Sportster-treff i Frankrike.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 10 des 2013, 23:47, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 10 des 2013, 23:47, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 10 des 2013, 23:50, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 10 des 2013, 23:50, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:31, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
så fantastisk ut, jeg hadde en av de første Nightsterne som kom.... morsomste sykkelen jeg har hatt;)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:32, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:34, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:35, redigert 1 gang totalt.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Sportster-treff i Frankrike.
Flott reisebeskrivelse og flotte bilder.
Kanskje det passer å gi en historieopplysning om Maginot-linjen. Det er en rekke festningsverk som ble bygget etter første verdenskrig og strekker seg langs hele Frankrikes grense til Tyskland og stopper inntill grensen til Belgia i vest. Grunnen til at Frankrike ikke tenkte på å forlenge den videre var at Belgia ifor det første hadde erklært seg nøytral i og dermed kke ble ansett på som en trussel og i tillegg trodde Franskmennene at Ardennene ikke var gjennomtrengelig for tyske pansertropper.
Som historien viste i 1940 så tok franskmennene grundig feil fordi pansertroppene til Hitler lett kom igjennom de tett skogkledde åsene som Ardennene består av. Derfor ble Frankrike ett lett bytte fordi mesteparten av de franske styrkene var plassert langs Maginotlinjen.
Da skal jeg ikke kuppe tråden din mer og venter på flere bilder :)
Kanskje det passer å gi en historieopplysning om Maginot-linjen. Det er en rekke festningsverk som ble bygget etter første verdenskrig og strekker seg langs hele Frankrikes grense til Tyskland og stopper inntill grensen til Belgia i vest. Grunnen til at Frankrike ikke tenkte på å forlenge den videre var at Belgia ifor det første hadde erklært seg nøytral i og dermed kke ble ansett på som en trussel og i tillegg trodde Franskmennene at Ardennene ikke var gjennomtrengelig for tyske pansertropper.
Som historien viste i 1940 så tok franskmennene grundig feil fordi pansertroppene til Hitler lett kom igjennom de tett skogkledde åsene som Ardennene består av. Derfor ble Frankrike ett lett bytte fordi mesteparten av de franske styrkene var plassert langs Maginotlinjen.
Da skal jeg ikke kuppe tråden din mer og venter på flere bilder :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:35, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:36, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:37, redigert 1 gang totalt.
Re: Sportster-treff i Frankrike.
.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:37, redigert 1 gang totalt.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Sportster-treff i Frankrike.
Jeg vil si meget oppegående og frisk som en fisk.
I tillegg beundrer jeg din praktiske tilnærming til problemer :)
En bolt går av og en annen bolt fra en annen del av sykkelen får duge og du fortsetter ferden.
Dette røret er litt unødvendig, det tetter man med lodding. Blir som i gamle dager.. etter en dags kjøring var det å skru slik at den holder en dag til, og så videre. Me like
Før dro man aldri på tur uten ekstra plugger, bremseklosser og hjul-lager. Nå er det bare å ringe Falken :)
I tillegg beundrer jeg din praktiske tilnærming til problemer :)
En bolt går av og en annen bolt fra en annen del av sykkelen får duge og du fortsetter ferden.
Dette røret er litt unødvendig, det tetter man med lodding. Blir som i gamle dager.. etter en dags kjøring var det å skru slik at den holder en dag til, og så videre. Me like


Før dro man aldri på tur uten ekstra plugger, bremseklosser og hjul-lager. Nå er det bare å ringe Falken :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
