Har en 2006 DragStar 650 kjøpt i år. Den har bare gått 6200km. Jeg har ikke tidligere erfaring med custom sykler, eller kardang drift, og har hørt at disse vibrerer endel, men da jeg begynte å kjøre sykkelen på motorveien synes jeg det er ubehagelig (dels kraftig) vibrasjon/risting i sykkelen. Dette oppstår rundt 80 km/t. Da er det ubehagelig å kjøre. Har tidligere hatt en GSX 400 E fra 1986 til i fjor, uten at jeg hadde disse erfaringene. Har også en 125 Varadero som går silkemykt i samme hastigheter.
Vet at det var skiftet nytt fordekk rett før jeg kjøpte sykkkelen

Gaffelen bånner også tildels ofte ved enkelte ugjevnheter i veien. Jeg ser på avstanden på forgaffelen, og synes den er noe lavere enn tilsvarende sykkel til en kollega av meg. (avstanden mellom "foringene" "pakningene" ved støtdemperen.
Er det noen som har erfaringer med dette på tilsvarende sykkel? Som vet hva som er riktig avstand på gaffelen?
Det varierer med ca 4-5 cm lavere på min sykkel enn min kollega sin. dette er identiske sykler, DragStar 650 custom. Den andre er fra 1998, og gaffelen er ca 4-5 cm høyere.