ønsker det. Men du som bor på østlandet. Ta deg en tur på Rudskogen å lær hvordan du skal ta svingene skikkelig. Da vil det straks bli mye gøyere å kjøre inspirertpå svingete vei
Banekjøring kommer, skal på førerutviklingskurs med Senior MC i juni på Vålerbanen. Etter det blir det å ta modulene for å kjøre på torsdager på Rudskogen

"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Grunnen til at jeg så det er at jeg jobber dererlend_cbr skrev:Det medfører riktighetMoby skrev: Dette må da være utenfor porten på flyplassen på kjeller?![]()


There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Ah, kult :) Sykkelen lagres der om vinteren, grei løsning og ganske så sikkert 

"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Apropos kneskrap, ved et par anledninger hadde jeg fothvilerne på hver sider nede i asfalten på vålerbanen. Da måtte jeg fortsatt ha lent meg enda mer ned for å få kneet nedi. Riktig nok hadde jeg ikke flyttet meg på sykkelen. Jeg burde muligens ha hengt mer på utsiden av sykkelen, som på bilde under kanskje?


There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen
Jeg kommer straks med en stor oppdatering her, men ville kommentere det du opplevde med forhvileren.Moby skrev:Apropos kneskrap, ved et par anledninger hadde jeg fothvilerne på hver sider nede i asfalten på vålerbanen. Da måtte jeg fortsatt ha lent meg enda mer ned for å få kneet nedi. Riktig nok hadde jeg ikke flyttet meg på sykkelen. Jeg burde muligens ha hengt mer på utsiden av sykkelen, som på bilde under kanskje?
Jeg var på Vålerbanen i slutten av juni, og ble også plaget av at fothvilerne skrapte i bakken når tempoet økte. Instruktører kom fram til at det var fordi jeg ikke lente meg ned godt nok med sykkelen. Var nok mer stiv i kroppen enn normalt, da banekjøring og det hele var en helt ny setting for meg. Etterhvert som en ble litt varm i trøya, så følte jeg at ting gikk mye bedre.
En annen deltaker kommenterte også at fothvilerne på 600F'en ligger noe lavere enn f.eks 600RR, og han synes det var helt rått å se gnistene sto etter sykkelen. Instruktøren var ikke like imponert

"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR: Teaser
Moby og jeg har vært på lekeplassen de siste ukene.
Bildeteaser under for hva som kommer etterhvert på bloggen her, må sortere i en hel haug med bilder!

Bildeteaser under for hva som kommer etterhvert på bloggen her, må sortere i en hel haug med bilder!

"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR: Teaser
liker bildet, og liker vinkelen på hodet :-) Her har du fullt fokus på utgangen av svingen 

- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR: Teaser
Konge... Veldig bra banedag
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers