Hehe, nei du får nok ta deg en tur langs kyststripa til du ender opp i nærheten av DrammenTheHaughom skrev:Om det kan flyttes til Stavanger er jeg med![]()
I min pure ungdom var det en i nabolaget mitt som var en tusenkunstner på motorer. Han kunne ordne absolutt alt som var feil på våre mopeder. Problemet var at han var veldig hard på flaska, en langt fremskreden alkoholiker er vel rette beskrivelsen. Etter at han hadde hatt moppen min på vekstedet i dagesvis uten at noe ble gjort, skjønte vi raskt at betaling måtte skje etter at jobben var gjort. Betalte vi på forskudd var det en garanti for at han ramlet av vannvogna.Carpa skrev:Ja ja, her blir det ingen kake før alt er på plass, jeg er da ikke så lettlurtGeir skrev:Har planer om en tur forbi på dine trakter den 26. juni, så det får bli siste-skansen hvis kakene skulle sette alt av forslukne elektrikere og hjelpere ut av spill!Regelforslag; først elektriske saker - så kake!
Jeg vet, men det blir ikke noe Norgestreff på meg i år... Er litt langt å kjøre osv.....rogg skrev:8-9 juni = Norgestreffet...
Men dette er helt vanlig kake altså, ikke noe muffins i dem....DrGreve skrev:I min pure ungdom var det en i nabolaget mitt som var en tusenkunstner på motorer. Han kunne ordne absolutt alt som var feil på våre mopeder. Problemet var at han var veldig hard på flaska, en langt fremskreden alkoholiker er vel rette beskrivelsen. Etter at han hadde hatt moppen min på vekstedet i dagesvis uten at noe ble gjort, skjønte vi raskt at betaling måtte skje etter at jobben var gjort. Betalte vi på forskudd var det en garanti for at han ramlet av vannvogna.Carpa skrev:Ja ja, her blir det ingen kake før alt er på plass, jeg er da ikke så lettlurtGeir skrev:Har planer om en tur forbi på dine trakter den 26. juni, så det får bli siste-skansen hvis kakene skulle sette alt av forslukne elektrikere og hjelpere ut av spill!Regelforslag; først elektriske saker - så kake!
Så gjem kakene til alt er montert.
Ikke bruk hårspray eller andre geniale ting.
Du tar med blåsepistol og kompressor da..simpson skrev: Ikke bruk hårspray eller andre geniale ting.
Beste er blåsepistol. Sett den inn under holken og blås opp og holken vil utvide seg og samtidig skli på en luftpute.
Samme metode for montering. Har gjort dette flere ganger og bytter holker på 2 min uten noen problemer.
Etter hva jeg har skjønt så er det mange som bruker hårspray til dette formålet og ingen som nevner noe negativt om det.SuperMorten skrev:Du tar med blåsepistol og kompressor da..simpson skrev: Ikke bruk hårspray eller andre geniale ting.
Beste er blåsepistol. Sett den inn under holken og blås opp og holken vil utvide seg og samtidig skli på en luftpute.
Samme metode for montering. Har gjort dette flere ganger og bytter holker på 2 min uten noen problemer.
Sent from my GT-I9300
simpson skrev: Ikke bruk hårspray eller andre geniale ting.
Hvis du byttet noen holker så skjønner du at du kan ha ett helvete med å få de på.Carpa skrev:Etter hva jeg har skjønt så er det mange som bruker hårspray til dette formålet og ingen som nevner noe negativt om det.SuperMorten skrev:Du tar med blåsepistol og kompressor da..simpson skrev: Ikke bruk hårspray eller andre geniale ting.
Sent from my GT-I9300
simpson, hvorfor anbefaler du ikke det?
Jeg har verken blåsepistol eller kompressor....
Dette kan du ikke skjønner jeg.. Ståltråden er kun til å ta av. Hårspray er glidemiddel for å få den på igjen :)simpson skrev: En annen ting er at varmeelementet kan lettere skades ved å stikke ståltråd, kleshenger osv mellom elementet og holken.
