Mc parkering i Ålesund by..

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
knut
Motorsykkelen din: Aprilia

Mc parkering i Ålesund by..

Legg inn av knut »

netopp kjøpt ny sykkel! men..
finnes kun statlige parkerings hus i byen. alle er fulle dvs,ålesund parkering har ingen plasser ledige til meg i p-hus / servicekontoret hos komunen veit jo ingenting
sonekort har aldri vært utgitt til mc skal få det avklart på mandag men det skjer vel neppe. :mk
kun 30 min parkering i gata der ej bor :scratch
ingen garasje fordi ej bor midt i byen i eldre bygård.
det er oppmerka mc plasser ute på en p-plass men sykkelen blir jo bare ramponert skal den stå der i helga.

alternativet er å bære den opp 5 etg til leiligheta mi eller flytte..
er jo lettere å ha en 2 tonns SUV tydeligvis.
hva gjør egentlig mc folket i slike situasjoner, kom gjerne med tips her...
er sinnsykt oppgitt over forholda her

Lamberghini
Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991

Re: Mc parkering i Ålesund by..

Legg inn av Lamberghini »

Her i Bergen kan man parkere rimelig fritt med MC så lenge man ikke står i veien for noe. Har nærmest en fast plass på fortauet ved jobben, i en gate hvor det ellers er all stans forbudt. Men kombinasjonen Ålesund og parkeringsvakter er kanskje ikke så lovende. :P :p
Å spørre byråkrater om slike unntakstilfeller er sjelden særlig fruktbart, du kan aldri stole på svaret du får. Jeg ville bare søkt om sonekort som om jeg skulle søkt for bil. Ellers kan du vel prøve å parkere på fortauet inntil bygget, om forholdene tillater det.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

Det er da noen gratisplasser? http://www.alesundparkering.no/index.ph ... otorsykler

Om sykkelen må stå i bakgården eller på gata ville jeg hatt både trekk og alarm på den.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Dette lurer jeg også veldig på... Flytter til Ålesund til høsten for å gå skole, har en leilighet i byen nesten "bankers" for en rimelig penge. Men denne leiligheten innebærer soneparkering for bilen og for Suzikien er da det store spørsmålet, hvor i all verden skal man parkere den... Har egentlig vegret meg mot å bo i byen på grunn av parkeringplasser...
Må jo eventuelt finne en måte å tjuvparkere den på utenfor syne med lås på, men jeg tror ikke det fins så mange plasser i byen det går... Har jo bodd i Ålesund ett år før, men da i Larsgården hvor jeg parkerte begge kjøretøyer som jeg ville... I byen parkerte jeg jo også på fortauet, men etter linken der ser jeg jo at jeg kan få bot for det... :???:

Så da er spørsmålet hvordan man skal løse dette... Om man må velge kjøretøy for uken hjemme i helga før man drar til Ålesund... eller risikere bøter, som jeg ikke kommer til å ha råd til :???::?

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Dere får nevne for byråkratene i Ålesund at i Drammen så kan moped og MC stå i soneparkerings gater uten å ha soneparkeringsbevis: Link
...
MC - trenger ikke P-tillatelse i boligsoner. De kan stå fritt/gratis.
EL-bil – må ha p-tillatelse for boligsone, men trenger ikke å betale. Det må søkes og innvilges boligsoneparkering.
...
Bør jo være like regler i hele landet :janikk :knegg

...ellers må jeg si at jeg synes boligsoneparkering ikke helt henger på greip i forhold til miljøaspektet...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

knut
Motorsykkelen din: Aprilia

Legg inn av knut »

takk for alle innspill etter mitt innlegg.
det har nå løst seg etter att jeg tok kontakt med ordfører og "nesten" advokat. hadde jeg ikke gjort det hadde nok ingenting skjedd.
Har fått ålesunds første sonekort ever for MC ! Er stor fornøyd !
+ alle park vakter skal ha en lapp med mitt reg nummer på , jeg slipper å limefast sonekort på sykkelen!
(det må legges til at jeg har ikke bil, kun mc.)

en fantastisk dag :thumleft :P :p
godt å røske litt opp i firkantede regler
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

knut skrev:takk for alle innspill etter mitt innlegg.
det har nå løst seg etter att jeg tok kontakt med ordfører og "nesten" advokat. hadde jeg ikke gjort det hadde nok ingenting skjedd.
Har fått ålesunds første sonekort ever for MC ! Er stor fornøyd !
+ alle park vakter skal ha en lapp med mitt reg nummer på , jeg slipper å limefast sonekort på sykkelen!
(det må legges til at jeg har ikke bil, kun mc.)

en fantastisk dag :thumleft :P :p
godt å røske litt opp i firkantede regler

Gratulerer! :bb_p:

Er det mulig å kjøpe sonekort for mc nå?
Var i Ålesund igår og så på leilighet og den hadde som sagt tidligere soneparkering. Men fant ut at ved litt kreaktiv gangveikjøring... var det mulig å komme seg noe nærmere husveggen på eierens tomt... Så meg også ut en rotete gressflekk litt lengre borte, mellom en telefonstolpe og en mur, hvor sykkelen ville passe... Så da spørs det hvor glade parkeringsvaktene er i kreaktiv parkering...
Men for all del, det hadde vært veldig greit med parkeringskort!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar