Noen av dere erfarne "ny mc" kjøpere som har noen oppfatninger her?
Nei, jeg har jo også hatt det inntrykket at forhandlerne ikke har så gode marginer på selve sykkelen og at det de gjerne gjorde i stedet var å slå av på ekstrautstyr og montasje av dette, leveringsomkostninger, kjøreutstyr og denslags. Her har de til og med tatt med verkstedmateriell på 56 kroner i tilbudet så jeg kan ikke si at jeg er så imponert... Du fikk ca 1,8% på sykkelen og antagelig mer på kjøreutstyret så sånn sett er jo de 1,7% på totalen litt under...Epylypzon skrev:Jeg kjøpte ny sykkel i fjor til 160k +, fikk vel 3-4000 i avslag på sykkelen og 2-3000 på kjøreutstyret jeg kjøpte etterpå.
Brukt samme forhandler til alt av service på gamle sykkelen.
Slik jeg oppfatter det så er det ikke så mye rabatt å få på sykler.
Siden det her er snakk om ny sykkel, kan det jo være en ide å ta kontakt med andre Honda forhandlere å be om tilbud.Geir skrev:Guttungen har fått tilbud på ny CB500F, men jeg har en følelse av at det bør være mulig å få forhandlet prisen ned sånn ca 3500,-![]()
Noen av dere erfarne "ny mc" kjøpere som har noen oppfatninger her?
Jepp, er i ferd med å hente inn tilbud fra andre i skrivende stund.OMAAS skrev: Siden det her er snakk om ny sykkel, kan det jo være en ide å ta kontakt med andre Honda forhandlere å be om tilbud.
Viss du klarer å få et bedre tilbud kan du gå tilbake og spørre om de er villig til å matche dette.
Det er det jeg også mener - det bør være litt å gå på, i alle fall på montering av ekstrautstyret og disse hersens klargjøringsomkostningene.... Her er det visst bare å gjøre seg stygg i trynet og gå i harde forhandlinger...Elolz skrev:Min erfaring er ihvertfall at det er endel å spare på å prute hos forhandlere.
Sykkelen min hadde veiledende pris på 65k + omregistrering. Siden min var overligger fikk jeg tilbud på den til 62k + omreg, prutet ned til 58k + omreg. Sa jeg kunne betale med kort der og da. Da jeg kjøpte mc-støvler prutet jeg med et par hansker. Da jeg kjøpte skinndressen, som det allerede var tilbud på, prutet jeg den ned en tusenlapp til.
Om de ikke er villige til å gå ned på sykkelen, så bør de i det minste la ekstrautstyr og mc-klær følge med til innkjøpspris eller hårfint over denne.
Hmm... Det var da svært til selvgod tone?! Du kjøper ukritisk til den prisen som forhandler spør etter altså? I så fall; gi meg en lyd neste gang du skal kjøpe noe - kan garantere deg full pris over hele fjøla. Kanskje et lite extra påslag også...TomB skrev:Gud forby at dem tjener kroner, vi ser jo at stadig fler mc-forhandlere kaster inn håndkle.
TomB skrev:Gud forby at dem tjener kroner, vi ser jo at stadig fler mc-forhandlere kaster inn håndkle.
Ikke mer enn 10% påslag der går grensaGeir skrev:Hmm... Det var da svært til selvgod tone?! Du kjøper ukritisk til den prisen som forhandler spør etter altså? I så fall; gi meg en lyd neste gang du skal kjøpe noe - kan garantere deg full pris over hele fjøla. Kanskje et lite extra påslag også...TomB skrev:Gud forby at dem tjener kroner, vi ser jo at stadig fler mc-forhandlere kaster inn håndkle.![]()