Nå har jeg fått kjørt noen tusen km med Klim utstyret mitt, våt, tørt, kaldt og varmt. Det ble til at jeg valgte Klim Rally bukse og Klim Badlands jakke. Tenkte først på Rally jakke også men den virket noe klumpete med alt rælet på ryggen.
Det er helt sikkert at dette utstyret holder meg tør, kjørte i godt regnvær i 11 timer og var tør selv i rumpa
Det er godt med ventilasjon både i jakke og bukse. Skulle man være varm og svett ved oppstart så er man faktisk tør ved neste bensinfylling / stopp. Jakka har polstringer på dem rette stedene, armer, skulder, rygg, bryst og nyrebelte. Buksa har også polstringer men pluss for ekstra polstring og slitesterkt materiale nedenfor knærne, så med gode Sidi Adventure Goretex støvler og den buksa så gir dette en trygghet skulle man havne under Exploreren. ( veit hvor viktig gode støvler og beskyttelsesbukse er etter "100" ganger med kx450 over beina )

Når man holder jakka i hånda så virker den ganske tung, men det er en veldig god passform på den med fleksibelt stoff på dem rette stedene så å ha den på merker man nesten ikke.
Den er jo egentlig bare et litt avansert ytterskall så skal man kjøre over lengre tid i temperaturer under +10 grader er ikke en bomullsTskjorte nok. Men vanlig Superundertøy funker mer en nok i sommersesongen her i Norge.
Denne dressen kan jeg bare anbefale
Ja.. den er dyrere en pakkepriser på Svenskegrensa, men det får man betalt med
ekstra kjøreglede og komfort.
Sol, regn, kaldt, varmt, masse svinger og godt humør