Derfor: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=678Relax skrev:hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ..nå håper jeg virkelig at det blir dokumentert, (bilder) og alt vedr avmontering av gamle holker og montering av nye ..
Vil like å se hvorfor akkurat hårspray er tingen!
Altså; dokumentasjon i form av bilder blir det dårlig med ettersom det gikk så fort å monterer Symtec'ene med teltplugg, 5-56, tynner & hårspray at jeg rett & slett ikke rakk å ta et eneste bilde!Relax skrev:hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ..nå håper jeg virkelig at det blir dokumentert, (bilder) og alt vedr avmontering av gamle holker og montering av nye ..
Vil like å se hvorfor akkurat hårspray er tingen!
Så hvorfor ikke bruke kun luft istedenfor tynner, 5-56, teltplugger og jeg vet ikke hva av kjemikalier?Geir skrev:Altså; dokumentasjon i form av bilder blir det dårlig med ettersom det gikk så fort å monterer Symtec'ene med teltplugg, 5-56, tynner & hårspray at jeg rett & slett ikke rakk å ta et eneste bilde!Relax skrev:hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ..nå håper jeg virkelig at det blir dokumentert, (bilder) og alt vedr avmontering av gamle holker og montering av nye ..
Vil like å se hvorfor akkurat hårspray er tingen!Men greien med denne hårsprayen er altså å 3-delt som SuperMorten er inne på:
1. Den fungerer som "glidemiddel" ved montasje av holken/gummihåndtaket over folien
2. Den hefter slik at holken/gummihåndtaket ikke glir på den glatte folien
3. Hårsprayen er lett løselig ved senere demontering i motsetning til spraylim etc. (Det finnes sikkert andre klebemidler med samme effekt i handelen, men neppe så tilgjengelig og alminnelig som hårspray...)
Jeg har kompressorer i flere størrelser og varianter med og uten automatsmøring og vannutskillere, x-antall blåsemunnstykker og ymse anna hånd- og elektroverktøy og andre remedier - inkl. spraylim - i et rikholdig utvalg i garasjen. Likevel valgte jeg altså teltplugg, 5-56, tynner & hårspray. Det gikk helt fint. Og fort. Og ble 100% vellykket. Så hvorfor ikke?
jeg bruker alltid trykkluft til å fjerne holker, det er veldig enkelt siden jeg har trykkluft i verkstedet, de andre metodene er for folk som ikke har trykkluft i sin garage. Har en 20 år gammel bilremakompressor som leverer luft i mitt verkstedsimpson skrev:Så hvorfor ikke bruke kun luft istedenfor tynner, 5-56, teltplugger og jeg vet ikke hva av kjemikalier?
Her er en snutt som viser hvor enkelt det er med luft hvis du har tilgjengelig.
Det er på en crosser og han bruker låsetråd og det er ikke vanlig på gatesykler, men når han har fjernet det er prosedyren den samme.
Ikke si at dette er langsomt og vanskelig og at du anbefaler heller tre fire remedier for å gjør samme jobben?
BILTEMAKOMPRESSOR :-)å men ok.......pelsen skrev:jeg bruker alltid trykkluft til å fjerne holker, det er veldig enkelt siden jeg har trykkluft i verkstedet, de andre metodene er for folk som ikke har trykkluft i sin garage. Har en 20 år gammel bilremakompressor som leverer luft i mitt verkstedsimpson skrev:Så hvorfor ikke bruke kun luft istedenfor tynner, 5-56, teltplugger og jeg vet ikke hva av kjemikalier?
Her er en snutt som viser hvor enkelt det er med luft hvis du har tilgjengelig.
Det er på en crosser og han bruker låsetråd og det er ikke vanlig på gatesykler, men når han har fjernet det er prosedyren den samme.
Ikke si at dette er langsomt og vanskelig og at du anbefaler heller tre fire remedier for å gjør samme jobben?